November 9, 2010

متن پیاده شده روز سه شنبه 18 آبان 1389

سلام

سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۹- ۹ نوامبر ۲۰۱۱ میلادی در مورد۱۱ موضوع امروز صحبت میکنیم.

موضوع اول ادامه بحث ما راجع به آکسیون اعتراض به گرانی بنزین است. کمیته اجرایی مقاومت مدنی مردم ایران اطلاعیه ای را منتشر کرده که روی سایت های مختلف منعکس شده و خلاصه اون این است که به دولت اختیار کرده که اگر بنزین را گران بکند و بعد هم هر کالای دیگر را، با اعتراض مردم مواجه میشود و برای اعتراض به گرانی بنزین پیشنهاد کرده که از فردای گران کردن بنزین صفهای طولانی پشت جایگاه های بنزین مردم تشکیل بدهند با روش اینکه اولاً از سر یک ساعتی به بعد بروند بنزین بزنند مثلا ۴ بعد از ظهر و یک مقدار کمی بنزین بزنند مثلا خودرو ها ۵ لیتر و موتور سیکلت ها ۱ لیتر . در مورد این آکسیون که زیرکی هایی هم توش هست به پیشنهادات مختلف و سوالات مختلفی هم مطرح شده که من روزهای آینده بهش میپردازم از قبیل اینکه مثلاً میتونیم حالا ۵ لیتر نباشه ،باک را نصفه پر کنیم ۱۰ لیتر پر کنیم یا ۴ بعد از ظهر نباشه یا پمپ های خاصی را بیشتر قرار بگذاریم بچه ها هم را خبر کنیم پشت اون پمپ های مرکزی شهر تجمع بیشتری باشه و امثال آنکه روزهای آینده بهش میپردازیم .

اما نکته ای که امروز میخواستم بگم این است که با روشی که حکومت ایجاد رعب و وحشت و سرکوب می خواهد ایجاد بکند, اینکار یعنی تشکیل صف پشت پمپ های بنزین, آکسیون بی خطریست که در کمال آرامش با روشی که هیچ حکومتی هم نمیتواند بیاد بخواد به مردم بگه بنزین نزنید یا فکرهای دیگه ای بکنه یا تهدید بکنه یا بخواد سرکوب بکنه میتوان در واقع به وسعت تمام پمپ های بنزین آکسیون های اعتراضی داشت در سطح شهرها. اما در واقع حکومت به نظر من سر یک چند راهی باخت باخت باخت قرار میگیره ،اولین این است که وقتی مردم مصمم به اعتراض باشند اصلاً از خیر گران کردن بنزین بگذره در این حالت همین اخطار را میشه راجع به سایر کالاهای دولت هم کرد ،مثل نان ،گاز ،برق که در راه است و اگر گران کرد آنها را هم اعتراض میتوان کرد که آنوقت پیروزی از آن مردم خواهد بود . باخت روش دوم این است که گرون بکنه اما عملاً با تشکیل صف ها در خیابان ها که منجر به کُند کردن ترافیک هم خواهد شد فیلم وعکسی که بچه ها میگیرند از صف های بنزین، مخابره میکنند تمام تلویزیون ها و خبرگزاری های دنیا را پرخواهد کرد و روز به روز هم حجم اعتراضات وقتی مردم توجه بکنند و ببینند که میتوانند اینطوری اعتراض کنند افزایش پیدا خواهد کرد. بنابرین گزینه دوم این است که حکومت بعد از گرونی عقب نشینی کنه که بازهم بازنده خواهد بود که همین اخطار را میشه برای کارهای دیگر کرد .گزینه سوم اش این است که دست به زور بخواهد بزنه راهی که فقط به عقل همین حکومت میرسه و اون این است که در واقع بخواهد بگه مثلا حق ندارین اینقدر بنزین بزنید یا حق ندارید ۵ لیتر بزنید بخواهد زور بگه یا فرد و زوج کنه ماشین ها را یا ساعتی بکنه و بخواهد در واقع با زور وادار بکنه که در ساعت پراکنده ای در طول روز فقط به ماشین ها بدهد که خود این لازمه اش گذاشتن صدها مأموردر پمپ های بنزین و دعوا کردن روزانه با مردم با مأمورین پمپ بنزین و بعد هم تازه فقط ۱۰% ماشین ها اگر در یک ساعتی جمع باشند و بنزین کم بزنند که فردا هم برند هرروز بتونند مراجعه کنند به هیچ عنوان حتی ساعتی کردن براساس نمره ماشین ها هم مشکل حکومت را برای ایجاد صف حل نخواهد کرد یا اینکه ،گزینه دیگرش این است که حکومت در واقع با این حرکتی که مردم میکنند بگه که خیلی خوب ول کنیم بگذاریم خوده مردم خسته میشند که در اون حالت با توجه به اینکه صف ها شکل میگیره عملا کف خیابان را مردم مسالمت آمیزپس میگیرند آن وقت ۱۰ ها شعاردیگه جنبش ۱۰ ها فیلم و اعتراض دیگه در طول صف های چند کیلومتری میتونه شکل بگیره ، پیاده ها بپیوندند و در واقع جنبش فقط در اعتراض به گرانی به شکل صفهای خودرو ها توقف نمیکنه میره جلو تر و میره بالا تر یعنی میتواند ادامه بدیم . راجع به آکسیون باز هم روزهای آینده صحبت میکنیم.


