December 10, 2010

متن پیاده شده روز جمعه 19 آذر 1389

جمعه 19 آذر 89 ، ده دسامبر2010 میلادی

درمورد هشت موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول این که بازار نجف آباد در سالگرد آقای منتظری بسته بود و بسیار مغازه روی کرکره ها عکس آقای منتظری رو نصب کرده بودند. بیانیه از طرف دو تن از مراجع تقلید آقایان بیات زنجانی و صانعی صادر شد و سازمان ادوار تحکیم بیانیه صادر کرده و ابزار تاسف کرده که حتی از جنازه آقای منتظری هم می ترسند.

همین طور امروز هم کانون نویسندگان دعوت کرده در امامزاده طاهر بر سر مزار دو تن از شهیدان راه آزادی یعنی مختاری و پوینده جمع شوند و یاد آنها را گرامی بدارند.

نکته بعدی این که آقای دکتر علی شکوری راد دوباره دستگیر و روانه زندان شد. ایشان در مناظره ای اعلام کرده بود که آقای صادق لاریجانی هم به آقای موسوی تبریک گفته بود و فقط آقای علی لاریجانی نبوده است. همین طور چهار تن از بچه های دانشگاه امیرکبیر و یک نفر هم از بچه های دانشگاه صنعتی هم به زندان منتقل شده اند.

بیست تن در زندان وکیل آباد مشهد اعدام شدند و کماکان سکوت مقامات قضایی ادامه دارد.

یک و نیم میلیارد تومان وثیقه است که بیست و شش ماه زندان آقای حسین درخشان سپرده تا بتواند دو روز مرخصی داشته باشد.

آقای مهندس خرم عضو نهضت آزادی ایران هم به هفت سال حبس و 74 ضربه شلاق محکوم شده. قبلا عماد بهاور هم به ده سال حبس محکوم شده بود.

دیروز خبری با مضمون آزادی خانم سکینه آشتیانی منتشر شد تا حدی که مقامات کشورهای مختلف هم ابزار خوشحالی کردند اما پرس تی وی تکذیب کرد و گفت که او را به منزل اش منتقل می کنند تا با پسرش فیلم تهیه کنند و در تلویزیون نشان دهند.

سندیکای آزاد کارگران شرکت واحد هم نسبت به وضع رضا شهابی که دست به اعتصاب غذا زده ابزار نگرانی کرده است.

نکته سوم این که سازمان گزارشگران بدون مرز جایزه بهترین روزنامه نگار سال 2010خوداش را به عبدالرضا تاجیک روزنامه نگار شجاع ایرانی اهدا کرده که در زندان است.

نکته چهارم این که مدیر ستاد مرکزی معاینه خودرو اعلام کرده که مجموعا 3641 نفر در سال گذشته به دلیل آلودگی هوای تهران فوت کرده اند.

قرار بود به دلیل آلودگی هوا سه شنبه و چهارشنبه هم تعطیل شود اما به دلیل پیش بینی غلط اداره هواشناسی که گفته بود سامانه و کم فشاری خواهد آمد باعث شد این تعطیلی لغو شود و اوضاع سلامتی مردم به خطر بیافتد. ورزش دانش آموزان در مدرسه هم تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

آتش سوزی استان گلستان به استان سمنان هم رسید و همچنان از کمک های روسیه برای مهار این آتش خبری نیست.

نکته پنجم این که سایت قسط متعلق به قوه قضاییه که اعلام شده بود که قرار است اسامی مفسدان اقتصادی را اعلام می کند. اسامی مفصلی را اعلام کرده که هیچ آدم معروفی در میان آنها نیست و مجموعا 145 میلیارد تومان پرونده دارند و در میان یک نماینده سابق مجلس آقای مهرداد صفری وجود دارد. اما از دانه درشت هایی مانند سران سپاه و پرونده شرکت بیمه که آقای رحیمی معاون آقای احمدی نژاد در آن نقش اصلی داشته اند خبری نیست.

نکته ششم این که از اسناد ویکی لیکس است که از قول بشار اسد مطرح شده است که ایران با سوریه صحبت کرده بوده است که اگر وارد جنگ با اسراییل شود سوریه حمایت کند. سوریه هم صراحتا اعلام کرده که نه این کشور و حزب الله و حماس وارد جنگ با اسراییل نخواهند شد. این اسناد نشان می دهد که ایران از این پاسخ سوریه جا خورده است .

نکته هفتم این که آقای رحیم مشایی باز اظهار نظر جنجالی کرده درباره حرمت موسیقی نزد آقایان فقها و گفته چون موسیقی را نمی فهمند می گویند حرام است.

اما بحث آخر در خصوص جنبش دانشجویی و شانزده آذر است که من سعی کردم که جمع بندی بکنم و خدمتتان عرض کنم. چهار خواسته به عنوان خواسته های حداقلی دانشجویان در این روز اعلام شد.

یک- آزادی تمامی زندانیان سیاسی به ویژه زندانیان دانشجو

دو- آزادی تحصیل برای دانشجویان محروم

سه- استقلال دانشگاه به شکل واگذاری کمیته های انضباطی به نهاد های صنفی دانشجویان و برچیده شدن بساط امنیتی ها از دانشگاه

چهار- فضای امن برای تبادل اندیشه

اما در خصوص حرکت جنبش دانشجویی به عنوان بخشی از جنبش سبز گذار کشور به دموکراسی شش مورد در دستور کار جنبش دانشجویی قرار گرفته است.

اول- اطلاع رسانی یه شکل روزنامه های یک صفحه ای یا سی دی یا هر وسیله دیگری با محتوای خبررسانی از اخبار مبارزات و آکسیون های آینده و آموزش در مورد آنها

دوم- آموزش عمومی و تاکتیک های مبارزات بی خشونت به صورت عمومی و به زبان ساده چه در دانشگاه و چه در خارج از دانشگاه

سوم – انجام آکسیون ها و فعالیت های برق آسا در دانشگاه ها در شرایط امنیتی

چهارم- رعایت اصول مخفی کاری توسط فعالین و احتیاط های لازم

پنج- استفاده از تمام ظرافیت های دانشگاه مانند ظرفیت های فرهنگی، هنری، صنفی و اجتماعی که در دانشگاه وجود دارد.

شش- دانشجو از دانشگاه پا بیرون بگذارد و مبارزات را بکشاند به سطح جامعه و با گروه های مختلف اجتماعی ارتباط بگیرد.

اندکی صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد پیروز موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی
V