November 4, 2010

متن پیاده شده روز پنجشنبه 13 آبان 1389

سلام

پنجشنبه 13 آبان 89، 4 نوامبر 2010 میلادی

امروز در مورد نه موضوع صحبت می کنیم:

موضوع اول: خانم نازنین خسروانی از روزنامه نگاران اصلاح طلب بازداشت شد. خانم مهسا امرآبادی روزنامه نگاری که خودش به یک سال حبس محکوم شده در مورد همسرش آقای مسعود باستانی روزنامه نگاری که به شش سال حبس محکوم شده گفت که اگر اون حاضر می شد عفو نامه بنویسد آزادش می کردند.

در دانشگاه صنعتی امیرکبیر دانشجویان طیف چپ دانشگاه را به همراه دانشجویانی که در ستاد انتخاباتی آقای موسوی فعال بودند به دادگاه انقلاب احضار کردند.
آقای نظام حسن پور روستازاده ای از کوه دشت که نان آور یک خانواده شش نفری است و در بند 350 اوین در زندان است به شش سال حبس محکوم شده است. جرم او شرکت در تظاهرات بعد از انتخابات بوده و همچنین او دانشجوی سال آخر علوم تربیتی است.

موضوع دوم: 150 نفر کارگر از خانه کارگر غرب تهران و خانه کارگر شهر ری جلوی مجلس تجمعی داشتند و اعتراض داشتند به تنها افزایش 6 درصد حقوق در سال در حالی که در مملکت نرخ تورم نزدیک به 30 درصد است.

موضوع سوم: آقای متکی وزیر خارجه و رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی خبر اعدام خانم سکینه محمدی آشتیانی را تکذیب کرده است. انتقال 2000 کیلوگرم اورانیوم 3 درصدی توسط ایران را رد کرده و گفته اساس برای مذاکره بیانیه تهران است که به موجب آن ایران 1200 کیلو اورانیوم 3 درصدی خودش را تحویل ترکیه و برزیل خواهد داد. به نظر می رسد که دور جدید مذاکرات 5 + 1 با ایران در اولین قدم به بن بست خورده است.

موضوع چهارم: آمریکا گروه جندالله را گروهی تروریستی شناخت به دلیل فعالیت های تروریستی که در بلوچستان ایران داشته است.

موضوع پنجم: کمیسیون تحقیق مجلس به وزیر بهداشت برای لغو دستور انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران یک هفته مهلت داد. دانشجویان این دانشگاه به تحصن شان ادامه دادند و بسیج دانشگاه هم از خواسته دانشجویان پشتیبانی کرده است. همین طور آقای باقر لاریجانی رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه تهران حاضر نشد که در جمع دانشجویان معترض دانشگاه علوم پزشکی ایران حاضر بشود.

موضوع ششم: شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تغییر بند 5 و 10 اساس نامه که آقای خامنه ای قبلا گفته بود جلسه ای گذاشت و مصوبه این شورا اینست که آن بند پنج را فقط به جای لغت عمومی لغت غیر خصوصی گذاشته و نوشته اند که دانشگاه آزاد دانشگاهی غیرخصوصی و غیر دولتی است. حرفی که تقریبا بی معناست ولی در خصوص بند 10، در تبصره 3 بند 10، تصویب کرده اند که احکام اعضای هیئت امنا با امضای رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی صادر خواهد شد. که آقای احمدی نژاد است. قبلا با امضای رئیس هیئت موسس که آقای هاشمی رفسنجانی بود این انتصاب اعضای هیئت امنا انجام می گرفت. خیلی ها معتقد بودند که رهبری می خواست فشار بیاورد که تعیین اعضای هیئت امنا با امضای رهبری باشد هرکدام از این سه گزینه بشود مدیریت دانشگاه در اختیار آقای احمدی نژاد یا آقای رفسنجانی یا آقای خامنه ای قرار می گیرد به هر حال باید دید این داستان دنباله دار دانشگاه آزاد و کشمکش بر سر تصاحب آن کجا می رسد.

موضوع هفتم: آقای احمدی نژاد در سفر بجنورد که داشته، صحبت کرده که غیر از 166 میلیون و 800 هزار دلار پیش پرداخت سیستم موشکی 300 که نزدیک به روس ها هست ما روس ها خسارت هم خواهیم گرفت که به نظر می رسد خواب و خیال ایشان است. همین طور ایشان راجع به روس ها باز حمله کرده و گفته که روسیه تحت تاثیر شیطان ما را به دشمن فروخت. منظورش امریکایی هاست اما به احتمال زیاد روس ها یک آدم دست چندمشان مثل مرتبه های قبل جواب آقای احمدی نژاد را خواهد داد.

موضوع هشتم: آقای محسن رفیق دوست در مصاحبه با مجله همشهری ماه گفته که خاتمی خیلی بیشتر از احمدی نژاد از رهبری حرف شنوی داشت و ضمن تعریف زیاد از رهبری گفته که آقای احمدی نژاد به حرف ولایت فقیه گوش نمی کند.

موضوع نهم: انتخابات مجلس امریکا باعث شد که اکثریت خانه نمایندگان امریکا در اختیار حزب جمهوری خواه قرار گرفت که با این تغییر در کنگره امریکا احتمالا مواضع کنگره نسبت به ایران تند تر خواهد شد.

موضوع دهم: ادامه بحث ما در مورد استراتژی جنبش در این مرحله و بحث آموزش عمومی است که به انتهای فیلمی که در سه روز گذشته نشان دادیم توجه بکنید تا بحثمان را ادامه بدهیم. این ادامه فیلم نگاه نخست است.

اگر خاطرتان باشد این سلسله بحث را از آنجایی شروع کردیم که نتایج نظرسنجی نشان می داد که بخش بزرگتری از مردم چشمشان را از حرکت خودشان برداشته اند و امید پیدا کرده اند یا فکر می کنند که خارجی می تواند با حمله نظامی آن ها را از شر این رژیم خلاص بکند. بخش آخر این فیلم به خوبی نشان می دهد که بهترین تکیه گاه ملت خود آن ملت است و بهترین روشی که آینده دموکراسی را می تواند برای مردم تضمین کند، مبارزات بی خشونت متکی به مشارکت عموم مردم در آن هاست.
با توجه به این فیلم که من سعی کردم چند شب ضمیمه برنامه باشد، برای دوستانی که با ایمیل دریافت می کنند هم فرستاده بشود و کامل آن را هم روی فیس بوک و یوتیوب و سایت خودم مجددا قرار می دهم، فکر می کنم که به سراغ سایر مدارک و آموزش هایی که در خصوص مبارزات بی خشونت تاکنون راجع بهش صحبت کرده ایم برویم و یکی از کارهای خوبی که هر بخشی و هر گروهی به فراخور توانش بکند اینست که این درس ها و آموزش ها را به زبان ساده و کوتاه در دو سه صفحه هرکدام از کتابهایی را هم که در روزهای بعد خدمتتان ارائه می کنم، می توانند بنویسند و تکثیر و توزیع بکنند و در بین عموم مردم برای اینکه برای مرحله جدید جنبش که آکسیون های عدم همکاری است و مشارکت عموم مردم را احتیاج دارد ما بتوانیم آمادگی های لازم را بین مردم به دست بیاوریم. و به این روش که حرکت بکنیم در مرحله جدید استراتژیک جنبش بتوانیم فلج سازی حکومت را به مراحل جدیدی ببریم.

در خصوص آکسیون های عدم همکاری و این مرحله در روزهای آینده صحبت خواهیم کرد.

اندکی صبر سحر نزدیک است
تا فردا شاد پیروز موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی
V