November 30, 2010

متن پیاده شده روز سه شنبه 9 آذر 1389


سه شنبه 9 آذر 30 نوامبر 2010
در مورد 8 موضوع امروز صحبت میکنیم.

موضوع اول حادثهء ترور 2 استاد دانشگاه که روز گذشته بود. دکتر مجید شهریاری استاد فیزیک دانشگاه شهید بهشتی به شهادت رسید و دکتر فریدون عباسی دوانی مجروع شد. ایشون رییس گروه فیزیک دانشگاه امام حسین بود. همین طور جوان آنلاین که به سپاه پاسداران نزدیک است صحبت از انفجار در یک اتومبیل پژو در شهرک شهید محلاتی که شهرک پرسنل سپاه هست کرده.

البته این خبر را پلیس تکذیب کرد و دو ساعت بعد جوان آنلاین هم از روی سایتش برداشت. راجع به این حادثهء دردناک خیلی حرفها زده شده بخصوص اینکه در طی یک سال گذشته ما چند حادثه ترور از استادی فیزیک داشتیم و تحلیل هایی هم میشود. حکومت اصرار دارد که این کار خارجی هاست، کار اسرائیل است، مار آمریکایی هاست که اگر درست باشد آن وقت باید به حکومت گفت تو که مدعی هستی میتوانی هرپشه ای که روی هوا بپره را بشناسی و بفهمی و همه چیز را کنترل میکنی چرا نمیتونی امنیت را برقرار کنی؟ و تنها کاری که میکنی این است که به مبارزین آزادی زنان، دانشجویان، اقلیت های مذهبی، دینی و غیره حمله میکنی و شکنجه میکنی و اگر هم آنچنان که پاره ای مخالفین میگویند این کار، کار خود حکومت باشد، تصفیه های درونی، ترورهای درونی و امثال این چیزهایی که مطرح میشود، آن وقت باید گفت که آشفتگی بسیار بالایی در حکومت هست و یا دستهای پنهان کثیفی در کار است. به هر صورت این حادثه از هر شکلش که باشد محکوم است و ترور و آدمکشی ره به جایی نمیبرد. تسلیت عمیق باید کفت به خانواده های این دو استاد قربانی و منتظر اخبار بیشتر نشست تا بتوان تحلیل دقیق تر کرد.

نکتهء دوم اینکه حکم عماد بهاور مسؤول شاخهء جوانان نهضت آزادی ایران به 10 سال زندان در دادگاه تجدید نطر تأیید شده و مادر ایشان در مصاحبه ای که کرده گفته از همان روز اول که آمدند دستگیرش بکنند بازجو گفت که 10 سال برایش حبس میبرم و نشان میدهد که کاملاً قضات تحت تأثیر بازجوها حکم میدهند. به هر صورت مادر ایشان مطرح کرده که روحیهء خود عماد بسیار عالی و مقاومت بالایی دارد. آقای احمدرضا احمدپور، روحانی که وبلاگ نویس هم هست، پژواک خاموش را مینوشت و به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود پس از هشت ماه آزاد شد.

نکتهء سوم اینکه پاره ای از رهبران مذهبی اهل سنت این روزها ممنوع الخروج شدند. آقای حسن امینی حاکم شرع مردمی کردستان که قصد سفر به ترکیه را داشته ممنوع الخروج شده و پاسپورتش را هم گرفته اند. آقای امینی در مصاحبه ای که با دویچه وله کرده گفته که ما واقعاً تحت فشار هستیم و حتی راجع به اعیاد و روزهای مذهبی هم حکومت به ما فشار می آورد و تکلیف میکند که فلان روز را اعلام بکنیم.

نکتهء چهارم اینکه آقای صفارهرندی که مشاور فرمانده کل سپاه هست در همایش هادیان سیاسی سپاه در بندرعباس نکته ای را گفتند به این مذمون که آنهایی که از حالا دارند شال و کلاه میکنند برای انتخابات سپاه سال بعد، که منظورش آقای مشایی و اطرافیان آقای احمدی نژاد است، جنگ داخلی را دامن خواهند زد و امکان وقوع جنگ داخلی خواهد بود. اگر این حرف را آقای صفارهرندی مسامحتاً نگفته باشد و وزن کلمه ای را که گفته است بداند، معنای سیاسی آن این میشود که این اطرافیان آقای احمدی نژاد هم دار و دسته نظامی در درون سپاه یا ارگان های دیگر نظامی دارند. بنابراین دعوای قدرتشان ممکن است به درگیریهای نظامی منجر بشود.

نکتهء پنجم اینکه آقای احمدی نژاد مصاحبهء طولانی کرده که در این مصاحبه در مورد ویکی لیکس و این اسنادی که منتشر شده ایشان گفته که اینها ساخته و پرداختهء آمریکایی هاست و جنگ روانی میخواهند بکنند. درواقع باز از تئوری توطئه ایشون حرکت کرده و گفته میخواهند بین ما و برادران عربمان که روابط خیلی خوبی داریم را بهم بزنند و یک جلسه ای را هم ایشان گفته و تنها یکی از سایتها این را نقل کرده و سایتهای دولتی آن را نقل نکردند و ایشان گفتند که غربیها در سانتریوفوژها خرابکاری کرده بودند که متخصصین ما مسیر آن را کشف و خنثی کردند. این شاید اولین باری است که یک مقام رسمی مشکلات در سانتریوفوژها را تأیید میکند. روزنامهء کریستیان ساینس مانیتور هم روز گذشته نوشت که ممکن است به دلیل مشکلات فنی در سانتریوفوژهای ایران به کل غنی سازی متوقف بشود البته این روزنامه اشاره ای به ویروس استاکس نت و مشکلات ناشی از آن نکرده بود.

