December 22, 2010

متن پیاده شده روز چهارشنبه اول دی 1389


سلام،

چهارشنبه اول دی ماه 89، 22 دسامبر 2010 میلادی

در مورد 8 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه استانداری تهران بالاخره رسماً نرخ جدید گندم و آرد را اعلام کرد. گندم کیلویی 250 تومان و آرد از 280 تومان تا 300 تومان بستگی به مقدار سبوسی که دارد. با این ترتیب نرخهایی که برای نان اعلام شده روز گذشته خدمتتان عرض کردم اگر بخواهد رعایت شود مسئله ورشکستگی نانواییها پیش خواهد آمد چرا که با 3 برابر شدن قیمت نان مشکل این افزایش عجیب قیمت گندم حل نخواهد شد و با توجه به اینکه حکومت 10000 بسیجی می خواهد درست کند که بریزند بر سر کسبه و آنها بر سر برخ گذاری دعوا بکنند باید انتظار کشمکش با نانواییان را داشت.

همینطور در خبری که دیروز هم خدمت شما عرض کردم که کاهش 70 درصدی مصرف گازوییل را در اولین قدم در کشور داشتیم یکی از سایتها تعبیر اعتصاب آرام کامیون داران را مطرح کرده بود، چرا که ظاهراً رانندگان کامیون خیلی از آنها خبر نداشتند که گازوییل از لیتری 16.5 تومان به لیتری بیش از 300 تومان افزایش پیدا کرده و حتی پول پرداخت مبلغ گازوییلی را که زدند در باکشان نداشتند بدهند و با بهت زدگی مثل رانندگان تاکسی یا سایر بخشهای حمل و نقل از کار کردن خودداری کردند اگرچه سردار رویانیان و یک عده از مسوولین دایماً تکرار کردند که حمل بار از بندرعباس انجام شده، کارها در حال انجام است و هیچ مشکلی هم نیست اما قابل پیش بینی است که با بخش حمل و نقل مشکلات آغاز بشود و به سایر بخشها سرایت بکند. در این خصوص بازهم روزهای آینده صحبت خواهیم کرد بخصوص اینکه مردم بتدریج از لابه لای سردرگمی هایی که حکومت ایجاد کرده متوجه خواهند شد که چه طوفانی از گرانی و فشار بر مردم وزیدن خواهد گرفت و آغاز خواهد شد.

نکته دوم اینکه خانم مهدیه گلرو و خانم بهاره هدایت 2 تن از فعالین جنبش دانشجویی و جنبش زنان کشور، دست به اعتصاب غذا زدند در زندان برای اینکه آنها را از ملاقات با خانواده هایشان محروم کردند، هنوز به دلیل قطع کردن ارتباطات این دو زندانی مبارز از جزییات اعتصاب غذای آنها مطالب بیشتری در دست نیست. با صدور حکم جعفر پناهی فیلم ساز ایرانی، روشنفکران فرانسه در یک بسیج عمومی به دفاع از او برخواستند. همینطور بسیاری از روزنامه های دنیا و نشریات و مطبوعات در یکی دو روزگذشته به نقل این حکم پرداختند و موجی از حمایت از جعفر پناهی در دنیا آغاز شده. یکی از اولین قدمها را آقای محسن مخملباف برداشته که در نامه سرگشاده ای به آقای خامنه ای به شدت صدور این حکم را محکوم کرده و آقای خامنه ای را زیر ضربه انتقادات گرفته.

نکته سوم اینکه در استان کرمان بعد از زلزله ای که بوقوع پیوسته و رسماً اعلام شده که 7 نفر کشته شدند اما به نظر می رسد که با قطع ارتباط با بیش از 30 روستا صحبت از زیر آوار ماندن 500 تا 700 نفر از هموطنان ما ست که با توجه به کند کاری دولت، دور بودن مراکز درمانی و کم بودن مسیرامداد رسانی ممکن است که فاجعه بزرگ انسانی در راه باشد. همینطور معدن ذغال سنک راور کرمان هم که کارگرانی زیر آوار ماندند تاکنون موفق به بیرون آوردن کارگران نشدند.

