September 22, 2010

متن پیاده شده روز چهارشنبه 31 شهریور 1389

سلام،

چهارشنبه 31 شهریور 89، 22 سپتامبر 2010 میلادی

در مورد 9 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه الله اکبر دوشنبه شب در تهران در تلویزیون العربیه، الجزیره و پاره ای از رسانه های دیگر انعکاس یافت و تو دهنی که مردم به رژیم زدند نشان داد که جنبش چگونه چون آتشفشانی بزرگ و آتش زیر خاکستر در کشور حضور دارد.

نکته دوم اینکه آقای عمادالدین باقی به شش سال حبس برای مصاحبه با آیت ا... منتظری محکوم شده و این غیر از 4.5 سال حبس قبلی و 5 سال محرومیت از فعالیتهای اجتماعی و روزنامه نگاری است. همینطور آقای مهدی محمودیان نخستین روزنامه نگاری که جنایات کهریزک را افشاء کرد به 5 سال حبس تعزیری محکوم شده.

نکته سوم اینکه آقای هاشمی رفسنجانی در دیدار با خانواده زندانیان سیاسی مطرح کرد که تظلم کردن به مامورین کار را خراب تر می کند و قول داد که مشکلات را به آقای خامنه ای و مقام رهبری منعکس می کند. البته این حرف آقای هاشمی کاملاً نشان می دهد که مسوولیت آنچه اتفاق می افتد به گردن رهبری است.

نکته چهارم اینکه همسر شهید باکری نا مه ای به عزیز جعفری، فرمانده کل سپاه، نوشته و در آن گفته که شما به امانت شهدا خیانت کردید. قطعاً نوبت شما هم می رسد و مثالهایی را که آورده از ضرب و جرح و تهدید به تجاوز در مورد فرزندان شهدا، گفته وای به حال دیگران.

نکته پنجم اینکه آقای احمدی نژاد در مصاحبه ای که با آقای چارلی روس خبرنگار آمریکایی داشت در واقع غیر از دروغهای آشکاری که ایشان این روزها در مصاحبه ها می گوید، به التماس افتاده که من به آقای اوباما نامه نوشتم چرا جواب نمی دهد. در ایران آقای احمدی نژاد می گوید من دعوت به مناظره کردم اما در مصاحبه با آقای چارلی روس صراحتاً اعلام کرده که آماده است با آقای اوباما مذاکره بکند و به نظر می رسد آنچه که دنیا می گویند تحریم ها مقامات ایران را به وحشت انداخته در مورد آقای احمدی نژاد حداقل صدق میکند چون اینطور از موضع خوار و خفیف و ذلیل صحبت کردن نشان از ترس ایشان و یا شاید مطالب دیگر باشد. آمریکا البته در مورد از سر گیری مذاکرات هسته ای کشورهای 5+1 با ایران که آقای صالحی مطرح کرده بود، گفته که شرایط تغییر کرده نسبت به سال گذشته و پیش شرط های جدیدی برای از سر گیری مذاکره با ایران باید مطرح شود. به این ترتیب در واقع دست بالاتر را گرفته حالا که ایران به التماس افتاده. آقای اوباما هم مطرح کرده بود که همه راه حل ها روی میز است اگرچه راه حل نظامی مطلوب نیست. موسسه واشنگتن انستیتو هم در تحلیلی که به قلم دو تن از تحلیل گرانش منتشر کرده گفته که ایران دست به ماجراجویی می زند با این تحلیل که آمریکا ضعیف شده و واکنش نشان نمی دهد اما برخورد با ایران حتمی است و پیش بینی کرده که این ماجراجویی ها منجر به جنگ خواهد شد. به هر صورت رجا نیوز هم در ایران که از پشتیبان های جدی آقای احمدی نژاد بود شروع به حمله به آقای احمدی نژاد کرده و گفته که نهیب های رهبری را ندیده می گیرد و نزدیکترین پشتیبان آقای احمدی نژاد بخصوص بر سر آقای مشایی با او شروع به دعوا کرده.

نکته ششم اینکه رئیس کمیسیون امور خارجه کنگره آمریکا مطرح کرده که با حزب جمهوری خواه هم تفاهم کردند تا از رئیس جمهوری آمریکا بخواهند که نسبت به کشورهایی که تحریم های بین المللی علیه ایران را ندیده می گیرند برخورد شود و مثالهایی که آوردند چین، هند و ترکیه هستند که خواهان عکس العمل نسبت به این کشورها شدند. سایت متخصصان سبز هم از قول منابع خودشان در شرق آسیا مطرح کردند که هیئتی از طرف ایران به ریاست آقای مجتبی خامنه ای با چینی ها مذاکره کرده و از آنها خواسته که هر کالایی را که ایران می خواهد به او تحویل بدهند در عوض برای 15 سال چهار بندر قشم، بوشهر، لنگه و بند عباس را ادراه آنها را به چینی ها واگذار کنند. در صورتی که این خبر صحت داشته باشد کاملاً شبیه دوران قاجاریه است که امکانات کشور، گمرکات، شیلات،... بهره برداری را به شکل امتیاز به کشورهای روس و انگلیس و کشورهای خارجی واگذار می کردند.

نکته هفتم اینکه آقای محمود عباس رئیس دولت خودگردان فلسطینی گفته که من شنیده ام که ایران یک میلیون دلار برای هر عملیات ضد اسراییلی پول میدهد. البته این پول لابد به سازمانهایی مثل حماس و حزب ا... پرداخت می شود.

نکته هشتم اینکه آقای محمد علی رامین که معاون وزارت ارشاد است در صحبتی در جمع جامعه وعاظ ولایی، همان جامعه وعاظی که با پشتیبانی و پول دولت از جامعه وعاظ تهران انشعاب پیدا کردند و مجیز گوی دولت هستند در آنجا به شدت از آقای خامنه ای تعریف کرده و گفته که من بخشنامه نکردم که امام خامنه ای بگویید برای اینکه قانون است و احتیاج به بخشنامه ندارد و گفته که در بین 193 کشور دنیا والاترین رهبر دنیا آقای خامنه ای است و نکته باز جالبتر این است که ایشان گفته در دوره قاجاریه پاره ا ی از روحانیون طراز اول از پادشاه قاجار تعرف می کردند حالا چرا از آقای خامنه ای و احمدی نژاد که خیلی بهتر از شاه های قاجار هستند تعرف نمی کنند. انصافاً این حرفها به قدری کار را خراب کرده که خود وزارت ارشاد ناچار شده اطلاعیه بدهد و بگوید که حرفهای ایشان درست منعکس نشده ولی نگفته کجای حرفهایش درست منعکس نشده. به هر صورت این سطح از پاچه خواری و این سطح از مداهنه از رهبر و مقایسه کردن با آن اخلاق شاهان قاجاریه کاملاً نشان از انحطاط دستگاه آقای خامنه ای و آقای احمدی نژاد می دهد که فردی مثل آقای رامین اینطور حرف می زند.

و اما نکته آخر اینکه آقای محمد باقر ولدان مسوول دفتر سیاست گذاری ائمه استان فارس به همراه شش نفر دیگر به دلیل حمله به مسجد قبا، مسجد آیت ا... دستغیب، دستگیر شدند. البته اگر از در دیگر آزاد نشده باشند شایع است که جوری خبر را جلوه دادند که گویی این کار به دستور شخص آقای خامنه ای بوده به هر حال این آدم و کسان دیگری که دستگیر شدند از قبیل همین اوباش و لباس شخصی هایی هستند که پشتیبان کودتاچیان و پشتیبان دولت احمدی نژاد هستند. این برخورد اگر ادامه پیدا کند و صحت داشته باشد، خبری است که مطالب دیگری را هم می شود از دلش در آورد و نشان از بخش دیگری از کشمکش ها در جبهه بین آقای خامنه ای و آقای احمدی نژاد و کلاً اصول گراها و حرکت مردم می دهد که راجع به آن بعداً بیشتر صحبت خواهیم کرد.

اندکی صبر سحر نزدیک است.

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید.

به امید پیروزی ایران و ایرانی.