October 1, 2010

متن پیاده شده روز جمعه 9 مهر 1389


جمعه نه مهر ماه89 اول اکتبر2010 میلادی

امروز درباره هشت موضوع صحبت می کنیم.

موضوع اول این که سوالی است که در دو روز گذشته درباره اش صحبت کرده ایم و آن این که اکثریت مردم از حکومت ناراضی اند و حتی از آن متنفرند و می خواهند سرنگون شود اما بخشی از مردم امیدشان را از دست داده اند چه باید کرد؟ من در پاسخ به دوست مان عرض می کنم که فعالین جنبش باید بتوانند برای مردم راجع به استراتژی کلان یعنی مشروعیت زدایی از حکومت، ایجاد اختلاف در آن، افزایش همبستگی و اتحاد ملی و فلج سازی حکومت توضیح دهند. همه کار هایی که ما می کنیم باید در خدمت یکی یا چند تا از این اهداف باشد.

ارزیابی اگر بخواهیم از عملکرد جنبش بدهیم در بخش مشروعیت زدایی شاید جنبش بیش از هشتاد درصد موفق بوده است ، در حوزه تقویت همبستکی و مقاومت ملی شاید پنجاه درصد موفق بوده اما این عدد با یک موفقیت یا با یک شکست می تواند به راحتی بالا و پایین برود در حوزه ایجاد شکاف شاید به صورت واقع بینانه جنبش به پنجاه درصد از اهداف اش رسیده باشد اما در هسته ماشین سرکوب حکومت که سپاه است این توفیق کمتر بوده لذا کار زیادی باید انجام شود و در فلج سازی کاملا در ابتدای مسیر قرار داریم. هر چند به شکل کلان مملکت دچار رکود است و بحران سیاسی که در مملکت هست سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی را فلج کرده اما به طور اخص در آکسیون های فلج سازی در ابتدای راه هستیم و بیش از ده درصد از راه را طی نکرده ایم.

این را باید برای مردم توضیح داد که با چند تظاهرات خیابانی قرار نیست حکومت سرنگون شود و این مجموع کارها است در یک برنامه استراتزیک و زمان بندی درست است که می تواند ما را به پیروزی برساند.

نکته دوم توضیح مرحله فعلی جنبش است وقتی تجربه نشان داد سپاه با داشتن پول تبلیغات و رادیو تلویزیون و رسانه و دستگاه های امنیتی اطلاعاتی رو در روی مردم ایستاده، عاقلانه است که ما در این مرحله این سازمان را فرسایش دهیم و از بین ببریم و فرصت هایش را به تهدید تبدیل کنیم تا در مراحل بعدی بتوانیم برنامه ها مان را پیش ببریم. خوشبختانه حرکتی را که فعالین در سطح بین المللی شروع کرده اند جواب داده است و سپاه در صدر لیست تحریم های بین المللی قرار دارد و همزمان اشتباه بزرگی که خود سپاه هم انجام می دهد که مثلا امور امنیتی را یکپارچه در دست گرفته است که به ما این امکان را می دهد که فشار روانی روی هر آن کس که در سپاه کار می کند بیاوریم به عنوان مسوولین شکنجه، قتل . تجاوز و این فرآیند را تسریع کنیم .

همین طور باید بتوانیم برای مردم توضیح بدهیم که با عبور درست از این مرحله ما وارد فاز جدیدی از جنبش شده ایم که فعالیت ها و آکسیون های ما مثل بایکوت کردن و عدم همکاری و اعتصابات با تکیه بر گرانی ها و وضعیت نا به سامان اقتصادی دستور این مرحله مان باید باشد فکر می کنم بهترین روش برای پیشبرد جنبش و امید بخشی به کار گرفتن عقل مردم است که حرکت آفرینی و امید در پی ان می آید.

نکته دوم این که شرکت های توتال، شل، استات اویل و آنی به درخواست آمریکا به کل پروژه های نفتی ایران بیرون رفته اند این رو وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده است و شرکت ژاپنی امپکس هم اعلام کرده که از میدان نفتی آزادگان به زودی بیرون خواهد رفت. همین طور آمریکا شرکت نفت ایران را در لیست سیاه اقتصادی اش قرار داده است.

نکته سوم این که رییس کل بانک مرکزی اعلام کرده بود که طلا و ارز تزریق می کند به بازار اما سکنجین صفرا فزود و دلار به 1180 تومان و بیشتر رسید . البته رییس کل بانک مرکزی قول داده که با تزریق زیاد تا 1060 تومان پایین بیاورد قیمت دلار را، البته ممکن است که به صورت مقطعی موفق شوند اما به دلیل عدم وجود پشتوانه دلار به جای طبیعی خودش یعنی در حدود سه هزار تومان نزدیک می شود.

نکته چهارم این که ایران به تحریم هشت نفر اعتراض کرده . ولی اعتراض اش به استناد بیانیه الجزایر است که درباره گروگان گیری بوده البته مشخص نیست چگونه این را به آن ربط داده است . اما به زودی کشورهای دیگر از جمله اتحادیه اروپا هم به این تحریم های حقوق بشری خواهد پیوست و البته لیست های جدید در راه است و آدم هایی مثل قاضی صلواتی، احمدی مقدم ، محقق و دیگر سرکوبگران باید بدانند که هیچ کجا برای جنایکاران امن نیست.

نکته دیگر این که اعتراض صنف طلا فروشان به مالیات ارزش افزوده به اراک هم رسیده و آن ها هم به اعتصاب پیوسته اند.

نکته ششم این که رورنامه نیویورک تایمز در مورد ویروس استاکس نت عنوان کرده است (البته با اما و اگر های بسیار) که به نوعی می تواند کار کشور اسراییل باشد. اما انواع و اقسام مقالات فنی ارائه می شود که این ویروس را از خطرناک ترین حملات سایبری می شناسند و خطری که می گویند دارد این است که در سیستم های کنترلی دیده نمی شود اما می تواند سیستم های کنترلی را از کار بیاندازد. این از کار افتادن در نیورگاه ها و کارخانه جات شیمیایی می تواند خطرناک باشد. این جا باید گفت آن ارتش سایبری که پانصد میلیارد تومان بودجه برای اش گذاشته اند که بلد است برود کپی جعلی پاسپورت امثال بنده یا دیگران را جلع کند و با تلقب پسورد سایت را پیدا کند کجاست؟

نکته هفتم این که کیفرخواست برای متهمین پرونده شرکت بیمه معروف به پرونده خیابان دکتر فاطمی که متهم اصلی اش آقای رحیمی است گفته شده صادر شده است اما از محتوایات اش خبری نیست.

نکته آخر این که سایت العربیه از قول موسسه سنجش افکار زاگبی اعلام کرده است که در کشور مصر 66 درصد در لبنان 60 درصد و در اردن 63 درصد مردم و در کشورها ی حاشیه خلیج فارس 83 از مردم به فعالیت های هسته ای ایران مشکوک اند. جالب است روزنامه کیهان از قول همین موسسه زاگبی گفته که 95 درصد مردم در کشورهای عربی موافق فعالیت های هسته ای ایران هستند.

اندکی صبر سحر نزدیک است.

تا فردا شاد پیروز موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی
V