October 15, 2010

متن پیاده شده روز جمعه 23 مهر 1389


جمعه 23 مهر ماه89 پانزده اکتبر2010 میلادی

امروز درباره نه موضوع صحبت می کنیم.

موضوع اول این که دو تن از مادران داغ دار یا مادران پارک لاله به همراه دخترانشان دستگیر شدند. خانم اکرم نقابی مادر سعید زینانی دانشجویی که بعد از وقایع کوی دانشگاه یازده سال پیش ناپدید شد و دیگر اثری از او پیدا نشد و ژیلا ترمسی مادر حسام که بعد از آزدی از زندان با ناراحتی ها ی مختلف دست و پنجه نرم می کند با هجوم ماموران امنیتی دستگیر شدند. روزنامه دولتی ایران چند روز پیش مادران پارک لاله را به ارتباط با مجاهدین خلق و همین طور ارتباط با خانم رهنورد متهم کرده بود. مادران پارک لاله طی نامه ای هر گونه ارتباط با هر سازمان سیاسی را رد کردند و گفتند که تنها عاملی که آنها دور هم جمع می کند خون عزیزانشان است.

نکته دوم این که اقای محمد سلامتی طی نامه ای به وزارت کشور اعلام کرده این چه حکمی است که برای حزب مشارکت و سازمان مجاهدین اسلامی صادر شده است در حالی که ما حکمی ندیده ایم و در دادگاهی شرکت نکرده ایم و آقای سلامتی اعلام کرده که این سازمان به فعالیت خوداش ادامه خواهد داد.

نکته سوم این که لیستی از یارانه های دولتی به روزنامه ها می دهد منتشر شده که نشان می دهد در سه ماهه سوم سال 88 ، کیهان 490 میلیون تومان و روزنامه وطن امروز 100 میلیون تومان تنها برای سه ماه یارانه دریافت کرده اند. در حالی که روزنامه هایی مثل اعتماد یا تهران امروز 10 میلیون تومان یارانه دریافت کرده اند. یعنی ایران 49 برابر روزنامه اعتماد از دولت کمک گرفته است و تازه به دنبال آگهی های دولتی هم هست در حالی که بیش از 53 هزار تا تیراژ ندارد که از این مقدار هم 12 هزار تا به اداره های دولتی و زندان ها و غیره می ره و بقیه هم که به دکه ها می رود با مشکل فروش مواجه است.

نکته چهارم این که آقای کروبی در مصاحبه با نیویورکر بر تداوم جنبش سبز بر زنده بودن و عمق جنبش سبز و همین طور اعلام کرده که شکنجه های وحشتیانه در زندان ها ادامه دارد و سرکوب های حکومت در خیابان ها ست که مردم را به نوع جدیدی از مقاومت تشویق کرده است.

نکته پنجم این که در نمایشگاه دیجیتالی تهران در غرفه هماهنگی سایبری انقلاب اسلامی که احتمالا از موسسات نزدیک به کودتاچی هاست سرودی با عنوان منافق منافق خون جوانان ما می چکد از چنگ تو پخش می شود که روی مانیتور بزرگ این غرفه عکس هایی از آقای هاشمی رفسنجانی ، محمد رضا باهنر ، محسن رضایی و حسن خیمنی دیده می شود. جالب است که این دعواهای درون حکومت در این ابعاد دیده می شود.

نکته ششم این که آماری از کمرگ منتشر شده که نشان می دهد در سال گذشته 55 میلیارد دلار واردات کشور بوده و در شش ماهه اول امسال سی میلیارد دلار واردات داشته ایم یعنی حدود 9 درصد افزایش وجود داشته اما در بخش کالاهای اساسی مثل فولاد و گندم و غیره ما بیست درصد افزایش واردات داشته ایم. افزایش ذخایر ارزی ایران را در حدود هشتاد میلیارد دلار برآورد کرده اند که دیده می شود با این حجم واردات ذخایر ارزی ما حداکثر تا سال آینده جوابگو خواهد بود.

نکته هفتم این که آقای سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در هیج جای عمومی با آقای احمدی نژاد دیده نشد و تنها دوطرف در ویدئو کنفرانس با هم صحبت کرده اند که ظاهرا از ترس ترور آقای نصرالله بوده است. به حال در ایران اخبار آکنده شده از سفر آقای احمدی نژاد و سایت های طرفدار آقای احمدی نژاد پر شده از اخبار سفر لبنان و سایت هایی آقای خامنه ای پر شده از اخبار سفر هفته آینده ایشان به قم . از همه جالب تر جهان نیوز بود که نوشته بود نجات معدن چی های شیلی توطئه اسکتبار بود برای آن که اخبار سفر آقای احمدی نژاد منعکس نشود.

نکته هشتم این که روسیه 100 میلیون دلار از اسراییل خرید سلاح خواهد کرد و قرارداد مونتاژ هواپیماهای بدون سرنشین را با اسراییل منعقد کرده است . همین طور روسیه اعلام کرده که اس 300 را به کشورهای عربی خواهد فروخت. اگر این کار ار بکند عدم توازن استراتزیک ایران و کشورهای عربی با هم افزایش پیدا می کند.

نکته آخر این که یکی از بچه ها برای من ای- میلی فرستاده بود که با ماژیک شبرنگ اسکناس نویسی کرده بود و عکس هایی گرفته بود که در شب چطور برق می زند و از من خواسته بود که به دوستان یادآوری کنم که از ماژیک شب رنگ استفاده کنیم در شب زیباتر دیده می شود.

اندکی صبر سحر نزدیک است.

تا فردا شاد پیروز موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی V