October 22, 2010

متن پیاده شده روز جمعه 30 مهرماه 1389

جمعه 30مهر ماه89 22 اکتبر2010 میلادی

امروز درباره نه موضوع صحبت می کنیم.

موضوع اول این که روز سه شنبه در بیست دانشکده دانشگاه تهران بچه های انجمن اسلامی بسته های فرهنگی درست کرده بودند شامل عکس رهبران جنبش سبز، پاره ای توضیحات شامل اهداف و موقعیت جنبش سبز که میان دانشجویان سال جدید توضیع کرده بودند. چون این کار را همزمان در بیست دانشکده کرده بودند برای نیروی های امنیتی هم قابل مقابله نبود که غافلگیر شدند.

همین طور دیوار نویسی در جواب حرف های آقای خامنه ای به خصوص آن کلامی که مردم را میکروب خطاب کرده هم در قم و هم در تهران شروع شده و پاسخ های خیلی خوبی به آقای خامنه ای روی دیوار های شهر داده شده است.

نکته دوم این که همسر آقای دکتر زیدآبادی اعلام کرده که ایشان هم مثل خیلی های دیگر آرزوی دیدن همسراش را دارد اما مخالفت های وزارت اطلاعات مانع از مرخصی این شرف اهل قلم ایران شده است . زیدآبادی کسی است که در مقاطع مختلف زندان رفته اما شرافت قلم او مقبول طبع آقای خامنه ای نیست و از راه های مختلف به او و خانواده اش فشار می آورند.

نکته سوم این که به دفتر سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی حمله شده و کامپیوتر و وسایل این سازمان را با خودشان برده اند.

نکته چهارم این که خبر های رسیده حاکی از این است که بی تدبیری بانک مرکزی ایران و دستگاه های مالی کشور احتمالا میلیون ها دلار پول کشور را به باد خواهد داد. حضرات پول بازنشستگی نیروهای مسلح، کارگران ذوب اهن و معلمان را برداشته اند و در شش کشور اسلامی و همسایه بنا داشته اند که سرمایه گذاری کنند و بانک هایی درست کنند برای دور زدن تحریم ها و در همین راستا هم چهارصد میلیون دلار در مالزی و آذربایجان حساب باز کردند. آمریکایی ها متوجه شدند و روزنامه واشنگتن پست از قول مقامات آمریکایی نوشت که ایران بانک هایی با مالکین مبهم درست می کند و می خواهد تحریم ها را دور بزند. الان این خطر وجود دارد که این پول ها به ایران باز نگردد و به این ترتیب پول بازنشستگی زحمتکشان جامعه را به باد فنا داده باشند.

نکته پنجم این که قرارگاه خاتم الانبیا سپاه معدن زغال سنگ البرز مرکزی را به قیمت 900 میلیارد تومان تصاحب کرده. البته معولا این پول ها روی کاغذ است و سپاه پولی نمی پردازد و همین طور قرارداد فیبر نوری کشور هم به سپاه واگذار شده است.

نکته ششم این که آقای علاالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت مجلس و آقای بهبهانی وزیر راه و ترابری هر دو در توضیح مشکلی که برای هواپیماها ایجاد شده است تهدید به مقابله به مثل کرده اند یعنی ایران هم سوخت به هواپیماهای اروپایی ندهد که در این صورت پرواز های آنها قطع خواهد شد و در واقع یک انزوای مضاعف هم خود جمهوری اسلامی به خوداش تحمیل خواهد کرد.

نکته هفتم این که آقای خامنه ای در قم برای جمع طلاب سخنرانی بسیار طولانی کرده است، در وسط سخنرانی هم یک عده شعار داده بودند مرجع تقلید ما رساله رساله، اما جالب است که در همین سخنرانی هم خواسته باج به حوزه ها بدهد و بگوید نمی خواهد در آنها دخالت کند، صحبت کرده که اجتهاد بر مدار سنتی اش باید باشد و مشیعت طلاب باید از پول مردم باشد و غیره که خود ایشان مرتبا آن را نقض کرده است.

روزنامه وطن امروز هم تیتر زده " غدیر قم" که در واقع شایعه داستان جانشین گذاشتن برای آقای خامنه ای را به نوعی تایید کرده است.

نکته هشتم این که به طور رسمی اعلام شد که 60 میلیارد سلاح به عربستان فروخته خواهد شد. به این ترتیب توازن استراتزیک پیش از پیش به زیان ایران به هم خواهد خورد و جالب است که سخنگوی وزارت دفاع ایران دلیل این فروش اسلحه را تهدید ایران خوانده است که به آقایان نشان می دهد این سیاست خارجی غیرمدبرانه چگونه به سود کمپانی های اسلحه سازی آمریکایی تمام می شود.

نکته آخر ادامه بحث ماست که چگونه می توانیم این فضایی را سنجش افکار نشان می دهد که مردم نگاه شان از خودشان متوجه جای دیگر است یا از حرکت مبارزات بی خشونت ناایمد شده باشند تغییر

دهیم. در مرحله می توانیم چهار مسیر مشخص را در دستور بگذاریم.


یک. تمرکز روی سپاه به عنوان ماشین اصلی سرکوب است.


دو. رفتن به سمت طراحی آکسیون هایی در اعتراض به وضیعت اقتصادی است .


سه . تشکیل شبکه اجتماعی برای انتقال وظایف حکومت به بیرون از حکومت است .


چهار. آموزش عمومی مبارزات بی خشونت و توضیح استراتژی آن است.

در مورد قسمت اول یعنی سپاه فردا صحبت می کنیم.

اندکی صبر سحر نزدیک است.

تا فردا شاد پیروز موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی V