October 24, 2010

متن پیاده شده روز یکشنبه 2 آبان 1389

یکشنبه ۲ آبان ۱۳۸۹ و ۲۴ اکتبر ۲۰۱۰

امروز راجع به ۱۱ موضوع صحبت می‌کنیم:

موضوع اول اینکه انتشار ۴۰۰ هزار صفحه از اسناد ارتش آمریکا در عراق توسط سایت ویکی لیکس به موضوع روز بسیاری از رسانه‌‌های دنیا تبدیل شده است. بخش‌هایی‌ از آن که به ایران مربوط است، مطالب مهمی‌ را در بر می‌گیرد. روز نامه ی نیویورک تایمز با اشاره به این اسناد،

نوشته است که آموزش تروریست توسط نیروی قدس و در اطراف قم انجام و به این تروریست‌ها راکت، بمب مغناطیستی، بمب کنار جاده ای، آموزش آدم‌های تک تیرانداز و امثالهم ارائه می شده است. روزنامه ی گاردین هم نوشته است که آموزش جوخه‌های مرگ در عراق برای کشتن سیاستمداران، نظامیان آمریکایی‌ و بریتانیایی، اختلال در عملیات نظامی آمریکا، ترور افراد در بصره از جمله کارهایی است که ایران در عراق انجام داده است. تلویزیون الجزیره از ارتباط آقای نوری الملکی( نخست وزیر عراق) با جوخه‌های مرگ تربیت شده توسط ایران صحبت کرده است. البته دفتر آقای نوری المالکی طی بیانیه‌ای این ارتباطات را تکذیب و بیان کرده که زمان انتشار این اسناد به گونه‌ای طراحی شده است که هجمه ی رسانه‌‌ای برای ضربه زدن به عراق و نخست وزیرش به راه بیفتد. در همین راستا نیز خبر گذاری فرانسه مطرح کرده که سه کوهنورد آمریکایی‌ از برخی‌ خط قرمزها عبور کرده اند اما در خاک ایران نبوده اند و آنها در خاک عراق ربوده شده اند. البته روزنامه ی کیهان تمام این موارد را تکذیب کرده است. قبلا که ویکی لیکس اسناد افغانستان را منتشر کرد، روزنامه کیهان خیلی‌ ابراز شادمانی کرد، اما چون در حال حاضر بحث ایران هم در آن مطرح شده، گفته اند که توطئه و کار خود آمریکا است. بهر حال چون این اسناد تازه منتشر شده است احتمالا در روزها و هفته‌های آینده مطالب دیگری هم مشخص خواهد شد.

نکته دوم اینکه رئیس سازمان زندانها ی ایران در مراسمی که برای تعویض رئیس زندان اوین برگزار شده بود، خطاب به رئیس جدید گفته که اوین یک زندان نمونه است و رئیس جدید باید بسیار مواظب باشد، چرا که زندان اوین پیشانی نظام است. انصافا هم که زندان اوین پیشانی نظام جمهوری اسلامی است.

نکته سوم اینکه روزنامه ی فیگارو در گزارش مفصلی مطرح کرده که انفجار در پادگان علی‌ بن ابی الطالب ( متعلق به سپاه پاسداران در لرستان) عملیات خرابکاری بوده و توسط اسراییلی‌ها انجام شده است. روزنامه ی گاردین هم در گزارش مفصلی از اثر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران صحبت کرده و بیان کرده که اگر اینطور پیش رود، خطر برخوردهای نظامی در آینده وجود خواهد داشت. این همان بحثی‌ است که ما هم در موردش صحبت کردیم که اگر آقایان در اداره ی کشور با اشکال مواجه شوند، ممکن است دست به ماجراجویی بزنند و در منطقه جنگ ایجاد شود.

نکته چهارم اینکه سال گذشته در بخش گراش در شهرستان لارستان هنگام جدایی این بخش از لارستان درگیری‌ای ایجاد شد که دولت عقب نشینی کرد. دیروز هم قرار بود که بخش بیرم از شهرستان لارستان جدا شود که باز هم با مقاومت مردم مواجه شد و در مقابل حسینیه ی اعظم شهر تجمع کردند و نتیجه آن شد که دولت عقب نشینی کرد و اجرای این مساله را به تعویق انداخت.

نکته پنجم اینکه آقای حسنی (مدیر کلّ دفتر گسترش وزارت علوم) اعلام کرده که بازنگری در ۱۲ رشته ی علوم انسانی‌ در دستور کارشان قرار دارد و قرار است مبانی این علوم را با مبانی اسلامی تصحیح و بازنویسی کنند و با این اعمال میخواهند جلوی توسعه ی این علوم را بگیرند. البته باید گفت از این دست هوس‌ها و اختراع علوم جدید را که فاشیستها، کمونیستها و بخشی از راست‌ها ی آمریکایی‌ و حتی در اوایل انقلاب اسلامی و توسط همین آقای مصباح یزدی در دفتر حوزه و دانشگاه در سر پرورانده اند همه آنها محکوم به شکست هستند، چرا که علم نه یک شبه به وجود می آید و نه کار ساده‌ای است که کسی‌ بخواهد یک شبه مبانیش را عوض کرده و علم نوینی خلق کند، الا‌ اینکه این کارهایی که آقای خامنه‌ای در ابتدا صحبت از آن کرد و بقیه ی آقایان هم ادامه دادند، توسعه و گسترش علوم انسانی‌ در کشور را با مشکل و مانع مواجه کند.

نکته ششم اینکه آقای خامنه‌ای در صحبت‌های روز گذشتی خود برای مدرسین قم، خیلی‌ صحبت از احترام به مراجع تقلید کرده است، اما ایشان یادشان رفته که با مراجعی مانند آقایان منتظری، صانعی یا بیات زنجانی چه برخوردی کردند و همین اواخر سایت این آقایان را فیلتر کردند، تلفنشان را شنود می کنند یا جلوی حسابهای بانکی‌ و چاپ رساله ی آنها را می گیرند. آقای خامنه‌ای صحبت از نفوذ بیشتر روحانیون در صدا و سیما و آموزش و پرورش کرده است و اینکه آقایان باید در این ارگانها بیشتر فعالیت کنند.

نکته هفتم اینکه آقای مروی( از دفتر آقای خامنه ای) در مصاحبه‌ای گفته است که این کذب محض است که آقای خامنه‌ای پاره‌ای از مسائل را نمی‌داند و ایشان در جریان تمام اخبار و امور هستند. واقعیت هم همین است، آقای خامنه‌ای هم در تقلب در انتخابات، سرکوب ها، آدم کشی‌ها، تجاوزها و آنچه در جریان است، دخالت داشته و آگاه است. ایشان حتی برخی‌ بازجویی‌های زندانیان سیاسی و برخی‌ شنودها را شخصا پیگیری و گوش می‌کند.

نکته هشتم اینکه آقای لاریجانی مجلس به آقای لاریجانی قوه ی قضاییه نامه‌ای نوشته و از دولت شکایت کرده که دولت قانون مصوب مجلس در مورد آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای را اجرا نمی کند. اختلاف دولت و مجلس به جایی‌ رسیده که مجلس به قوه ی قضاییه شکایت کرده است، اما کماکان دولت گوش نمی کند.

نکته نهم اینکه آقای احمد وحیدی( وزیر دفاع) اعلام کرده است که سیستم دفاعی اس ۳۰۰ را خودمان می سازیم. بعداز اعلام روسیه که قطعا گفته اند که با ایران همکاری نمی کنند، آقای وحیدی چند بار اعلام کرده که خودمان این سیسیتم را می سازیم.

نکته دهم مربوط به ایمیل‌هایی‌ است که دوستان برای من فرستاده اند. برخی‌ از مطالب را خودشان طرح کرده یا از وبلاگ‌های دیگر نقل کرده اند. یکی‌ از دوستان که قاضی هستند، نوشته اند که در قوه ی قضاییه شکاف بزرگی‌ ایجاد شده است و بسیاری از قضات اعلام کرده اند که اگر این پرونده ها به ما برسد، حکم تبرئه صادر خواهیم کرد و بیان کرده که اینها تنها چند قاضی دست نشانده، مثل قاضی صلواتی دارند که احکام محکومیت را صادر می کنند. به هر صورت شکاف در قوه ی قضاییه و اینکه اکثرشان با این کودتاچیان نیستند را این دوستمان برایمان نوشته اند و بر این مساله تاکید کرده اند. دوست دیگری از مشهد نوشته اند که اتوبوسهای مسافربری در داخل شهر را کم، مسیرها را کوتاه و پولی و گران کرده اند. در ادامه هم گفته اند که وقتی‌ با آنها تماس می گیریم و از این وضع شکایت می‌کنیم، می گویند که حرف سیاسی می زنید و ترتیب اثری نمی دهند. البته بعضی‌ شایعات هست که سپاه در اتوبوس رانی هم دخالت کرده است. دوست دیگری نوشته بودند که برای یک واحد مسکونی ۱۰ واحدی در تهران ۸ میلیون تومان پول گاز صادر شده است. همینطور شخصی‌ گفته بودند که با هزینهٔ سفر آقای خامنه‌ای به قم میشد بخشی از مشکلات آب قم که مشکلی‌ قدیمی‌ است را حل کرد..

نکته آخر مربوط به استرتژی کلان جنبش( مشروعیت زدایی، ایجاد شکاف در حکومت، ، تقویت همبستگی‌ و مقاومت و فلج سازی) است که بارها راجه به آن صحبت کرده ایم.

در این مرحله باید تمرکز خود را بر سپاه، آکسیون‌های عدم همکاری برای فلج سازی، گسترش

شبکه ‌‌های اجتماعی و آموزش مبارزات بی‌ خشونت قرار دهیم که تک تک راجع به آنها صحبت می‌کنیم. در خصوص سپاه صحبت کردیم که ما سه بخش سپاه را باید از هم تفکیک کنیم: بخش نظامی، بخش کاسب وبخش قاتلش را. بخش کاسبش را که آقای احمدی نژاد پول در جیبشان می‌گذارد و به بخش قاتل بسیار نزدیک بوده اند ، در حال فاصله گرفتن هستند. اینکه چگونه می‌توان شکاف بین این سه بخش را عمیق تر کرد، بحثی‌ است که فردا هم به آن می‌پردازیم.

اندکی‌ صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی
V