November 12, 2010

متن پیاده شده روز جمعه 21 آبان 1389

جمعه 21 آبان 89 ، دوازده نوامبر 2010 میلادی

درمورد ده موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول ادامه صحبت ما درباره آکسیون اعتراض به گرانی بنزین است . همان طور که گفتیم کمیته اجرایی مقاومت مدنی مردم ایران ، کاما، دعوت کرده که اگر دولت دست به گرانی بنزین بزند با ایجاد صف پشت جایگاه ها و کم زدن بنزین و از ساعت چهار به بعد رفتن اعتراض خودمان را به صورت مسالمت آمیز شکل دهیم.

سوالاتی که مطرح شده بود را پاسخ می دهیم که امروز به این سوال پاسخ می دهیم که آیا این کار حکومت را به زانو در می آورد؟ آیا بعد از آن حکومت سقوط می کند؟ پاسخ این است که خیر. این آکسیون در چارچوب برنامه استراتژیک ماست که معنی دارد. در نظر بگیرید که دولت غیر از بنزین که قرار است از آخر آبان ماه گران کند. بعد از آن نان را می خواهد گران کند و یا مسئله برق یا سایر کالاهایی که روز به روز گران تر می شود و این گرانی ها این فرصت را به ما دهد که با بسیج کردن مردم و ایستادن در برابر حکومت که ان را وادار به عقب نشینی می کند از گام های موثری است که در برنامه ریزی بزرگ ما معنی دارد و سرانجام درکنار آکسیون های دیگر مانند بایکوت و عدم همکاری و در ضمن تقویت مقاومت ملی منجر به پایین کشیدن حکومت می شود.

نکته دوم این که خانم ستوده ده دقیقه با خانواده اش ملاقات کرده و اعلام کرده که به خواهش زنان فعال اعتصاب غذای خشک خودش را شکسته و اعتصاب خودش را تا آزادی ادامه خواهد دارد. 13 کیلو از وزن ایشان کم شده و چند بار کار او به وصل کرده سرم کشیده شده وگرنه بیش از سه تا چهار روز امکان اعتصاب غذای خشک وجود ندارد.

ملاقات خانواده دکتر یزدی هم بعد از چهل روز با ایشان انجام شده. دکتر یزدی که کهنسال ترین زندانی سیاسی ماست در بند 209 زندان اوین به سر می برد.

آقای محمد مصطفایی وکیل مدافع خانم سکنیه محمدی در محاکمه غیابی به شش سال حبس تعزیزی و تبعید در ایذه محکوم شده است.

انتقال زندانیان سیاسی زن به بند متادون همچنان اسباب نگرانی است چرا که بیست نفر از آنان در این بند به سر می برند و ارتباطشان با بیرون قطع شده است.

اعتراض فیدراسیون جهانی حمل و نقل را هم داشتیم به همایون جباری یکی دیگر از اعضا شرکت اتوبوس رانی اعتراض کرده اند. در حال حاضر پنج نفر ازاعضا این سندیکا در زندان به سر می برند.

نکته سوم این روزنامه اعتماد ملی به صورت زیرزمینی و در یک صفحه منتشر شده است و وعده داده که هفته سه شماره از آن منتشر شود و از 16 آذر به صورت روزانه بتواند منتشر شود.

نکته چهارم این که دولت نیجریه رسما اعلام کرد که ایران در ارسال محموله سلاح که در بند لاگوس کشف شده دست داشته و ماجرا یک پیچ جدیدی خورد و آن این است محموله نه برای حماس بوده و نه برای لبنان بلکه برای داخل نیجریه ارسال شده بوده است که در صورتی که مسلمانان طرفدار ایران رای نیاورند دست به حملات مسلحانه و انفجار بزنند. دو نفر مظنون این موضوع به صورت پناه در سفارت ایران هستند و نمی توانند آن را ترک کنند. آقای متکی هم عازم نیجریه شده است.

نکته پنجم این که در دانشگاه برازجان شعار نویسی انجام می شود به ویژه شعارهای ملی با سیاه کردن عکس آقای خامنه ای و همین طور دربازار ارومیه که نیروی انتظامی با بازاری ها برخورد پیدا کرده اند و مغازه ها بسته شده .

نکته ششم این که آقای احمدی نژاد در قزوین گفته است امیدواریم وقتی امام زمان آمد همه ما را در سمت های خود ابقا کند . این حرف ایشان نه تنها شایعاتی که درباره و ایشان و دار ودسته اش وجود دارد را تقویت می کند بلکه طعنه ای به آقای خامنه ای دارد. همین طور گفته که مردم بچه دار بشوند چون روزی را خدا می دهد که البته باید به ایشان گفت که عقل رو هم خدا داده است.

آقای حیدر مصلحی وزیر اطلاعات هم اعلام کرده که همه جریان ها زیر سر انگلیس هاست و ام آی سیکس به اعضا فتنه دکترای اینترنتی می دهد و جاسوس پروری می کند و خلاصه آقای مصلحی در نقش دای جان ناپائون ظاهر شده است.

نکته هفتم این که آقای شمقدری قرار است یک فیلم درباره ندا بسازد البته با دورغ هایی که حکومت سر هم می کند و خانم لیلا اوتادی قرار است که نقش ندا را بازی کند . سیل اعتراض بچه ها به این بازیگر سینما شروع شده است و هنرمندان باید بدانند که اگر دست هایی خون آلود کودتاچی ها بفشارند مردم هرگز از یاد نخواهند برد.

نکته هشتم این که هنرمند آزاده ایرانی آقای جعفر پناهی منتشر شده است که در آن آمده که آقای پناهی پرسیده که هر آنکه مستقل باشد و حاضر به تن دادن به فاحشگی هنری نباشد جایش در زندان است؟

نکته نهم این که بالاخره در عراق توافق حاصل شد، آقای مالکی نخست وزیر ماند. آقای طالبانی رییس جمهور باقی ماند و معاونان رییس جمهور و نخست وزیر و رییس مجلس از جناح آقای عیاد علاوی خواهند بود.

نکته آخر این که من ابتدا عذرخواهی بکنم از این که دیروز یک نکته را نگفتم و آن خبر نبودن پل روی رودخانه مارون است در یکی از نقاط محروم استان کهکیلویه و بویراحمد است که منجر به استفاده از سیم کابلی و قرقره برای عبور از رودخانه شده که تا کنون متاسفانه سی نفر از اهالی ده که بیشترشان بچه هستند انگشتان را از دست داده اند و وکیل استان در مجلس می گوید که بودجه نداریم و بهتر است که روستایی ها شنا کنند و از ان رد شود که به نظر می رسد ایشان تا حالا رودخانه مارون را ندیده است به خصوص در فصل زمستان . نبود این پل بیش از پنجاه یا شصت میلیون تومان قیمت ندارد این طور جان بچه ها را به خطر می اندازد درحالی که ایران هشت پل برای حرب الله می سازد که آقای نصرالله هم این طور در باره ایران و ایرانی ها حرف می زند.

اندکی صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد پیروز موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی
V