September 24, 2010

متن پیاده شده روز جمعه 2 مهر 1389

جمعه دو مهر ماه89 24 سپتامبر 2010 میلادی

امروز درباره هفت موضوع صحبت می کنیم.


نامه به بان کی مون

موضوع اول این که جمعی از خانواده های زندانی های سیاسی طی نامه ای به آقای بان کی مون دبیرکل سازمان ملل خواهان ارسال نماینده ویژه ای برای رسیدگی به وضعیت زندانیان سیاسی شده

اند. البته فرستادن نماینده بنا بر اساس نامه سازمان ملل منوط به اجازه دولت ایران است که به دلیل نقض گسترده حقوق بشر ،ایران چند سالی هست که موافقت نمی کند.

معمای ترورهای تهران

نکته دوم این که ترور دو دکتر در تهران به شکل معمایی درآمده است که اگر کار گروهای غیرسیاسی باشد باید گفت کشور چقدر ناامن است و پلیس ناتوان و اگر کار حکومت و گروهای سیاسی باشد باید بپذیریم که خشونت و ترور آخرین ابزار ژنرال ورشکسته است و برای کنترل اوضاع می خواهند خشونت را گسترش دهند.

جنجال تازه احمدی نژاد

نکته سوم این که آقای احمدی نژاد در سخنرانی اش در مجمع عمومی سازمان ملل پیشنهاد خلع سلاح اتمی برای سال 2011 را داده که طبیعتا پاسخ کشورها این است که فعالیت های هسته ای ایران شفاف نیست بنابراین اول خود ایران است که باید اعتماد جامعه جهانی را جلب کند.

اما حرف جنجال ساز آقای احمدی نژاد بعد از جنجال ایشان درباره هولوکاست که خسارت های زیادی هم به کشور زد درباره حوادث یازده سپتامبر است که مطرح کرد بخشی از دولت آمریکا این کار را کرده تا به کشورهای منطقه حمله کند. یک جور تئوری توطئه ای در ذهن مریض رهبران ایران هست را ایشان از میکروفن سازمان ملل اعلام کرد. البته با واکنش هیات آمریکا و کشورهای غربی مواجه شد. خیلی از کشور ها هم از قبل نیامده بودند و بعد ترک سالن این هیات ها آقای احمدی نژاد برای سالن خالی صحبت کرد اما طرح این ماجرا از طرف ایشان غیر از علاقه ایشان به جنجال سازی و عوام فریبی احتمالا یک نوع فرار به جلو هم باید محسوب شود چرا که پرونده ای علیه سپاه پاسداران و دستگاه امنتی ایران به جرم همکاری با گروه القاعده قبل، در جریان و بعد از یازده سپتامبر در دادگاه های آمریکا مفتوح شده که اگر به اثبات برسد دردسر بزرگی برای ایران خواهد بود.


مواد منفجره در کشتی ایرانی

نکته چهارم این که پلیس ایتالیا با تاخیر اعلام کرده که محموله ای از یک کشتی ایرانی گرفته که مواد منفجره زیادی در قوطی های شیر خشک جاسازی شده بوده به مقصد کشور سوریه و نیز گفته که این مواد منفجره برای انهدام یک بندر کافی است.


انزوای بیشتر

نکته پنجم این که شرکت آلمانی تیسن گروپ که سالانه نزدیک به سیصد میلیون یورو در ایران کار و تجارت داشته اعلام کرد که این عداد تنها نیم درصد درآمد این شرکت را تشکیل می دهد و ترجیح می دهد که از همکاری با ایران صرفنظر کند.

نکته ششم این که ایران در مسابقه ای که از میان سه کشور ایران و اردن و امارات قرار بود دو کشور برای عضویت در شورای حکام سازمان انرژی اتمی انتخاب شوند بعد از این که فهمید رای نمی آورد انصراف داد و حتی در برابر دو کشور ضعیف اردن و امارات هم نتوانست رای بیاورد.


روزنامه کلمه

نکته آخر این که سایت کلمه تصمیم خوبی گرفته است که به صورت روزانه روزنامه ای اینترنتی منتشر کند و از فعالین درخواست کرده که آن را کپی کنند و به صورت هارد کپی هم در کشور

توزیع اش کنند. این کار به شرطی که برای بچه ها خطری نداشته باشد کار بسیار خوبی است چرا که همبستگی بین بچه هارا افزایش می دهد و جریان اطلاعات را سرعت می بخشد.


اندکی صبر سحر نزدیک است.

تا فردا شاد پیروز موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی