November 27, 2010

متن پیاده شده روز شنبه 6 آذر 1389

سلام،
شنبه 6 آذر 89، 27 نوامبر 2010 میلادی
امروز درباره ی 10 موضوع صحبت می کنیم.

نامه ی عبدالله مومنی و تاکید بر وقوع شکنجه ها
آقای عبدالله مومنی نامه ای را از زندان اوین منتشر کرده و در آن در پاسخ به محسنی اژه ای تاکید کرده است که آنچه پیشتر گفته بوده درست است و آزار و شکنجه ی زندانیان صحت دارد. سحام نیوز در گزارش خوب خود نقل قول هایی را از آقای خامنه ای آورده که مربوط است به سال های 81 و 83 که ایشان درمورد آمریکایی ها و شکنجه در زندان ابوغریب صحبت کرده است. اما امروز که این نقل قول ها را نگاه می کنیم، گویا یک مخالف در مورد حکومت تحت امر حکومت آقای خامنه ای و به ویژه در زمینه ی شکنجه صحبت کرده است


وضعیت وخیم کریمی و سلیمانی در زندان
آقای پیمان کریمی از بند 359 اوین به انفرادی 240 منتقل شده است. پیمان بیماربوده و بارها به بهداری زندان مراجعه کرده است و حتی در بهداری هم با ضرب و شتم مواجه شده و او را به انفرادی منتقل کرده اند که باعث افزایش نگرانی ها در مورد وضعیت وی شده است. همچنین آقای دکتر داوود سلیمانی، عضو شورای مرکزی جبهه ی مشارکت و استاد دانشگاه که به دلیل بیماری قلبی از زندان رجایی شهر به بیمارستان منتقل شده بود و به دلیل ضرباتی که به سر وی زده اند گرفتاری هایی در گوشش به وجوده آمده است، وضع خوبی از نظر سلامتی نداشته و خانواده ی ایشان به دلیل مشکلات به وجوده آمده برای مغز و قلب ایشان ابراز نگرانی می کنند. این استاد دانشگاه به سه سال حبس محکوم شده و به او هیچ وجه هم مرخصی نمی دهند.

جایزه ی مطبوعاتی برای ندا
انجمن مطبوعات خارجی بریتانیا، جایزه ی بهترین روزنامه نگار را مشترکا به سعید کمالی دهقان و آنتونی توماس، کارگردان فیلم آمریکایی برای فیلم "برای ندا" اعطا کرد. این فیلم جایزه ی بهترین مستند سینمایی سال را هم ازآن خود کرده است. انجمن مطبوعات خارجی بریتانیا یکی از قدیمی ترین انجمن های مطبوعاتی است.

تهدید دانشجویان از سوی دفاتر فرهنگی
بیانیه ی شدیداللحنی از سوی دفاتر فرهنگی چهار دانشکده در دانشگاه علم و صنعت برای مقابله با بدحجابی منتشر شده که دانشجویان را به برخورد تهدید کرده و الفاظ زشتی را نسبت به دختران و بدحجابی در دانشگاه به کار برده است.

دعوای علی آبادی و سعیدلو
موفقیت نسبتا خوب کاروان ورزشی ایران در مسابقات آسیایی که توانسته اند بعد از چین، ژاپن، کره ی جنوبی و کره ی شمالی مقام چهار را به دست بیاورند باعث مطالب حاشیه ای هم شده است به طوری که دعوای سعیدلو و علی آبادی که هر یک برای مطرح کردن خود و اعطای مدال تلاش می کنند بالا گرفته و حتی چینی ها هم از آن بی اطلاع نماندند. به هر حال زحمت این موفقیت ها را جوانان می کشند ولی آقایان بر سر مطرح کردن خود دعوا می کنند.

افزایش قاچاق مواد مخدر از سوی سپاه
روزنامه ی استرالیایی "سیدنی مورنینگ هرالد" گزارش داده است که فعالیت های دسته های مافیایی سازمان یافته ی ایرانی در خصوص قاچاق مواد مخدر در شرق آسیا بسیار افزایش پیدا کرده که باعث نگرانی است. بعد از اینکه تروریسم سازمان یافته به مرکزیت ایران و سپاه پاسداران شروع به کار کرد حال با پدیده ی قاچاق مواد مخدر مواجه شده ایم که در درست بخش هایی از سپاه است.

