November 19, 2010

متن پیاده شده روز جمعه 28 آبان 1389

جمعه 28 آبان 89 ، نوزده نوامبر 2010 میلادی

درمورد نه موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول این که مادر کوهیار گودرزی روزنامه نگار و وبلاگ نویس طی نامه ای به باشگاه مطبوعات آمریکا از اعطای جایزه این باشگاه به کوهیار تشکر کرده است و گفته که این جایزه را به ملت سبز ایران و مادران تمام مبارزان در کشورهای مختلف و همین طور مادران ایرانی اهدا می کند.

نکته دوم این که طی نامه ای از طرف دادستانی اعلام شده است که دادگاه دکتر یزدی در تاریخ 16 آذر ماه تشکیل می شود در حالی که ایشان بیش از پنجاه روزاست که در بند 209 زندانی است.

همین طور آقای نوری زاد، کارگردان و نویسنده شجاع، طی نامه ای از زندان به آقای صادق لاریجانی نوشته است که شما که به پلیس انگلیس تذکر می دهی آیا شده که سر نزدیکانت را در کاسه توالت فرو کنند و پی در پی سیلی بزنند و با پا به صورت ات بزنند و فحش های ناموسی بدهند ونکته جالب تر این که ایشان گفته در آیینه که نگاه می کنید و قبل از این که به زندان ابوغریب و پلیس انگلیس فحش بدهید به یاد بیاورید کارهایی را که سربازان گمنام امام زمان در زندان ها می کنند.

نکته سوم این که آقای احمدی نژاد در مصاحبه مطبوعاتی که در باکو داشته از جواب دادن سوالات خبرنگاران طفره رفته است و دیدار سردی با مدودف داشته است. به نظر می رسد با مصاحبه ای که مدودیف هم داشته پایمال کردن حق ایران در خزر مهم ترین چیزی بوده که به جلسه سه ماه بعد موکول شده و چانه زنی ایرانی در حال حاضر سر این است که بیست درصد از خزر را بگیرد، وگرنه با فرمول هایی که کشورهای دیگر درآورده اند سهم ایران نزدیک به یازده درصد است.

اقای اوباما هم پیمان استارت جدید را یه ضرورت ملی نامیده است و قرار است طی هفت سال سی درصد از ضرادخانه های اتمی دوکشور کاهش پیدا کند.

نکته چهارم این که در سازمان ملل با 88 رای موافق ایران به دلیل نقض حقوق بشر محکوم شد. آقای جواد لاریجانی هم این قطعنامه را نقطه سیاهی در کارنامه سازمان ملل خوانده و اعلام کرده که ایران بهترین دموکراسی خاورمیانه است.

نکته پنجم این که سه عضو سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه به شش ماه زندان محکوم شده اند .

نکته ششم این که کنفراس فلسفه که یونسکو اعلام کرد در ایران برگزار نمی کند و بسیاری از فلاسفه بزرگ ایرانی و همین طور دنیا هم در ان شرکت نکرده اند ، با سخنرانی های آقای حداد عادل و خانم ایشان و پسر آقای مصباح قرار است که برگزار شود.

نکته هفتم این که آمریکا اعلام کرده که نگران دور زدن تحریم ها توسط بانک ایران و مصر است که مجددا فعالیت اش را شروع کرده است و این به این بانک اخطار کرده است.

نکته هشتم این که وزیر کار و اموراجتماعی هم اعلام کرده که سال جاری دولت می خواسته یک میلیون و صد هزار شغل ایجاد کند اما دولت به یک میلیون و پانصد هزار شغل ایجاد می کند. این هم از این حرف هایی که باید گفت اقای وزیر از دورغگویی از رییس پیشی گرفته است.

نکته آخر این که در باره آکسیون های اعتراضی به گرانی بنزین سوالاتی مطرح شده که من این سوالات را در دو محور طبقه بندی می کنم.

اول این که آیا این آکسیون حکومت را پایین می آورد؟ دوم این که چه فایده دارد ما ترافیک را بند بیاوریم؟

برای یاد آوری چند ثانیه از فیلم نگاه نخسین را با هم می بینیم.

فیلم: در مقاومت مدنی شما نمی توانید به وجدان دشمن خود متوسل شد. هدف شما باید این باشد که هزینه سرکوب را آنقدر بالا ببرید که برای آن قابل تحمل نباشد. تحمیل فشار اقتصادی یک روش معمول است . روند معمول اوضاع را مختل کنید و نشان دهید که مقامات کنترلی بر اوضاع ندارند. وقتی رهبران حکومت اعتبارشان را پیش مردم از دست بدهند نافرمانی و مقاومت ساده تر می دهد. دست انداختن و هزل کردن بسیار ماثر است، کاری کنید که رژیم احمق و بی کفایت جلوه کند اما برای هر کاری به استراتژی نیاز دارید.

درخصوص این سوالات با تکیه به بحثی که این جا شد سوال اول را توضیح می دهم

یک) ما قبلا به رژیم اخطار کرده ایم که بنزین را که قرار بوده گران کند اگر گران کنی با مراجعه هر روزه به پمپ بنزین ها از ساعت چهار بعد از به بعد و همین طور کنم بنزین زدن که هر روز به جایگاه ها برویم . صف های طولانی ایجاد می کنیم و ترافیک های سنگین به وجود می اوریم و کانون های بحران در سراسر شهر ها ایجاد می کنیم .

دو )یکی از گزینه های حکومت این است که بگوید خوب مردم اینقدر در صف بیاستند که خسته شوند پاسخ این است که وقتی ما به این روش تظاهرات داشته ایم آن هم بدون هیچ خطری، آن وقت ما هم در ان نقطه نمی ایستیم و با بالا بردن سطح اعتراضات هدفمان را که خارج اوضاع از دست حکومت است را دنبال می کنیم.

درمورد سوال دوم فردا بیشتر توضیح می دهم.

اندکی صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد پیروز موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی
V