November 24, 2010

متن پیاده شده روز چهارشنبه 3 آذر 1389


سلام،

چهارشنبه 3 آذر 89، 24 نوامبر 2010 میلادی

در مورد 9 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه خبرهای نگران کننده ای از سلامتی محمد اولیایی فر وکیل مدافع زندانی به گوش می رسد. خانم نادی پیلای، سرپرست دفتر حقوق بشر سازمان ملل، هم در مورد زندانیان سیاسی ایران ابراز نگرانی کرده و همینطور خواهان آزادی بی قید و شرط خانم نسرین ستوده وکیل مدافع آزادی بیان شده. آقای رضا خندان همسر خانم ستوده هم اعلام بی خبری از همسر خود کرده.

همسر آقای مسعود باستانی مطرح کرده که بیش از 500 روز است که خبری از این روزنامه نگار زندانی ندارد. هفت نفر از روشنفکران دینی به همراه خانم شیرین عبادی نامه ای به دبیرکل سازمان ملل متحد نوشتند و در آن خواهان آزادی آقای دکتر یزدی مسن ترین زندانی سیاسی ایران که با بیماریهای سرطان و بیماری قلبی دست و پنجه نرم می کند شدند. آقای مرتضی خوانساری عضو سندیکای شرکت واحد هم روز گذشته دستگیر شد.

نکته دوم اینکه از دانشگاه فردوسی مشهد خبر می رسد که شعار نویسی به در و دیوار دانشکده های مختلف این دانشگاه افزایش پیدا کرده بخصوص در دانشکده فنی دانشگاه فردوسی مشهد. شعارها بیشتر در خصوص 16 آذر، ضد دیکتاتوری و در پشتیبانی از جنبش سبز است.

نکته سوم اینکه بعد از اینکه روز عید قربان ممنوعیتهایی برای منزل آقای کروبی ایجاد کردند و مانع پاره ای دید و بازدید ها از آقای کروبی شدند، این احتمال داده می شود که برای روز عید غدیر هم همین کار را بکنند و مانع بشوند که کسانی به دیدار آقای کروبی بروند.

نکته چهارم اینکه آقای عزیز جعفری فرمانده سپاه اعلام کرده که آن برنامه و نمایش 110 هزار نفره برای روز عید غدیر تدارک دیده شده. نمایشی که در آن بخواهند یک بیعت با آقای خامنه ای اعلام کنند و همانطور که گفتیم ظاهراً می خواهند صبحانه بدهند، ناهار بدهند، و یک عده را جمع کنند و هزینه گزافی را به پای ملت بکنند که پیشاپیش هم اعلام شده که پول برای نهار دادن 100 هزار نفررا گرفتند اما به بیشتر از 20-30 هزار نفر غذا نخواهند داد.

نکته پنجم اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش رسمی داده که از تاریخ 16 نوامبر تا 20 نوامبر توقف غنی سازی در ایران داشتیم و تازه در 22 نوامبر تزریق گاز به پاره ای ازسانتریفیوژها انجام شده. آقای های یو نن مسوول قبلی فنی آژانس قبلاً گفته بود که 40% از سانتریفیوژها ی ایران به دلیل مشکل ویروس استاکس نت از کار افتاده. البته آقای دکتر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تمام این حرفها را تکذیب کرده و گفته که ویروس استاکس نت هیچ صدمه ای به هیچ یک از دستگاه های ایران نزده.

نکته ششم اینکه در روز گذشته در مجلس شورای اسلامی جلسه ای غیر علنی داشتند در خصوص مسئله رفع اختلاف و جنجالهایی که حول آن ایجاد شد و حرفهایی که شورای نگهبان زد وکلای مجلس تکذیب کردند. در واقع هم حاصل این کمیسیون کارگروه رفع اختلاف و اینها که به دستور آقای خامنه ای تشکیل شده بود این شد که دوباره هم شورای نگهبان و هم مجلس، طرفین کار را دوباره ارجاع دادند به آقای خامنه ای که رفع اختلاف بکند امری که همانطور هم که دیروز عرض کردم از آقای خامنه ای برنمی آید برای اینکه ایشان در موقعیتی نیست که بتواند جبهه شکست خورده پشت سر خود را جمع و جور بکند.

نکته هفتم اینکه نیروی انتظامی اطلاعیه ای داده و از خودش تعریف کرده و گفته که در واقعه میدان کاج نیروی انتظامی مدیریت خوبی در صحنه داشته. واقعه ای که وقتی فیلمش پخش شده افکار عمومی را بسیار متاثر کرد و نزدیک به 20 دقیقه قاتل با چاقو ایستاده و در واقع مدیریت نیروی انتظامی فقط این بوده که صحنه را نگاه کند تا قاتل بتواند مقتول را بکشد.

