November 7, 2010

متن پیاده شده روز یکشنبه 16 آبان 1389


یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۹ و ۷ نوامبر ۲۰۱۰

امروز راجع به ۱۰ موضوع صحبت خواهیم کرد:

موضوع اول اینکه کمیسیون مجلس روز دوشنبه قرار است تا گزارش در باره ی مالیات بر ارزش افزوده ی طلا فروشان را اعلام کند.اما قبل از آن رئیس سازمان مالیاتی کشور شروع به تهدید صنف طلا فروشان و سایر اصناف کرده و گفته که دولت ابزار برداشت پول از حساب بانکی‌، خودرو و حتی ضبط خط تلفن مردم را دارد و این ابزار در اختیار سازمان مالیاتی کشور است. این اعلام پیشاپیش رئیس سازمان مالیات کشور در واقع نشان دهنده ی این است که به هیچ وجه نمی‌خواهند از گرفتن مالیات بر ارزش افزوده کوتاه بیایند. باید دید که فردا با انتشار گزارش چه اتفاقی‌ خواهد افتاد.

نکته دوم اینکه از نازنین خسروانی( روزنامه نگاری که به تازگی دستگیر شده است) خبری در دست نیست و در مراجعه ی خانواده اش به پلیس زندان اوین هم گفته شده که در زندان اوین نیست. البته معمولا وزارت اطلاعات و سازمان امنیتی سپاه وقتی‌ شخصی‌ را دستگیر می کنند،یعنی‌ همان بند ۲۰۹ یا بند ۲ الف که در دستشان است، آمارش را به پلیس و نگهبانان زندان اوین نمی دهند. آقا ی نوری زاد هم از زندان نامه ی زیبایی را نوشته اند و گفته اند که بر زندانیان فشار می‌‌آورند که نامه ی عفو به رهبری بنویسند. ایشان هم گفته اند که من باید تقاضا ی عفو از مردم ایران بکنم که از دیوار عتماد دین شما بالا رفتیم و به اسم دین موجبات نفرت شما را مهیا کردیم.

نکته سوم اینکه ۹۰ نفر از اعضای هیئت علمی‌ دانشگاه علوم پزشکی‌ ایران شکایتی را به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس فرستاده اند. روز گذشته نیز بیش از ۱۰۰۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه و ۲۰۰ نفر از ازای هیئت علمی‌ و کارمندان تجمع اعتراضی داشته اند. این دانشگاه ۶۷۰۰ دانشجو و ۷۰۰ نفر هم کارمند و عضو هیئت علمی‌ دارد. مشاور وزیر بهداشت مطرح کرده است که انحلال دانشگاه قطعی‌ است، در حالی‌ که مجلس به وزیر یک هفته وقت داده است که تصمیم را برگرداند. همچنین آقای قاضی زاده(عضو کمسیون بدست مجلس و نماینده ی مشهد) اعلام کرده که این استدلال که یکپارچگی این دانشگاه با دانشگاه تهران، شهید بهشتی‌ و کرج باعث پیشرفت در کار و هماهنگی‌ می شود، استدلال غلطی است و اگر قرار است اینطور باشد باید دانشگاه‌های فنی‌ مثل صنعتی شریف، امیر کبیر و علم و صنعت را هم ادغام کرد. به هر صورت تا الان دلایل حداقلی برای قانع کردن ارائه نشده که چرا در میانه‌ ی یک ترم تحصیلی‌ دانشگاهی را که بیش از۳۰ سال سابقه‌ دارد و اعتبار خوبی هم دارد، باید منحل شود.

نکته چهارم اینکه ۲۰۰ کارگر بازنشسته از پاکدشت کرج و ورامین در مقابل مجلس تجمع داشته اند و اعتراضشان به واگذار کردن بحث درمان بازنشستگان از سازمان تامین اجتماعی به بیمارستان‌های وزارت بهداشت بوده است. در گذشته هم تجمعی از این دست و توسط خانه ی کارگر غرب تهران و شهر ری را داشتیم که اعتراض داشتند که افزایش ۶ درصد سنواتی حقوق به هیچ وجه کفاف زندگی‌ را نمی کند و حد اقل ۱۵ درصد افزایش حقوق سالیانه مورد نیاز است.

نکته پنجم اینکه تعدادی از دارندگان کامیون های" هوو" ی ساخت چین مقابل مجلس تجمع کرده بودند و خواهان استرداد پولشان شده اند، چون بین ۵۲ تا ۶۶ میلیون تومان بابت این کامیون‌ها (که نقص فنی‌ جدی در سیستم کنترل و ترمز داشته اند) پول پرداخت کرده اند و این در حالی‌ است که سازمان تعزیرات قیمت را ۴۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام کرده است. شانزده هزار کامیون معیوب چینی‌ و با قیمت بالاتر وارد کشور و از طریق شرکت دیزلی ایران خودرو به عده‌ای واگذار شده و این در حالی‌ است که هم جان رانندگان و هم جان مردم در خطر است. گفته می شود که بیت رهبری در مورد ورود این کامیون‌ها دست داشته است.

