November 20, 2010

متن پیاده شده روز شنبه 29 آبان 1389

سلام
شنبه 29 آبان 89، 20 نوامبر 2011 میلادی
امروز در مورد 9 موضوع صحبت می کنیم.


موضوع اول در مورد دو سوالی است که روز گذشته مطرح کردیم در مورد آکسیون اعتراضی به گرانی ها و گرانی بنزین. چکیده ی خیلی از پرسش ها این بود که اینها پررو هستند و عقب نشینی نمی کنند. پاسخ این بود که ما نمی خواهیم به وجدان آنها متوسل شده و یا آنها را از رو ببریم، بلکه ما می خواهیم شکستشان بدهیم و اگر حکومت در برابر تجمع طبیعی در اعتراض به گرانی بنزین در پشت جایگاه های سوخت گیری عقب نشینی نکند افزایش صف ها و افزایش اعتراض ها را در پی خواهد داشت و در واقع کار از دستشان خارج خواهد شد

.
پرسش دوم این بود که فرض کنیم ما راه ها را بسته و ایجاد ترافیک کنیم، خوب این کار چگونه می تواند به شکست حکومت بیانجامد؟ پرسش این است که ما نباید فکر کنیم تنها با بستن خیابان ها و ایجاد کانون های بحران می توانیم حکومت را سرنگون کنیم، مهم این است که حکومت در این مورد خاص پای خود را عقب بگذارد و همین زمینه را برای آکسیون ها مدنی دیگر باز می کند و زمانی که آکسیون های مدنی گسترش پیدا کرده و حکومت در داخل زنجیره ی فعالیت هایی که در چهارچوب استراتژی ما است قرار بگیرد آن وقت است که گرفتار شده و سقوط می کند. به همین دلیل اعتراض به گرانی بنزین زمانی معنا دار خواهد بود که برای اعتراض به گرانی های دیگر هم برنامه داشته باشیم و همه ی اینها همانگونه که عرض کردم در چهارچوب یک استراتژی کلان باشد. به هر حال دیده می شود که حکومت کاملا از دست زدن به حذف یارانه ها و گران شدن کالاها وحشت دارد. دیدیم که آقای صدیقی در نماز جمعه ی دیروز این وحشت را بیان کرد و وزیر بازرگانی هم حرف معاون خود را پس گرفته و تاکید کرد که ما نمی خواهیم پنج هزار بسیجی بر سر اصناف بفرستیم. دو روز دیگر، یعنی دوشنبه، مهلت دولت برای گران کردن بهای بنزین است که اگر این کار را نکند نشان دهنده ی عقب نشینی اش است. باز هم در مورد اینکه در برابر این اقدام حکومت چه باید بکنیم صحبت خواهم کرد. پیش ازا ین که ازاین مبحث بگذرم این را هم اضافه کنم، هر چند که شبیه به یک جوک است اما معاون بازرگانی گفته است که مرغ تغییر گران نشده بلکه تغییر قیمت داده است!

صد و سی کیلوگرم هروئین خالص به ارزش 9.9 میلیون دلار در نیجریه کشف شده که این مواد از ایران به آن کشور ارسال شده است. به نظر می رسد سپاه که دست در قاچاق مواد مخدر و اسلحه دارد مسیری برای کار قاچاق خود داشته که از نیجریه عبور می کرده و حال این مسیر لو رفته و یا اینکه آنقدر عامل نفوذی در درون سپاه زیاد شده است که اجازه ی کار را برای قاچاق اسلحه، مواد مخدر و غیره از طریق نیجریه را به سپاه نمی دهند.

قطعنامه ی حقوق بشر بر علیه ایران در سازمان ملل به تصویب رسید و پس از آن آقای جواد لاریجانی در گفت و گو با بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل، موافقت خود را اعلام کرده است که گرازشگر حقوق بشر سازمان ملل از ایران دیدن کند. پیشتر هم در خبرها داشتیم که حکومت ایران می خواهد اجازه ی بازگشایی دفتر بی بی سی جهانی در ایران را صادر کند به شرط اینکه کارمندان این دفتر ایرانی باشند، تا از این طریق بتواند این کارمندان را به دلیل ایرانی بودنشان راحت تر زیر فشار قرار دهد. ظاهرا حکومت فکر کرده است که اگر نمایندگان رسانه ها و خبرگزاری و نماینده ی حقوق بشر سازمان ملل را به طور کنترل شده به ایران بیاورد خواهد تنوانست چهره ی آسیب دیده ی خود در دنیا را اندکی ترمیم کند.
آقای لاریجانی البته حرف های تازه ای هم مطرح کرده است مبنی بر اینکه ندا آقا سلطان را مامور ام آی 6 کشته و ایشان اسم فرد را هم می داند. البته پیش از این آقای نقدی گفته بود این کار توسط مامور آمریکا صورت گرفته و آقای احمد خاتمی هم مدعی شده بود که ندا را مخالفان نظام کشته اند و آقای کلهر، مشاور آقای احمدی نژاد هم گفته بود که ندا را آرش حجازی کشته است.