نکته هشتم اینکه سایت عماریون افشاگری مفصلی در خصوص آقای رحیم مشایی و آقای رحیمی معاون آقای احمدی نژاد کرده. البته به نقل از این سایت و سایت مشرق و خیلی سایتهای دیگر اصولگرا، این افشاگری را نقل قول کردند یا خبر آنرا دادند. خلاصه اینکه آقای رحیم مشایی یک موقعی ارتباط با مجاهدین خلق و فداییان و اینجور سازمانها داشته و دستش در خیلی فسادها هست. همینطور بخصوص آقای رحیمی معاون اول آقای احمدی نژاد با پیشینه ای بسیار بسیار ننگین بر اساس این افشاگری ها دخالت در ده ها فساد. البته ایشان متهم اصلی پرونده معروف به خیابان دکتر فاطمی است و اختلاسهای بزرگی که در شرکت بیمه انجام شده. یکی دیگر از نکاتی که در این گزارش مفصل هست این است که صحبت از آقایی است به نام لطیفی که مراد این باند آقای احمدی نژاد و اطرافیانش است که این آدم مدعی ارتباط با امام زمان است و حرفهایی را که به این گروه می گوید و اینها می روند و مطرح می کنند.

نکته نهم و آخرین بحث ما در خصوص حرفهای آقای احمدی نژاد در زنجان است که ایشان در خصوص حذف یارانه ها صحبت کرده ولی در واقع مجدداً آقای احمدی نژاد چیزی نگفته و فقط گفته که 80-90 درصد کارها پیش رفته و بزودی انجام می شود. الان مدتی است که دولت برای مسئله حذف یارانه ها حرف می زند اما از بحران اقتصادی که در پیش است و مقاومت مردم جرات این کار را ندارد بخصوص اینکه اوضاعش در مورد سوخت رسانی، گازرسانی و بنزین وسایر فرآورده ها تعریفی ندارد. از قراری نماینده قروه رئیس کمیسیون انرژی مجلس آقای حسینی گفته بود که دعا کنیم که هوا سرد نشود برای اینکه 200 میلیون متر مکعب گاز کم داریم و احتمال خاموشی هم در صورت سردتر شدن هوا می رود برای اینکه تولید برق در مرز در واقع مصرف مردم قرار دارد. اما از این داستان حذف یارانه ها بر می گردیم به سوالاتی که روزهای قبل هم در واقع مطرح شده بود و آن اینکه وقتی که جنبش تهدید کرده که اگر حکومت بخواهد گران بکند و بار بی کفایتی ها و دزدی ها و فساد خود را بخواهد به دوش ملت بگذارد، یارانه ها را حذف کند نه در یک اقتصاد شکوفا و در حال حرکت بلکه در یک اقتصادی که رکود سراپای آنرا گرفته، بیکاری موج می زند و نرخ بالای تورم پیشاپیش دارد، آنوقت مردم در مقابل حکومت می ایستند. آکسیونی که اعلام شده بود این بود که در صورت حذف یارانه بنزین مردم صفهای طولانی در پشت پمپ های بنزین تشکیل می دهند و به این روش تظاهرات پراکنده صلح آمیز را در سراسر شهرها می توانند شکل بدهند. دیروز هم صحبت کردیم که این کار می تواند عیناً در مورد نان هم تکرار شود یعنی اگر حکومت بخواهد یارانه نان را حذف بکند همین کار را می شود در سطح 50 هزار نانوایی کشور کرد یا اگر بخواهد برق را گران بکند که وزیر نیرو گفته که از ماه اسفند این کار را خواهند کرد، اگر البته کم کم در قبش های برق وارد نکنند، می شود با بسیج عمومی به عنوان اعتراض دقایقی برق را خاموش کردو سپس قبض برق را نپرداخت. پیشنهادهای دیگری از این قبیل که این روزها همانطور که عرض کردم به دست من می رسد و من سعی می کنم آنها را جمع بندی بکنم. اما برای اجرای همه این آکسیونها، برای تداوم آنها و برای تکمیل فاز فلج سازی آنچه که تداوم را تضمین می کند تشکیل شبکه هایی در سطح محلات و در سطح خانواده ها ست و آن سه شرطی می شود که یعنی بالا بردن دانش مبارزات، اطلاع رسانی به همدیگر و ارتباط گیری و برای اجرای آکسیونها امر حیاتی و واجبی است که باید در دستور کار جنبش باشد بخصوص جوانترها از دانشجو و غیر دانشجو که این کار را در سطح جامعه می توانند انجام بدهند. راجع به این شبکه بندی ها ی اجتماعی قبلاً از منظر جایگزین سازی واقعی برای انتقال کارهای حکومت به مردم هم صحبت کرده بودیم. در خصوص این ضرورت برای شبکه های در سطح محله ها و خانواده ها، نحوه شکل دادن آن، نحوه کار کردن آن و نوع مشارکت آن در آکسیونهایی که پیش روی جنبش هست روزهای آینده بازهم صحبت خواهیم کرد.

اندکی صبر سحر نزدیک است.

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید.

به امید پیروزی ایران و ایرانی.
V