October 8, 2010

متن پیاده شده روز جمعه 16 مهر 1389


سلام
جمعه شانزده مهر ماه89 هشت اکتبر2010 میلادی

امروز درباره یازده موضوع صحبت می کنیم.

موضوع اول ادامه بحث ما در باره فروپاشی اجتماعی در زمانی است که از دیکتاتوری ها مشروعیت زدایی می شود و ساختار حکومتی شان در حال اضمحلال است. همان طور که قبلا هم صحبت کردیم در این مرحله به صورت طبیعی وقتی مردم ناکارامدی و زوال حکومت را می بینند کارهاشان را خارج از حکومت سازمان می دهند مثل مثالی که زدیم تبلییغات و رادیو تلویزیون و یا امنیت در منطقه و محله شان.

اما آخرین قسمت بحث ما به این بر می گردد که این کار نه فقط به صورت طبیعی انجام می شود بلکه به عنوان یک وظیفه مبارزاتی هم در دستور کار ما قرارمی گیرد به این معنی که اگر حساب شده در هر منطقه و هر ده و هر شهری کمک کنند و وظایف دولت را به سازمان های اجتماعی منتقل شود و همین طور تلاش کنند که نیاز مردم به حکومت کاهش پیدا کند دو تا اتفاق می افتد یکی این که از مقدار اقتدار حکومت به صورت طبیعی کاسته می شود و دوم این که جایگزینی خلق می شود که امر گذار کشور به دموکراسی تسهیل می کند. این اتفاق در بسیاری از کشورها افتاده و در مملکت خود ما هم وقتی ساختار حکومت شاه در حال فرو ریختن بود سازمان دهی های مردم بسیاری از وظایف حکومت را به عهده گرفت و کمک کرد که انتقال به نظام بعدی آسان تر اتفاق بیافتد.

نکته دوم این که مثل داستانی که صدام در اواخر حکومت اش به وجود آورده بود و پیراهن سیاه های صدام که توسط پسر او رهبری می شدند به وجود آمده بودند و او سعی می کرد آدم های صد در صد وفادار به صدام را سازمان دهی کند در ایران هم شروع شده و در پایگاه های بسیج که شاید بیش از صد نفر رفت و آمد کنند به دنبال پنج شش نفر آدم قطعا وفادار به سیستم و آقای خامنه ای می گردند و دوره های آموزشی برای آن ها برقرار کرده اند و حتی معادل چهار واحد درسی قلمداد می کنند . حالا در حال سازماندهی است برای این که پیش بینی حکومت این است که با مقابله مردم ریزش نیرو در میان بسیج و نیروهای سرکوبگرشان بیش از بیش خواهد شد و در واقع حکومت به دنبال ایجاد یک هسته وفادار در بسیج است .

نکته سوم این که گزارش صندوق بین المللی نشان می دهد این صندوق برای ایران حداکثر رشد 1.6 درصد را پیش بینی می کند در حالی که دنیا 4.8 درصد رشد خواهد کرد و صندوق می گوید ایران در سالهای 2008 و 2009 تنها 1 و 1.1 درصد رش اقتصادی داشته است که با توجه به متوسط رشد اقتصادی دنیا، رشد جمعیت ایران و افزایش درامد نفت نشانه رکود فزاینده در کشور است.

نکته چهارم این که علی رغم تزریق زیاد ارز در بازار روز گذشته هم دلار زیر 1120 تومان نیامد. ظاهرا به دلیل سقوط ارزش ریال به دلیل طرح هدفندی یارانه ها و خروج پول از مزر های غربی ایران به صورت قاچاق در اتفاق بازار ارز موثر است.

روزنامه وال استریت ژورنال هم خبر از روابط بانکی مالزی و امارات را با ایران داده است .همین طور کَره هم فعالیت های بانک ملت را به حالت تعلیق در آورده است.

نکته پنجم اینکه آقای حسین روغنی ملکی که به نام بابک خرمدین وبلاگ می نوشت و به 15 سال زندان محکوم شده است و سیصد روز هم در انفرادی بوده دست به اعتصاب غذا زده و نگرانی برای سلامتی او بالا گرفته است.

نکته ششم این که دیروز در سنندج به خودروی پلیس تیراندازی شده و چهارنفر از نیروی انتظامی و یک نفر غیر نظامی کشته شده اند و نه نفر هم مجروح شده اند که البته هیچ گروهی مسوولیت آن را به عهده نگرفته اما احتمالا ظرف امروز و فردا حکومت مدعی می شود که همه را شناسی کرده و همه را در درگیری کشته است .

نکته هفتم این که روسیه اعلام کرده که پیش پرداخت 168 میلیون دلاری خرید موشک های اس سی صد را به ایران پس خواهد داد و به این ترتیب به هم خوردن این معامله قطعی است.

نکته هشتم این که آقای خامنه ای که سفراش به قم را به حالت تعلیق در آورده بود دوباره فعال شده و گفته می شود که می خواهند مراجع را تهدید کنند به بستن حساب های مالی و به زور به دیدن ایشان بیاورند وبعد از سفر ایشان آیت العظمی خطاب شود. جالب است که یکی از به ظاهر مراجع که در واقع کاردستی آقای خامنه ای و حکومت اوست یعنی آقای نوری همدانی گفته است که خداوند سرنوشت بشیریت را به دست آقای خامنه ای سپرده است.

نکته نهم این که دانشگاه الازهر عدم ملاقات رییس این دانشگاه با نماینده آقای احمدی نژاد را تایید کرده و از آقای احمدی نژاد خواسته که مقبره ابو لولو در کاشان را خراب کند.

نکته دهم این که کیهان داد و هوار اش بلند شده که وزارت ارشاد آگهی های د.ولتی را فقط به روزنامه ایران می دهد و کمیت امثال این روزنامه لنگ مانده است.

نکته آخر هم این که آقای مطهری و باهنر هم از شورای اصولگرایان کنار گذاشته شدند که البته در میان آنها که انتخاب شده اند طرفداران دوآتشه دولت هم دیده نمی شود.

اندکی صبر سحر نزدیک است.

تا فردا شاد پیروز موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی
V