October 16, 2010

متن پیاده شده روز شنبه 23 مهر 1389

شنبه 23 مهر ماه89 شانزده اکتبر2010 میلادی

امروز درباره هشت موضوع صحبت می کنیم.

موضوع اول این که گزارشگران حقوق بشر گزارش داده اند که خانم نسرین ستوده وکیل مدافع آزادی بیان تحت شنکنجه های شدید قرار گرفته در حدی که فریادهای او در بند زنان شنیده می شود. خانم ستوده از سوم مهرماه دست به اعتصاب غذا زده و کارزار جهانی برای آزادی او شکل گرفته است که از زندانیان و موکلان خانم ستوده تا نهاد ها و سازمان های بین المللی را در بر می گیرد. همین طور بچه ها ی دانشگاه نو شیروانی بابل با پدر سید ضیا نبوی دانشجویی که به زندان اهواز تبعید شده ملاقات کرده اند. آقای حسین فرزین از فعالین آزادی خواه مشهد دستگیر شده و سازمان گزارشگران بدون مرز به دستگیری مهدی خزعلی و حکم سنگین 15 سال حبس برای حسین رونقی ملکی که با امضا بابک خرمدین وبلاگ می نوشت اعتراض کرده است.


نکته دوم این که گزارش شده که در مدرسه ای در فشم در استان تهران بچه ها عکس های آقای خامنه ای را در مدرسه پاره کرده اند و شعار داده اند.


نکته سوم این که گزارش هایی در برخی سایت های بین المللی منتشر شده که انفجار در پادگان امام علی سپاه در لرستان خرابکاری در مقر موشک های شهاب سه بوده است.


آقای سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه هم گفته که سپاه تا کنون به این اندازه در صحنه نبوده است. که انصافا درست می گوید از قاچاق مواد مخدر تا سرکوب مردم از قراردادهای نفتی تا تقلب در انتخابات شما همه جا دست سپاه را می بینید. همین طور ایشان گفته که مهمترین عامل فتنه دو نگاه به اسلام است که به نظرم این حرف را هم ایشان درست زده است یکی این که قرائت فاشیستی از دین است که توسط ایشان و فرماندهان سپاه و در راس آنها آقای خامنه ای نمایندگی می شود و یک نگاه هم نگاه مردم است که دین را در خدمت انسانیت و اخلاق می خواهند

.

نکته چهارم این که وزارت اطلاعات به بانک ها بخشنامه کرده که اسامی کسانی را که بیش از پنجاه هزار دلار حساب ارزی دارند را اعلام کنند و بنابراین حساب ارزی در ایران امنیتی ندارد و احتمالا در گام بعدی وزارت اطلاعات به سراغ این آدم ها می رود.

همینطور مطرح شده که ایران به امارات پیشنهاد داده که پنج میلیارد دلار را برای مدت نود روز در اختیار ایران بگذارد با صد میلیون دلار بهره تا از این خط اعتباری برای حواله های ارزی و مانور ارزی در داخل ایران استفاده کنند که البته بعید به نظر می آید که امارات چنین کاری را انجام دهد.

همین طور رادیو اروپا آزاد از قول نشریه اکو تحلیلی از وضعیت بد اقتصادی ایران منتشر کرده است.


نکته پنجم این که شرکت امپکس ژاپن روز گذشته اعلام کرد که با شرکت نفت تصفیه حساب کرده و از پروژه نفتی آزادگان خارج می شود . همین طور خبر ها نشان می دهد که شرکت های روسی هم حتی برای پروژه خط گازی پاکستان هند حاضر به همکاری نشده اند.


نکته ششم این که آقای محمدرضا خاتمی دبیر کل قبلی حزب مشارکت طی نامه ای که در چارچوب فضای جمهوری اسلامی به سید حسن نصرالله گفته که بازداشت شمار زیادی از فعالین واقعیت تلخ ایران است . همین طور روزنامه المستقبل با

انتشار نامه روشنفکران ایرانی آقای احمدی نژاد را از لبنان بدرقه کرد

.

نکته هفتم این که کیهان نامه صادق لاریجانی به آقای خامنه ای را که این روزها بسیار موضوع داغی هست را جعلی خوانده و گفته که آن را آقای کدیور نوشته . به نظرم هر آنچه را که کیهان تکذیب می کند را می شود باور کرد و این عمق ناراحتی آقایان را ار این نامه نشان می دهد. آن دریافت 490 میلیون تومان پول را ظرف سه ماه از وزارت ارشاد را هم کیهان سعی کرده توجیه کند

.

نکته آخری این که بارها مطرح کرده ام نقش ساختن جک و طنز در مبارزات بی خشونت است. در ایران نیازی به ساختن نیست و حرف های آقایان خودش جک است. آقای محمدکریم عابدی عضو کمیسیون امنیت مجلس گفته که پنج و نیم میلیارد نفر از مردم کره زمین با سفر آقای احمدی نژاد موافق بودند و آن بقیه هم تحت تاثیر استکبار جهانی بوده اند.

اندکی صبر سحر نزدیک است.

تا فردا شاد پیروز موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی
V