December 1, 2010

متن پیاده شده روز چهارشنبه 10 آذر 1389

سلام،

چهارشنبه 10 آذر 89، اول دسامبر 2010 میلادی

در مورد 9 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه آقای مهندس کیوان صمیمی بهبهانی از زندانیان سیاسی قهرمان ما از بند 350 اوین به زندان رجایی شهر منتقل شده. مهندس صمیمی بهبهانی در ماجرای اعتصاب غذای تابستان گذشته زندانیان این بند از پیشتازان و مقاوم ترین زندانیان سیاسی جنبش بود.

خانم شهلا جاهد که پرونده او یکی از جنجالی ترین پرونده های چندین سال گذشته ایران بود، سرانجام امروز اعدام شد علیرغم اینکه بسیاری از سازمانهای بین المللی از جمله سازمان عفو بین الملل خواهان توقف حکم اعدام شده بودند. 50 زندانی سیاسی هم اعلام شده که آزاد شدند اما حسب معمول بدون ذکر نام و مشخصات آنچنانی که چند وقت پیش هم صحبت از آزاد شدن 19 زندانی بود که بعضی از آنها کسانی بودند که دوره زندانی بودنشان و محکومیتشان بعد از یکسال تمام شده بود و باید آزاد می شدند.

نکته دوم اینکه به دلیل آلودگی هوا اصفهان هم روز گذشته تعطیل بود و امروز و فردا که ادارات و مدارس در تهران تعطیل هست، بازار اعلام کرده که تعطیل نمی کند بخصوص صنف طلا فروش که می گویند همینطوری هم ما چرخش کاری نداریم. حول و حوش آلودگی هوای تهران که نمونه بارز و روشن بی لیاقتی حکومت هست و اهمیت ندادن به سلامت چندین میلیون نفر، مطالب زیادی را این روزها کارشناسان مطرح می کنند از جمله اینکه بسیاری کارشناسان نفتی معتقدند که بنزینهای جدیدی که در کارخانجات پتروشیمی تولید می شود استاندارد لازم را ندارد و یکی از منشاء های آلودگی افزوده شده هوای تهران است. بعضی کارشناسان اظهار نگرانی می کنند که این سطح از آلودگی ممکن است فاجعه 1952 لندن را تکرار کند که در ظرف چند روز 4000 نفر از مردم مردند. به هر صورت بازهم پیرو بحث هایی که روزهای گذشته کردیم این است که با یک برنامه ریزی سریع و استفاده از امکاناتی که در همه کشورهای دنیا سالهاست بکار می گیرند، آلودگی هوای تهران را بیش از 50-60 درصد می توان به سرعت کاهش داد و این بلا را بر سر چندین میلیون آدم نیاورد.

نکته سوم اینکه شرکت ایران خودرو دیزل اعلام کرده که کامیون جدیدی به نام فراز را مونتاژ می کند که در واقع کامیون CNHT چینی هست. وقتی به این کامیون مراجعه میکنید می بینید که همان هوووی چینی است که در ایران قتل عام کرده. در واقع ظاهراً این بار این کامیون چینی قرار است به اسم فراز مردم ایران را بکشد. اگر چه ایران خودرو دیزل گفته که می خواهد شفاف عمل کند و با مردم در میان بگذارد اما به نظر می رسد که وقتی که سروصدا در میاد، اعتراض می شود، صحبت از کشته شدن بیش از چند هزار نفر در جاده ها می شود از در بیرون می رود و از پنجره به نام دیگری وارد می شود. شایعات زیادی هم هست که پشت واردات این کامیون پراز اشکال و بی کیفیت بخصوص در سیستم ترمز مقاماتی از بیت رهبری، پسران آقای خامنه ای و غیره قرار دارند.