احتمال سه نرخی شدن بنزین
بعضی ها احتمال می دهند که بعد از عقب نشینی دولت بر سر مسئله ی گران کردن بنزین حال احتمال سه نرخی شدن بنزین وجود دارد. یکی نرخ روی همان نرخ بنزین 60 لیتر در ماه اما با مقدار کمتر، مثلا 20 یا 30 لیتر، نرخ دیگر همین بنزین لیتری 400 تومان و یک نرخ هم نرخ آزاد باشد. به هر صورت تمام ماجرا این است که می ترسند بنزین را یکجا گران کنند و شاید با این روش دنبال این هستند که مردم ناگهان گرانی را احساس نکرده و دست به مقابله نزنند. اگر دست به این 60 لیتر بنزین در ماه بزنند آنگاه زمانی است که می توان آکسون های اعتراضی را شروع کرد.

معضل آلودگی هوا و بی خیالی مسوولان
نکته ی هشتم اینکه آلودگی هوای تهران که مسوولان هیچ هم به فکرش نیستند، یک ساعت تعطیلی را برای شنبه و یکشنبه ایجاد کرده است. و احتمال دارد برای یکشنبه ساعات طولانی تری را هم در نظر بگیرند. تمام مطالعات فنی نشان می دهد که با هزینه ی صد و خرده ای میلیون دلار می شود فیلتری که در اگزوز خودرو جلوی آلودگی را می گیرد را وارد ایران کرده و و بر روی خودروها نصب کرد که این کار به سرعت پنجاه الی شصت درصد از آلودگی هوا را به سرعت پایین می آورد. متاسفانه آقایان اصلا به فکر این کارها نیستند و سلامتی چندین میلیون تهرانی در خطر است.

ضمیمه ی برنامه
سایت توانا مقاله ی خوبی از خانم آنگ سان سو چی را ترجمه و منتشر کرده است که آن را ضمیمه ی برنامه امروز می کنم.

طرحی برای ایجاد تشکیلات
نکته ی آخر ادامه ی بحث ماست مبنی بر شکل گیری شبکه هایی که برای جنبش در سطح محلات، دانشگاه ها و جاهای مختلف. همانگونه که پیشتر هم صحبت کرده بودیم و لزوم آنها که در جاهای مختلفی باشد که خانواده و محله باشد که حکومت نتواند به راحتی با آن مقابله کند این خلاصه را سعی کردم که خدمت شما ارائه کنم تا روزهای بعد بیشتر درباره ی آن صحبت کنیم.
طرح پیشنهادی برای تشکیلات
هرگروه بین 3 تا 7 نفر است و یک رابط با گروههای دیگر دارد.
هرگروه در محله یا در اقشار گوناگون مثل دانشجویان، دانش آموزان، کارگران، کارمندان و ... قرار دارد.
وظایف هر گروه:
مطالعه
انجام آکسیون ها (شعار نویسی، عکس و فیلم گرفتن، تهیه ی گزارش، تظاهرات پراکنده (که الآن از دستور کار جنبش خارج است)، کمک به سازماندهی الله اکبر گفتن، کمک به اعتصاب ایتالیایی، برق و مخابرات و کامپیوتر، کمیته ی اعتصابات و انتقال کارهای حکومت به مردم و ...)
ارتباط افقی و شبکه ای با گروه های دیگر و خبر رسانی به ده تا بیست نفر دیگر

در روزهای آینده بیشتر در اینباره صحبت خواهیم کرد. ما برای حرکت مرحله ای نوین جنبش که همانگونه که پیشتر گفتم 4 بخش در آن وجود دارد که شکل گیری شبکه ها هم یکی از همان 4 بخش است که هم در مرحله ی کنونی ما را جلو می برد وهم برای آینده به آن نیاز داریم.

اندکی صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی
V