نکته دوم اینکه کمیته بین المللی وکلای مدافع حقوق بشرتشکیل شده و خواستار آزادی محمد اولیایی فر و نسرین ستوده دو تن از وکلای مدافع زندانی شده.


نکته سوم اینکه کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی نامه ای به آقای احمدی نژاد نوشتند و خواهان این شدند که افزایش سنواتی ۶% در سال حقوق بازنشسته ها به ۱۵% افزایش پیدا کند ،خواسته ای که چند روز قبل کارگران شاغل هم همین را گفته بودند ،یک میلیون و سیصد هزار کارگر بازنشسته در کشور داریم .


نکته چهارم اینکه وزارت نفت اعلام کرده که قیمت گاز خانگی و تجاری از مترمکعبی ۱۰ تومان به مترمکعبی ۹۰ تومان افزایش پیدا خواهد کرد یعنی ۹ برابر خواهد شد این حتی بیشتر از قولیست که قبلاً داده بودند که ۶۵ % قیمت صادراتی خواهد شد که همین متر مکعبی ۹۰ تومان است یعنی قرار بوده متر مکعبی ۵۶ تومان افزایش پیدا کنه ۵ برابر بشه اما اگر این قیمت را دولت اعمال کنه قیمت گاز را به ۹ برابرافزایش میده .


نکته پنجم اینکه وزارت آموزش و پرورش برای معلمین حق التدریسی با مدرک دیپلم ۱۵۶ هزار تومان و با مدرک دکتری را ۲۶۱ هزارتومان تعیین کرده، یعنی معلم حق التدریسی کشور عددی بین ۱۶۵ هزار تومان تا ۲۶۱ گزار تومان کل دریافتی اش در ماه خواهد شد که با توجه به چند برابر شدن قیمت ها وانفجار قیمتی و تورمی که در کشور داریم در واقع از هیچ هم کمتره .


نکته ششم اینکه مجمع مدرسین و طلاب قم و نجف طی اطلاعیه ای با استدلال هایی که آوردند مطرح کردند که مراجعی که به دیدن آقای خامنه ای رفتند تقلید از آنها حرام است.


نکته هفتم اینکه سایت خبر آنلاین که به آقای لاریجانی نزدیک است سؤال جدی ای را مطرح کرده که اگر دولت میگه ۶۰ میلون لیتر مصرف روزانه بنزین هست و ۶۶ میلون لیتر تولید الان داریم پس چرا واردات میکنه که همه خبرگزاری ها آن را خبر میدن ، ضمن اینکه مسئولین فنی بچه هایی که دستشون تو کاره اجرایی فنی مجتمع های پتروشیمی هست خبر میدان به اینکه این تغییرات که در کارخانجات پتروشیمی دادند به اشکالات فنی برخورد کرده بنزین کیفیت استاندارد نداره و مشکلات جنبی درست شده به دلیل اینکه کارخانجات پتروشیمی تولید خودشان را نمیتونند بکنند و مثلا کارخانجات لاستیک سازی و غیره به کمبود مواد خوردن ضمن اینکه قیمت بنزین تولیدی هم فوق العاده گرانتر در میاد.


نکته هشتم اینکه که شرکت اینپکس ژاپن که از میدان نفتی آزادگان بیرون رفته و شرکت هایی مثل شل و استات اویل و دیگران هم از ایران رفتند معاون وزیر نفت اعلام کرده که شرکت چینی به شرکتهای چینی به میدان نفتی آزادگان برای استخراج خواهند آمد در حالی که احتمالا این حرف صحت نداره و شرکتهای چینی با ابلاغ دولت چین فعالیتشان را با دولت ایران را کاهش دادند آمارگمرکات چین که منتشر شده نشان میدهد در طول امسال واردات نفت خام از ایران توسط چین ۱۶.۸ % کاهش پیدا کرده و درعوض واردات نفت خام ازعربستان به چین ۱۲.۸ % افزایش پیدا کرده .


نکته نهم اینکه گردهمایی در اربیل کردستان عراق از سران احزاب سیاسی تشکیل شده که به نتیجه ای نرسیده و امروز ادامه بحثشان خواهد بود بنابرین آن اعلام سخنگوی دولت مالکی که توافق شده است، دروغ از آب در آمده و باید نشست ببینیم گردهمایی اربیل برای حل مشکل عراق به چه نتیجه ای خواهد رسید.


نکته دهم اظهار آقای نتانیاهو در دیدار با آقای جوبایدنبو ده که گفته تنها تهدید نظامی واقعی میتواند ایران را از ساخت سلاح هسته ای باز دارد که وزیر دفاع امریکا هم در استرالیا گفته که گزینه ها روی میز است ولی تحریم ها علیه ایران کارساز بوده و تحریم بیش از پیشبینی موثر واقع شده.

نکته آخری اینکه رهبر القاعده در عربستان اعلام کرده که ایران به دنبال خدمت به اسلام نیست بلکه طرحی رافضی ، منظورش شیعه ای و فارسی است ، را دنبال میکنه که به دنبال این خط و نشون کشیدن ها کشته هایی از زائران ایرانی در عراق به وجود آماده ، با انفجار در آنجا ۷ زائر کشته شدند، ۲۰ نفر زخمی و انفجار های متعددی هم در مناطق شیعه نشین بصره و جاهای دیگر اتفاق افتاده که القاعده گفته روزهای خونبار تری در راه خواهد بود .


اندکی صبر! سحر نزدیک است


تا فردا شاد, پیروز, موفق و سرافراز باشید


به امید پیروزی ایران و ایرانی
V