December 31, 2010

متن پیاده شده روز جمعه 10 دی 1389

جمعه ده دی ماه 89، 31 دسامبر2010 میلادی

امروز در مورد هفت موضوع صحبت می کنیم


موضوع اول این که در گزارش خبرنگاران بدون مرز برای دومین سال پیاپی ایران رتبه اول را در تبعید روزنامه نگاران به دست آورد. البته این در کنار دیگر رکورد ایران و کسب مقام اول زندانی کردن روزنامه نگاران است که در کنار چین قرار دارد.

نکته دوم این که خانواده نازنین خسروانی موفق به دیدار او شده اند و روحیه او بسیار خوب بوده است .

نکته سوم این که برای خانم شیرین عبادی سیصد میلیون تومان مالیات بر جایزه نوبل تصویب شده بوده که با جریمه آن به 1.2 میلیارد تومان بدهی مالیاتی برای ایشان ساخته اند که درست به اندازه خود جایزه نوبل است. آن هم در مملکتی که کسی مالیات نمی دهد و به هر صورت این دست آویز ها مدت هاست که برای فشار به خانم عبادی استفاده می شود.

نکته چهارم این که شهردار یکی از مناطق کرج به جرم یک و نیم میلیارد اختلاس دستگیر شده و ظاهرا واحد اختلاس در کشور میلیارد تومان شده است .

نکته پنجم این که پخش سریال مختار ظاهرا موجب رنجش اهل سنت ایران شده به دلیل توهینی که به برخی صحابه پیامبر از جمله عبدالله این زبیر شده است که واکنش دانشگاه الازهر را هم در پی داشته است.

نکته ششم این که رییس سازمان محیط زیست اعلام کرده در آتش سوزی جنگل های شمال بیش از سیصد هکتار از اراضی جنگلی از بین رفته است در حالی که بسیاری معتقد اند خسارتی که به این که جنگل ها خورده بسیار بیشتر از این حرف هاست.

نکته هفتم این که در سالگرد نه دی که به قول بچه روز ملی ساندیس و ساندیس خورها باید نام گذاری شود تدارکات زیادری زیر عنوان تجمع بزرگ بصیرت برگزار شد. جایزه بصیرت به بعضی دادند از جمله آقای حداد عادل به عنوان خواص با بصیرت در برابر خواص بی بصیرت و نکته جالب تر این که در تمام این مسیر خط ثابت تعریف از آقای خامنه ای و حمله به آقای مشایی و تا حدی هم خود آقای احمدی نژاد بوده است از جمله ابراهیم رییسی معاون اول قوه قضاییه که یکی از قضاتی است که در کشتار 67 دست داشته در مشهد ایشان صحبت کرده و برای جنبش خط و نشان کشیده است همین طور آقای منصور ارضی در مهدیه تهران به جنبش و رهبران اش به شدت حمله کرده، البته به آقای مشایی هم ایشان حمله کرده و او را با سلمان رشدی مقایسه کرده است.

یکی دیگر از نکات جالب حوالی نه دی پیدا شدن سر و کله آقای جلال الدین فارسی است. کسی که به قتل آقای رضا خانی مامور سازمان محیط زیست متهم است و با اعمال نفوذ از مجازات فرار کرد. ایشان گفته که اگر آقای موسوی و کروبی به قدرت می رسیدند رژیم استالینی درست می کردند. البته برای آقای خامنه ای کسی جز آقای فارسی باقی نمانده است و این حرف ها را باید از ایشان شنید.

اما در این مورد آقای حیدر مصلحی وزیر اطلاعات هم صحبت کرده است. ایشان در قم گفته که از دفتر علی رضا بهشتی جزوه براندازی دین به دست آمده است و ما کارشناسی کرده ایم و فهمدیم که توسط حزب توده ایران نوشته شده است از حرف هایی است که فقط از آقای مصلحی بر می آید. آقای مصلحی بسیار از آقای خامنه ای تعریف و تمجید کرده اند که باید گفت اگر قرار بود این تعریف و تمجید ها پست وزارت را برای کسی نگه دارد این پست را برای آقای متکی نگه داشته بود.

اما به نظر من مهمترین بخش صحبت های آقای مصلحی که وارد بخش انتهایی صحبت خودمان هم می شوم این است که ایشان گفته که اجرای طرح هدفمندی یارانه ها خواست رهبری بوده به دستور ایشان انجام شده. البته واقعیت بیرونی این نیست و آقای خامنه ای از زمان آقای هاشمی و خاتمی که بحث های آزاد سازی اقتصاد بوده همواره به اسم این که طرفدار عدالت هستم اجازه این کار را نمی داد الان هم ایشان در برابر کار انجام شده قرار گرفته است. اما حرف آقای مصلحی را باید حجت گرفت و گفت که حتمن و حتمن آنچه در ایران اتفاق افتاده مسوولیت اش با آقای خامنه ای است چرا که این بی تدبیری که درعرصه اقتصاد شده تبعات بسیار بزرگی خواهد داشت و گریبان همه آقایان را خواهد گرفت.

این نکته را هم اضافه کنم که چون ظرف چند روز گذشته با بستن راه اطلاع رسانی به مردم آقایان فکر می کنند مشکلی در سطح اجتماع پیش نیامده و تصور می کنند لابد یک اعتباری است اجرای این طرح و تلاش می کنند که این اعتبار را برای خود کنند اما شب دراز است و باید صبر کرد تا در مرحله اول قبض ها به خانه مردم بروند تا مردم ببینند ابعاد این اقدام چقدر است و در مراحل بعدی که گرانی همه جانبه را داریم و پس از آن بیکاری میلیون ها نفر خواهد بود. برای همین به آقای مصلحی باید گفت که قطعا مسوولیت این فاجعه اقتصادی با آقای خامنه ای و دولت دست نشانده ایشان است.

اندکی صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد پیروز موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی
V