نکته چهارم اینکه وبلاگی به نام فرزندان ولایت نوشته که در روز عید غدیر چند نفر با آقای خامنه ای دیدار داشتند و بیعت کردند و خودشان گفتند 110 هزار نفر ولی عکسی که هست نگاه می کنید بیشتر از 5-6 هزار نفر نیستند، یک بسیجی نابینا پیش آقای خامنه ای آمد و خواست که ایشان را شفا بدهد و آقای خامنه ای هم با زبانش به چشم ایشان کشید و این بسیجی بینا شد. از آن حرفهایی که برای آقای خامنه ای ادعای مسیح بودن و دم مسیحایی و معجزه پیامبرگونه قایل می شوند. بنظر می رسد که به دلیل مشروعیت زایل شده آقای خامنه ای، کسی که دستش به خون فرزندان این کشور آلوده است، هزارن نفر را در زندانها نگاه داشته و این همه فساد و دزدی زیر دستش انجام می شود، به دنبال مشروعیت سازی به شکل معجزه سازی هم رفتند. اخیراً یک گروهی از طلاب تربیت شده آقای مصباح یزدی و هزینه های میلیاردی که شده و به قول معروف طلبه ها به اینها می گویند وعاظ مجتبی ساخته یا ترگل و ورگل، این طرف و آنطرف رفتند و در این یکی دو هفته چندین جا شنیده که در صحبتهایی که این وعاظ مجتبی ساخته، روحانیون ترگل و ورگل جدید مطرح کردند گفتند که حتی مرجعیت زیر دست ولایت فقیه است یعنی آن هجومی را که به نهاد مرجعیت داشتند شدت دادند. به هر حال این روزها شایع اینکه آقای خامنه ای به قم برود و در آنجا مستقر بشود هم شدت گرفته که اگر اینطوری بشود تهران و اداره کشور به دست پسرش مجتبی سپرده خواهد شد.

نکته پنجم اینکه وزیر اطلاعات درمورد هواپیما ربایی و دستگیری هواپیما ربا مطرح کرده که آدمی است که هیچ سابقه امنیتی یا ضد امنیتی ندارد، فرد ضعیفی است اما ممکن است کار سرویس های جاسوسی باشد. بسیار حرفهای آشفته ای وزیر اطلاعات زده از جمله ادعا کرده که تمام مسوولین حوادث غرب کشور شناسایی شدند و دستگیر شدند یا کشته شدند حسب معمول بدون اینکه اسمی از آنها بیاورند و بگویند که چه کسی را گفتند یا کشتند و همه این ادعاها در شرایطی است که روز قبل از آن در تهران دو ترور بزرگ انجام شده، یک بمب سومی در واقع منتشر شده و ابهام در ابهام از ترور این دو استاد فیزیک افزوده می شود بخصوص اینکه عکس ماشین آقای دکتر عباسی که چاپ شده و دیده می شود که به رگبار گلوله هم بسته شده و سایت جوان آنلاین که متعلق به سپاه است هم این را تایید کرده، بنابراین این ترورها در پرده ابهام باقی می ماند.

نکته ششم اینکه 10 شرکت خارجی در اروپا و آسیا مشمول تحریم آمریکا شدند که 8 شرکت از این شرکتها ثبت شده در جزیره مان هستند که یک جزیره بین ایرلند و انگلیس هست ولی مقررات مالی انگلیس در آنها هست، یکی از آنها در سوییس ثبت شد و یکی دیگر در مالزی و همه آنها از طرق رابطه با بانک ملت و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی تحریم هایی را که وضع شده بود نقض کرده بودند و برابر مقررات اداره خزانه داری آمریکا مشمول تحریم قرار گفتند.

نکته هفتم اینکه سایت مشرق که نزدیک به کودتاچیان هست اعلام کرده که مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام آقای داود فراهانی 100 میلیارد تومان اختلاس کرده و البته در زندان است و جالب است که این آدم از مدیران مورد تایید و حتی مورد علاقه آقای احمدی نژاد بود.

نکته هشتم اینکه از اسناد ویکی لیکس که دایماً دارد منتشر می شود یکی هم این است که در صحبتهایی که آقای رحیم مشایی و آقای رحیمی، دو تن از نزدیکان آقای احمدی نژاد داشتند چه به چینی ها و چه به دیگران گفتند که حاضرند کوتاه بیایند و می خواهند که مشکلات با آمریکا را حل کنند و با آمریکا رابطه داشته باشند.

اما بحث آخرما در ارتباط با استراتژی مرحله ای ما که مبتنی بر استراتژی کلان ما درواقع تمرکز دارد بر روی برخورد با سپاه، تشکیل شبکه های محلی و منطقه ای و آموزش عمومی و تمرکز آکسیونهایی که متناسب با بحران اقتصادی کشور در مسیر فلج سازی حکومت باشد. در این چارچوب حوزه سپاه را صحبت کردیم، حوزه شبکه های محلی را صحبت کردیم، از آموزش عمومی روزهای آینده بیشتر صحبت خواهیم کرد و به دنبال آکسیون اعتراضی بنزین که صحبت کردیم به سراغ آکسیونهای دیگر خواهیم رفت تا به این ترتیب دیده شود که چگونه مجموعه اینها با همدیگر می تواند که حکومت را به زیر بکشد، چیزی که بسیار بسیار واجب است که برای مردم توضیح داده شود. در این خصوص بازهم روزهای آینده صحبت خواهیم کرد.

اندکی صبر سحر نزدیک است.

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید.

به امید پیروزی ایران و ایرانی.
V