آقای خامنه ای در بخشی از پیامی که به مناسبت حج فرستاده خواستار همراهمی با مسلمانان عراق، افغانستان، فلسطین و کشمیر شده است که دولت هند به این پیام اعتراض کرده و کاردار ایران در کشور را احضار کرد. دولت هند این پیام را دخالت در تمامیت و حاکمیت ارضی هند تلقی کرده و ناراحتی عمیق خود را از این موضوع ابراز کردند و نتیجه ی آن نیز این شد که هند برای اولین بار به قطعنامه ی حقوق بشر علیه ایران رای ممتنع داد در حالیکه همیشه رای منفی می داد.

آقای خسروپناه از روحانیون پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه ی قم، و از کسانی که دائما تبلیغ ولایت فقیه را کرده و به بیت وصل است در صحبتی که در سایت رسا نیوز داشته نکاتی را مطرح کرده است که جهت تبلیغات حکومت برای بازسازی چهره ی آقای خامنه نشان می دهد. از جمله این صحبت ها نقل قولی است از جانب یکی از مراجع که نامشان مطرح نشده، مبنی بر اینکه تدبیر مقام رهبری قوی تر از تدبیر آقای خمینی است و اینکه اگر آقای وحید به دیدن آقای خامنه ای نرفته از این روست که با موضوع اهل تسنن مسئله دارد و تهمتی هم به آقای وحید زده و البته مطرح کرده است آقای وحید همچون مرحوم آقای خویی ولایت فقیه را به این شکل قبول ندارد. وی افزوده است که آقای خامنه ای و خانواده اش در نهایت سادگی زندگی می کنند و عکس هایی هم که از مجتبی خامنه ای پخش شده متعلق به مسعودشان است. حرف هایی دیگر را هم مطرح کرده مبنی بر اینکه آقای خامنه ای پیش از همه جنگ نرم را پیش بینی کرده بود. می توان گفت که حرف هایی که این آپاراتچی های حزب ولایت فقیه این روزها مطرح می کنند کاملا تلاش آقایان برای بازسازی چهره ی آقای خامنه ای در جامعه را نشان می دهد که البته فایده ای هم ندارد.

طرح سوال از آقای احمدی نژاد در مجلس که از سوی آقای علی مطهری مطرح شده و نیاز به 64 امضا دارد تا کنون به امضای 40 نماینده رسیده است.

آقای محمد داوری، سردبیر 36 ساله ی سحام نیوز که به پنج سال زندان محکوم شده برنده ی جایزه ی بین المللی آزادی مطبوعات شده است و با این حال خانواده ی ایشان حتی اجازه ندارند یک تماس تلفنی با این روزنامه نگار شجاع داشته باشند.

سازمان گزارشگران بدون مرز، نوید محبی، وبلاگ نویسی 18 ساله ی زندانی را به عنوان جوان ترین وبلاگ نویس زندانی دنیا معرفی کرد.

خانم ها مریم کرباسی و رزا قراچورلو، دو تن از پنج وکیلی که در زندان بودند آزاد شدند.

بیت آقای منتظری در پاسخ به نامه ی خانواده ی آقای دکتر یزدی که استمداد کمک کرده بودند، نامه ای نوشته است و در آن دستگیری افراد به جرم برپایی نماز جمعه را خلاف شرع و مایه ی وهن دین دانسته است .

از اصفهان هم خبر می رسد که تمامی روحانیون نزدیک به آقای منتظری را احضار کرده و مورد بازجویی قرار داده اند و این نشان می دهد که می خواهند در آستانه ی سالگرد درگذشت آقای منتظری با ایجاد رعب و وحشت مانع از برگزاری مراسم شوند.

جمعی از اعضای جبهه ی ملی ایران، ادوار دفتر تحکیم وحدت و دانشجویان محروم از تحصیل در خانه ی فروهرها با پرستو فروهر، دختر این قربانیان ملی ایران دیدار کردند.

اندکی صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید.
به امید پیروزی ایران و ایرانی
V