نکته ششم اینکه آقای قره خانی ( نماینده ی علی‌ آباد کتول) در صحبت با یورو نیوز مطرح کرده که ورود بنزین به ایران در ماه اکتبر انجام شده است. چند روز پیش خبر گذاری رویترز گزارشی داد که ۳ محموله ی بزرگ بنزین از شرق آسیا و عمدتا از چین خریداری شده و به ایران حمل شده است. وزیر نفت این قضیه را تکذیب کرده و گفته است که ما خودکفا شده ایم، ولی‌ این نمایندهٔ ی مجلس گفته که یک میلیون تن بنزین در ماه اکتبر وارد کشور شده است.

نکته هفتم اینکه آقای سید حسن نصرالله (رهبر حزب‌ا‌لله لبنان) که ارتباط زیادی با حکومت ایران دارد و از محل پول ایران تغذیه می‌کند در صحبتی‌ که در سایت یوتیوب قرارگرفته، بزرگ تر از دهانش صحبت کرده و گفته است که چیزی به نم تمدن ایرانی‌ وجود ندارد و فقط تمدن اسلامی در ایران وجود داشته است و همینطور گفته است که بنیانگذار جمهوری اسلامی هم عرب بوده است. احتمالا منظورش سید بودن آقای خمینی است که درست است، کسانی‌ که سید هستند، اصلیتشان به عرب بودن برمی گردد، اما در خصوص تمدن ایرانی‌ ایشان فاقد حداقل اطلاعات است و این را نمی‌داند که اسلام به عنوان یک دین از بین قبایل بدوی عربستان، وقتی‌ پایش را از شبه جزیره‌ ی عربستان بیرون گذاشت و چیزی به اسم تمدن اسلامی ایجاد شد، چیزی نبود جز مشارکت تمدن‌های بزرگ آن زمان مانند مصر، ایران و بخشی از روم شرقی‌ برای بنای آنچه که بعدها به نام تمدن اسلامی معروف شد. این توهین به ملت ایران و تمدن ایرانی‌ از طرف آقای سید حسن نصرالله را باید بیش از همه از طرف آقای خامنه‌ای و حکومتشان دانست که پول این ملت را به چنین اشخاصی‌ می دهند که به خود اجازه می دهند اینگونه به ایرانی‌‌ها توهین کنند.

نکته هشتم مربوط به ۲ حادثه‌ای است که خشم عمومی مردم از برخورد پلیس را برانگیخته است. یکی‌ قتل در میدان کاج سعادت آباد تهران و دیگری هم چاقو کشی‌ در استادیوم فوتبال آبادان است. جالب است که پلیس خودش هم اذعان دارد که کوتاهی کرده است. این پلیس فقط قادر است تا برای مردم شاخ و شانه بکشد و به مردم بی‌ دفاع و صلح طلب و مبارز بی‌ خشونت را مورد ضرب و شتم قرار دهد.

نکته نهم اینکه آقای اسلامیان( از جامعه مدرسین حوزه ی علمیه ی قم) در مصاحبه‌ای که با خبرگزاری فارس کرده، به نقل از آقای خامنه‌ای گفته است که اگر خانمی به دعای کمیل برود و در تظاهرات ۲۲ بهمن عکس آقای خمینی (و لابد عکس آقای خامنه‌ای را که رویش نشده بگوید) را روی دست بگیرد، اگر حجابش هم مشکلی‌ داشته باشد ، ناشی‌ از آموزش ندیدن، ندانستن و بی‌ فرهنگی‌ است که باید به آن ها آموزش فرهنگی‌ داد. به زبان ساده اینکه اگر کسی‌ طرفدار آقای خامنه‌ای باشد، اگر حجابش مشکل دارد می‌توان با او صحبت کرد، اما بقیه ی مردم را باید کتک زد، دستگیرشان کرد و مورد اذیت و آزار قرار داد. همینطور ایشان از قول آقای خامنه‌ای نقل کرده که از این دولت حمایت خواهد کرد ، چرا که به دنبال حاکمیت دو گانه درست کردن نیست. این به این معناست که این دولت حرف آقای خامنه‌ای را گوش می کند. همچنین آقای اسلامیان باز هم از آقای خامنه‌ای نقل کرده اند که وقتی‌ رئیس جمهور و ازاعضایشان به خارج از کشور می روند، نگرانی ندارند، یعنی‌ اینکه حرفایی که می زنند، حرف‌های آقای خامنه‌ای است. این نکاتی‌ را که آقای خامنه‌ای با استیصال در جلسه‌ای که با اعضای جامعه مدرسین داشته اند، در دفاع از این دولت بیان کرده، از طرفی‌ بیت ایشان و عوامل اصلیش به آن صورت با آقای مشایی و احمدی‌نژاد به زد و خورد مشغولند. در واقع در گردابی که به دور آقای خامنه‌ای درست شده است، خود ایشان هم نمی‌داند که چه کاری باید انجام دهد.

بحث آخری که برای فردا می ماند اطلاعیه ی کمیته ی اجرایی مقاومت مدنی مردم ایران است که فردا راج به آن صحبت خواهیم کرد.

اندکی‌ صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سر افراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی
V