November 26, 2010

متن پیاده شده روز جمعه 5 آذر 1389

جمعه 5 آذر 89 ، 26 نوامبر 2010 میلادی

درمورد ده موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول این که خانم پروین فهیمی مادر شهید گرانقدر جنبش سب، سهراب اعرابی در مصاحبه ای اعلام کرده است که خوب است آقای بان کی مون دبیرکل سازمان ملل با خانواده شهدا ایران صحبت کند و در جریان جزییات حقایق قرار بگیرد. خانم فهیمی لیستی از شهدایی که کمتر اسمشان را شنیده ایم اعلام کرده است و گفته که من تنها نیستم.

نکته دوم این که مهدی یارمحمدی از اعضا ستاد مهندس موسوی در محلات که به یک سال و نیم حبس محکوم شده است. پرونده دومی برای اش باز کرده اند و اتهامات سنگینی برای او تراشیده اند. همین طور آقای احمد قابل اتهام جدیدی مطرح کرده اند که حاکی از کار خوب آقای قابل است برای خبررسانی از اعدام هایی که در زندان های مشهد انجام شده است. جمع کثیری از فعالین مدنی و سیاسی هم خواستار آزادی آقای دکتر یزدی شده اند. روز گذشته به مناسبت عید غدیر هم نوزده نفر از زندانیان بند 350 آزاد شدند اما جزییات بیشتری مطرح نشده است.

نکته سوم این که خانم رهنورد در نامه ای به آقای لاریجانی رییس قوه قضاییه به مناسبت روز جهانی مبارزه علیه خشونت علیه زنان گفته است که در تاریخ معاصر چنین خشونتی را با زنان سراغ ندارد و مبارزه این زنان که برای آزادی مردم ایران از مشروطه آغاز شده همچنان ادامه خواهد داشت.

نکته چهارم این که دولت نیجریه آقای عظیم آقاجانی 43 ساله و عضو سپاه را به همراه یک تبعه نیجریه محاکمه می کند. در همین حال نیجریه اعلام کرده که محموله دومی از سلاح های قاچاق را هم کشف کرده و این محموله های برای گامبیا هم می رفته که در اخبار بود که با ایران قطع رابطه کرده است. یک نفر از اعضا ایران هم در سفارت ایران پناه گرفته و هنوز نیجریه نتوانسته به او دسترسی پیدا کند.

نکته پنجم این که کشور امارات که دو سال پیش تصمیم گرفت که خط لو له ای بکشد و نفت ابوظبی را از خاک امارات به این سمت تنگه هرمز بیاورد. این خط لوله را افتتاح کرد و از این به بعد نفت به فجیره در دریای عمان منتقل می شود و در واقع امارات برای بارگیری نفت صادراتی اش از تنگه هرمز بی نیاز می شود.

نکته ششم این که پارلمان اروپا طرحی را تصویب کرده که این اتحادیه با آقای اوباما صحبت کند و سازمان مجاهدین خلق را از لیست سازمان های تروریستی آمریکا خارج کند.

نکته هفتم این که گزارشی که آژانس منتشر کرده بود و در آن گفته بود که از صلح آمیز بودن برنامه اتمی ایران مطمئن نیست با استقبال آقای صالحی مواجه شده و ایشان گفته که روند مثبتی برقرار است و گفته که فراتر از معاهده ان پی تی با آژانس نخواهد داشت.

نکته هشتم این که روز گذشته که قرار بود صدهزار نفر را برای بیعت با رهبری جمع کنند فقط یک عکس از آن منتشر شده و همه سایت ها ملزم به کار کردن این عکس فرمایشی شدند اما در عکس به زحمت ده هزار نفر نشان داده می شوند و همان بحثی که بود که بودجه را برای صد هزار نفر می گیرند و ده هزار نفر را جمع می کنند و بقیه را حیف و میل می کنند. برگزاری مراسم های این چنینی دل مشغولی آقایان برای تزلزل موقعیت آقای خامنه ای را نشان می دهد.

آقای نقدی هم در این مراسم جمله ای گفت که حکم ولایت حکم خداوند است و دقیقا همان تئوری قدیمی استبداد مطلقه را یادآوری می کند که می گفتند چه فرمان یزدان چه فرمان شاه. این استبداد کهن سال ما این بار در شکل استبداد دینی بازآفرینی شده و خود آقای خامنه ای هم باز از جنبش سبز صحبت کرد و آدم هایی که بی بصیرت هستندو تکرار حرف های گذشته اما یک نکته جدید در این حرف ها هم بود که ایشان مخالفین را به قدرت طلبی متهم کرد در حالی که ایشان بیسیاری از هموطنان ما را شهید کرده است فقط برای این که قدرت اش را از دست ندهد.

نکته نهم اما گزارش هایی است که نشان می دهد طرحی در میان کودتاچی ها نهایی شده که به موجب آن بسیج را از سپاه جدا می کند و دو بخش بسیج فرهنگی زیر نظر سه تن از روحانیون قرار بگیرد و بسیج نظامی هم زیر نظر بخش امنیتی تحت فرمان مجتبی خامنه ای قرار بگیرد برای سرکوب مردم. این تحرکات برای قرار دادن بیسج زیر نشر مستقیم آقای خامنه ای بیش از هر چیز نشان دهنده بی اعتمادی آقای خامنه ای به سپاه است که مجبور به یک تصفیه جدید و یک سازمان جدید نزدیک تر به خودش درست کند مانند مدلی های صدام یا رهبر کره شمالی یا پیراهن سیاه ها. این خبر نشان دهند تشدید شکاف در ماشین سرکوب آقای خامنه ای است.

اما نکته آخر در خصوص اعتراض به بنزین است که با موفقیت حکومت را به عقب راند و راه هایی که از این پس در بسیج مردم و تقویت همبستگی ملی در برابر تصمیم های غلط های دولت است. در باره تشکیل شبکه های اجتماعی در محله ها و فامیل هاست که به سه وظیفه مطالعه، ارتباط گیری و اطلاع رسانی است صحبت کردیم و روزهایی آینده هم در بازه آن بیشتر صحبت می کنیم .

اندکی صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد پیروز موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی
V