نکته چهارم اینکه سایت روزآنلاین در اقدام جالبی مجموعه نوشتجاتی را به مناسبت 65 امین سالروز تولد آقای سروش جمع کرده که در نوع خودش کار جالبی است برای اینکه از گرایشات مختلف، باورهای مختلف با عقاید مختلف مطالبی جمع آوری شده که نشان می دهد که می توان در حیات کسی از او تجلیل کرد علیرغم اختلاف نظرها و می توان توافق داشت علیرغم اختلاف سلیقه ها بر سر یک موضع واحد. در بین نوشتجات مختلف آقای کروبی در نوشته ای که به این مناسبت به این مجموعه اضافه کرده آقای دکتر سروش را با ملا صدرا فیلسوف اسلامی مقایسه کرده و گفته که او هم در تاریخ زندگی خود و زمان حیاتش با تکفیرها و دشمنی ها و منزوی شدنها مواجه شد و دکتر سروش با فشارهایی که به او آمده سوالات بزرگی را در تاریخ اندیشه معاصر ایجاد کرده. این اظهار نظر آقای کروبی و این مقایسه به کام کیهانیان و کودتا چیان خوش نیامده و حملات و تهمتهای تند و زشتی را نثار آقای کروبی و دکتر سروش و دیگران کردند.

نکته پنجم اینکه سایت محرمانه نیوز لیستی را منتشر کرده از دانشمندان هسته ای ایران که تا به حال ترور شدند که این لیست مفصل 10 نفر را در بر می گیرد و در تذکری هم که یک نفر توی این سایت گذاشته اسم دو نفر دیگر هم اضافه شده در حالیکه ما از این 12 نفر بیش از 3-4 نفر را تاکنون نمی شناسیم. اگر این خبر درست باشد باید پذیرفت که ابعاد فاجعه ترور دانشمندان ایرانی و بی لیاقتی دستگاه اطلاعاتی کشور بسیار بیشتر از آن است که تصور میشد.

نکته ششم اینکه با انتشار کیفر خواست دادگاه نظامی در مورد متهمین کهریزک ابعاد بزرگتری از این جنایت هولناک در زندان کهریزک آشکار شده، مطالبی که گفته می شد جسته و گریخته همگی در این کیفرخواست تایید شده و بازهم آن سوال اصلی باقیست که خبری از اشخاصی مثل سعید مرتضوی، سردار رادان، حسین طایب یا مجتبی خامنه ای در بین متهمین این پرونده نیست اگرچه بعضی از آنها مثل سعید مرتضوی قبلاً به عنوان متهم پرونده مطرح شده بودند. بنابراین حسب معمول احتمالاً اشخاصی را قربانی خواهند کرد و متهمین و مجرمین اصلی را محفوظ نگاه خواهند داشت.

اما نکته هفتم اینکه آمریکا، آقای استیوارد لوی معاون خزانه داری آمریکا لیست جدیدی از شرکتها و بانکهایی را اعلام کرده که مشمول تحریم آمریکا واقع می شوند از قبیل بنیاد تعاون سپاه که مدیرعامل آن آقای پرویز فتاح وزیر سابق نیرو هم مشمول تحریم آمریکا واقع می شود. بانک مهر که به صندوق کودتاچیان معروف بوده، بانک انصار و بیمه معلم که به بیمه کردن کشتیهای شرکت کشتیرانی ایران که مشمول تحریم بین المللی هست، پرداخته بوده و شرکت ترانسپورت کیش، ترانس لاینر کیش که به سپاه در واقع کمک رسانده و شرکت نفت و گاز پارس که متعلق به شرکت ملی نفت ایران است و در پروژه های پارس جنوبی و پارس شمالی فعال است. ظاهراً با اعلام این شرکتها و موسسات جدید به عنوان لیست تحریم آمریکا آقای لوی اعلام کرده که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کماکان در مرکز توجهات تحریمی آمریکا قرار دارد. ظاهراً اسامی تعداد دیگری هم که قبلاً اعلام شده بود 8 نفر، لیست دیگری از آدمها هم در راه است که از طرف آمریکاییها برای تحریم اعلام خواهد شد. همینطور آخرین بانک ایتالیایی که با ایران همکاری می کرد و در نقل و انتقالات پول نفت دخالت داشته ارتباط خود را با ایران قطع کرده، بانک سان پائلو ایتالیایی، و به این ترتیب بانکهای ایتالیایی هم از همکاری با بانکها ی ایران خودشان را کنار کشیدند.

و مطلب آخر اینکه آقای احمدی نژاد اولین نفری شد که به آقای لوکاشنکو رئیس جمهور دیکتاتور بلاروس تبریک گفته، کسی که بعد از انتخابات قلابی و مخدوشی که برگزار کرده تا الان بیش از 600 نفر را دستگیر کردند از مخالفین، تمام احزاب مخالف را منحل کردند و به این ترتیب آقای احمدی نژاد همانطور که در انتخابات مخدوش افغانستان هم اول از همه به آقای کرزای هم تبریک گفت در اینجا هم پیشقدم شده و به همکار، همدست و همتای خودش آقای لوکاشنکو ایشان هم به عنوان اولین نفر تبریک گفته.

اندکی صبر سحر نزدیک است.

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید.

به امید پیروزی ایران و ایرانی.
V