December 24, 2010

متن پیاده شده روز جمعه 3 دی 1389


جمعه سه دی ماه 89 ، 24 دسامبر2010 میلادی

باز هم عذرخواهی کنم که به دلیل بسته شدن فرودگاه ها در اروپا سفر من طولانی تر شده و کیفیت برنامه همچنان مطلوب نیست. درمورد یازده موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول این که قرار شده نرخ کرایه تاکسی ها در تهران پانزده درصد و در شهرستان ها بیست درصد افزایش پیدا کند امری که پیشاپیش اتفاق افتاده و نرخ های حکومت کفاف افزایش نرخ سوخت را نمی دهد و اگرحکومت اصرار بیشتری کند درگیری با رانندگان تاکسی محتمل است. ازدحام مردم در بانک ها برای گرفتن پول ادامه دارد و در برخی شعب درگیری هایی گزارش شده از جمله در بانک ملت شعبه میدان شهدا تهران مردم عصبانی شیشه های بانک را شکسته اند.

نکته دوم این که خبرگزاری حقوق بشر ایران گزارش می کند که در آذر ماه 19 نفر در ایران اعدام شده اند. آمار اعدام شده گان امسال به 189 مورد رسیده است که باید به آن اعدامهایی نظیر زندان مشهد را که حکومت به صورت رسمی اعلام نمی کند را نیز اضافه کرد.

نکته سوم این که حمایت ازآقای جعفر پناهی همچنان ادامه دارد از جمله فیلم سازان بوسنیایی از ایشان حمایت کرده اند.

انجمن اقتصاددانان خاورمیانه و جمعی از استادان ایرانی در دانشگاه های مختلف با امضای دو نامه مختلف از آقای رییس دانا پشتیبانی کرده اند و به دستگیری او اعتراض کرده اند. همین طور اخبار نگران کننده ای از سلامتی روزنامه نگار شجاع ایرانی عیسی سحر خیز به گوش می رسد که بعد از جراحی که ایشان داشته با نوسان فشار خون و عفونت روبرو شده و مقامات زندان از انتقال آقای سحر خیز به بیمارستانی بیرون از زندان خودداری می کنند و پسر آقای سحرخیز در نامه ای به دادستان تهران گفته که شما مسیر تدریجی قتل پدر من را دنبال می کنید.

نکته چهارم این که یک کشتی دیگر ایرانی هم در هونگ کنگ توقیف شده و یک بانک آلمانی برای 268 میلیون طلبی که دارد این کشتی را توقیف کرده است.

نکته پنجم این که آقای احمدی نژاد در مصاحبه مطبوعاتی که در استانبول داشته در پاسخ خبرنگار بی بی سی گفته که شب قبل از سفر آقای متکی درباره برکناری ایشان صحبت کرده است. این در حالی است که آقای متکی صراحتا گفته بوده که از این ماجرا بی خبر بوده. جالب است کشمکش این دولت دروغگو در سطح وزرا و رییس جمهور به جایی رسیده که هر یک دیگری را به دروغگویی متهم می کند.

نکته ششم این که با تصویب پیمان جدید استارت در سنای آمریکا که خوشحالی روس ها را در پی داشت روابط روسیه و آمریکا باز هم بهبود خواهد یافت و توافقشان بر سر فشار ایران بیشتر شود. آقای مدودیف گفته است که ایران باید از سیاست سرسختانه اش دست بردارد و اجازه بازرسی به بازرشان سازمان را بدهد.

نکته هفتم این که خبرگزاری ایرنا اهلام کرده که عبدالرئوف ریگی رهبر جندالله که البته ایشان سخنگوی جندالله است در پاکستان دستگیر شده است . گفته می شود آقای احمدی نژاد در تماس تلفنی که با آصف علی زرداری داشته این را خواسته بوده و دستگاه امنیتی پاکستان او را دستگیر کرده است.

نکته هشتم این که آقای حسن خمینی گفته توهین به مراجع نه تنها گناه شرعی دارد بلکه جرم حقوقی هم هست. این حرف های آقای خمینی واکنشی است که به سر مقاله کیهان که در آن آقای حسین شریعتمداری برخی مراجع را به" ریختن آب به آسیب دشمن" متهم کرده بود و گفته بود که نباید با خانواده زندانیان سیاسی دیدار کنند. البته این روزها سایر سایت های طرفدار حکومت هم به آیت الله وحید خراسانی هم حمله می کنند.

نکته نهم این که آقای احمدی نژاد گفته که برای پایان دادن شایعات درباره آقای رحیمی بهترین کار برگزاری دادگاه ایشان است. زمانی آقای احمدی نژاد آقای خامنه ای را تهدید کرده بود که اگر آقای رحیمی و پروند اختلاس معروف به خیابان دکتر فاطمی بررسی شود ایشان هم خواهد گفت که پول این پرونده صرف انتخابات شده و به دستور شخص آقای خامنه ای این پرونده بسته شد. اما با این اظهار نظر یا آقای احمدی نژاد تصمیم به قربانی کردن آقای رحیمی گرفته و یا این که در برابر فشار ها کوتاه آمده عقب نشینی کرده است.

نکته بعدی این که بعد از اظهارات آقای خامنه ای که گفته بود حکم دادگاه رفیق حریری را نمی پذیریم و به تبع آن حزب الله لبنان هم همین حرف را زده بود جو ملتهبی در لبنان به وجود آمده و کشورهایی مانند سوریه و عربستان سعی می کنند که پادرمیانی کنند و از برخورد در لبنان جلوگیری کنند.

و نکته آخر دو خبری است بدون توضیح باید شنید.

یکی استاندار کرمان است که در یکی از مناطق زلزله زده دیوار سالمی را نشان داده و گفته این دیوار برای این خراب نشده که عکس اقای احمدی نژاد رو ی آن بوده است. ظاهرا امام زاده سازی به آقای خامنه ای محدود نمی شود.

دوم این که مدیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قم گفته که در سال 1353 از سی میلیون جمعیت ایران پانزده میلیون نفر شناسنامه اعتیاد داشته اند که یعنی نیمی از جمعیت کشور حتی میان بچه ها و نوزادان، این هم از اظهارنظر مسوولین کشور.

اندکی صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد پیروز موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی
V