نکتهء ششم اینکه خبری دیروز منتشر شده بود که به شوخی بیشتر شبیه بود ولی وقتی که خبرگزاری فارس متعلق به سپاه سعی کرد که اون را توضیح بده که روز گذشته ملعوم شد که صحت داره! و اون اینه که قاضی دادگاهی به نام آقای گیوه چی بین دو نفر که هر دو مشکوک به قتل هستند و هر دو تکذیب میکنند آخر سر قرعه کشیده و قاتل را به قید قرعه ایشون انتخاب کرده برای پرداخت دیه و البته هیچکدام را هم به قصاص محکوم نکرده است. فکر میکنم قرعه کشی برای تشخیص قاضی احتمالا از نکاتی است که در تاریخ قضایی دنیا بی نظیره.

نکتهء هفتم اینکه، این اسناد ویکی لیکس که منتشر میشه نکات دیگه ای هم راجع به ایران ازش استفاده شده ازجلمه اینکه ایران قاچاق سلاح در آمبولانس داشته به لبنان، یا 19 عدد موشک پیشرفتهء روسی را از طریق کرهء شمالی دریافت کرده و یا اینکه اظهار نظر یکی از دیپلماتهای آمریکایی بوده که در انتخابات سال گذشتهء ایران اصلا آراء را نشمرده اند و به احتمال زیاد آقای موسوی حدود 22 میلیون رأی، آقای کروبی بین 10 تا 12 میلیون رأی و آقای احمدی نژاد 4 تا 5 میلیون رأی داشته اند.

اما نکنتهء آخر ادامهء بحث ما در خصوص استراتژی کلان و اون بحث سازمان دهیهای محلی و شبکه های محلیمان بوده. من برای اینکه اون نکته را بهتر توضیح بدم یکبار دیگه یادآوری میکنم که استراتژی کلان جنبش مشروعیت زدایی، تقویت همبستگی و مقاومت ملی، ایجاد فرسایش و شکاف در حکومت، و فلج سازی قرار دارد که این چهار جهت عمومی درواقع در خدمت پایین آوردن حکومت است.
آنچه که ماشین سرکوب حکومت است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که به رهبری و ستاد کودتا متصل است. این بحث کلانی بوده که ما تا کنون در جنبش دنبال کردیم.
اما در مورد استراتژی برخورد با سپاه در چهارچوب مرحلهء کنونی جنبش که چهار محور در دستورمان قرار دارد، تمرکز روی سپاه، تشکیل شبکه های محلی و فامیلی که روزهای قبل هم صحبت کردیم، آموزش عمومی و مسألهء فلج سازی بر اساس بحران اقتصادی برپایهء آکسیونهایی که مقابله با گرانی های حکومت باشه، این 4 محوری که در استراتژی مرحله ای جنبش قرار دارد ، در خصوص سپاه اگر خاطرتان باشد این بحث را قبلاً هم داشتیم که ما سه بخش را در سپاه میتونیم تشخیص بدیم: سپاه شهید که کار نظامی میکنه و به شدت هم ناراضی از این است که چهره اش در بین مردم به شکل قاتل درآمده، یک بخشش دلال یا آن بخش مالی سپاه که دستش در پول و غیره است و الان هم با این تحریمها و فشارهای اخیر انها هم ناراضی شدند، و یک بخش هم سپاه قاتل که در واقع زیر نظر آقای طائب و مجتبی خامنه ای امنیت داخلی را بدست گرفته اند، اوین، آدم کشی، شکنجه تا بهشت زهرا را بدست گرفته اند. آنچه که ما باید در برخورد با سپاه انجام بدیم باید با اعضای سپاه بتونیم ارتباط بگیریم و جدایی اون بخش نظامی را از اون دو بخش دلال و قاتل بخواهیم. همانطور بازگذشتن آغوش ملت به روی همهء کسانی که به ملت میپیوندند، افشای اطلاعات مربوط به دلالی ها و قاتلی های سپاه، و تحریم کالا و فعالیتهای سپاه که مرتبط است با مسألهء فشارهایی که روی سپاه هست و با بخش چهارم استراتژی ما که مقابله با بحرانهای اقتصادی و تمرکز آکسیونهای فلج سازی روی نکاتی است که دولت ناچار است به آنها فشار بیاورد و گران بکند کالاها را و آنجا برخورد بکند میتواند مقطع برخورد داشته باشد با مقابلهء ما با این بخش کالاهای سپاه.

ادامهء بحث را برای روزهای آینده میگذارم

اندکی صبر سحر نزدیک است
تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی
V