February 11, 2011

متن پیاده شده روز جمعه 22 بهمن 1389


سلام
جمعه 22 بهمن 1389، 11 فوریه 2011 میلادی

در مورد هفت موضوع امروز صحبت میکنیم.

موضوع اول حرکت روز دوشنبه 25 بهمن، روز نه به دیکتاتور است. من مجموعهء حرفهایی را که بچه ها زده اند و روی فیس بوک و جاهای مختلف گذاشته شده دسته بندی کردم و در هفت محور خدمتتون میگم
محور اول اینکه تظاهرات روز دوشنبه 25 بهمن هست، روز نه به دیکتاتور نامگذاری شده، شعار محوری اش مرگ بر دیکتاتور است و پاره ای از بچه ها هم پیشنهاد کرده اند که یکشنبه شب هم یعنی شب قبل از یکشنبه شب روی پشت بامها الله و اکبر و مرگ بر دیکتاتور ساعت 10 شب سرداده بشه. محور دوم اینکه گفته اند که هدف ما رفتن دیکتاتور یعنی آقای خامنه ای و انتخابات آزاد با هر گرایش و مسیری است و همه در این مرحله دوش به دوش همدیگر و کنار یکدیگر برای این هدف مشترک مبارزه میکنیم. مورد سوم در این خصوص اینکه دیسیپلین مبارزات بی خشونت حفظ میشه اما این به معنی این نیست که وقتی پا به خیابان میگذاریم و به تظاهرات خیابانی میپردازیم که یکی از 198 روش شناخته شدهء مبارزهء بی خشونت است بیاستیم و کتک بخوریم و از خودمان دفاع نکنیم، همچنین تسخیر مراکز قدرت رژیم بخشی از مبارزات بی خشونت میتونه باشه. نکتهء چهارم در مورد مبارزات بی خشونت این است که تاکتیک تظاهرات برق آسا، تظاهراتی که با تعداد اندک در یکجایی میشه جایی جمع شد و صورت را پوشاند تظاهرات کرد به سبک بچه های آرژانتین و پراکنده شدن و به جایی دیگر رفتن در سراسر سطح شهر تهران و شهرهای ایران مطمئناً تأثیر بالایی داره و اگر فیلم و عکس هم از آن منتشر بشه،

حتی بیشتر از یک تظاهرات بزرگ میتونه کمک کنه. چیزی که الان بچه های مصری به آن دارند میرسند و پخش میشوند در جاهای مختلف شهر و در مراکز متعدد. نکتهء پنجم در خصوص تظاهرات دوشنبه این است که حفظ امنیت مبارزینی که پا در خیابان میگذارند از اهم واجبات است بنابراین باید دوشنبه با حفظ جوانب امنیتی نه دستگیری داشته باشیم و نه خدای نکرده زخمی یا کشته. بنابراین وقتی که پا در خیابان میگذاریم با هوشیاری و شناخت کامل در مواقعی که فیلم و عکس میگیریم با پوشاندن صورت، تلفن دستیمان را از تلفنهای زاید تخلیه بکنیم، مدارک اضافی همراه خود نداشته باشیم، در منزل هم کامپیوتر خانگی از ایمیلها و مدارکی نباشه که دیگران و خودمان را به خطر میاندازد و از این قبیل چیزها پر نباشد. مطلب ششم اینکه تهیهء فیلم و عکس از تظاهرات و قرار دادن آن در اینترنت به اندازهء برگزاری خود تظاهرات اهمیت دارد. با فیلم و عکسی را که تهیه میکنیم حرکتی که انجام میدهیم را هم به همهء کشور منتقل میکنیم و هم به همهء دنیا، و با اینکار روحیهء کودتاچیان و سرکوبگران را تضعیف میکنیم و روحیهء خودمان را هم بالا میبریم. مطلب آخر در خصوص تظاهرات دوشنبه اینکه در هر حرکتی باید به چند قدم دیگر هم فکر کرد. ما اگر در روز دوشنبه بتوانیم با حضورمان بصورت دسته های متعدد و مختلف در سراسر شهرها حضور داشته باشیم آن وقت جوی را که حکومت به قیمت آدمشکی، اعدام شکنجه و تجاوز با بردن آبروی خودش سعی کرده ایجاد بکنه میتونیم در اولین قدم بشکنیم و اگر این توفیق را داشته باشیم بلافاصله میتونیم در روزهای بعد این تظاهرات را در نقاط مختلف ادامه بدیم و منتقلش بکنیم به فلج کردن مثلاً شبکهء حمل و نقل و سایر زمینه هایی که در دسترمان خواهد بود که در روزهای بعد در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.
نکتهء جالب در مورد تظاهرات روز دوشنبه این است که حجم وحشت حکومت از حرکتی که بچه های جوان جامعه میخواهند بکنند بقدری بالاست که اولاً این را در تقسیم بندی که میخواهند بکنند (تظاهرات-آشوب-بحران) دوشنبه را در ردهء بحران قرار داده اند و فرماندهی اش را به سپاه واگذار کرده اند پیامک از وزارت اطلاعات دائماً میفرستند که کسی به خیابان نرود، خبر بدهید و نوع واکنششان در ابعاد مختلف و کارهای مختلف و دستگیریهایی که انجام داده اند کاملاً نشون داده اند که چگونه حکومت پایش در هواست و همهء این هارت و پورتش در واقع خانهء روی شن است. به آقای کروبی حمله کرده اند و در حصر خانگی ایشون را قرار داده اند و محاصره کرده اند برای اینکه آقای کروبی نتونه ارتباطی بگیره و پا به خیابان بگذاره. آقای حسین شریف زادگان، شوهر خواهر آقای مهندس موسوی و وزیر رفاه کابینهء آقای خاتمی را دستگیر کرده اند. صالحه نقره کار خواهر زادهء خانم رهنورد را دستگیر کرده اند، فریبا ابتهاج مسوول دفتر معصومهء ابتکار، میثم محمدی و امید محدث 2 روزنامه نگار را هم دستگیر کردند. پریشب، نیمه شب، کورش زعیم عضو شورای مرکزی جبههء ملی ایران را نیز به منزلش ریخته اند و دستگیر کرده اند.

نکتهء دوم اینکه نامهء تکاندهندهء نرگس محمدی در برخوردی که با او شده و هجومی که امنیتی ها به درون خانه اش و حریم خصوصی او و دو فرزند کوچکش تعرض کرده اند بسیار تکاندهنده است، نامه ایکه به دادستان تهران نوشته، و خانم محمدی بعد از نوشتن این نامه و برخوردی که شده، دستگیری تقی رحمانی همسر ایشون، خودش روانهء بیمارستان ایرانمهر شده. تقی رحمانی مبارز آزادیخواه با سابقه ای که از سال 60 تا 88 مجموعاً 16 سال از عمرش را در زندان گذرانده و هر بار که به زندان رفته مقاوم و نستوه بوده و سرفراز از زندان بیرون اومده. همینطور نامهء زیبای آقای جعفر پناهی به جشنوارهء فیلم برلین که او درواقع به عنوان عضو هیأت داوران انتخاب شده وچون نمیتواند برود این نامه را نوشته. امروز درواقع ساعت سه و نیم بعد از ظهر قرار است که فیلم آفساید پناهی نشان داده شود اما قبل از آن قرار است که اعتراض بین المللی هنرمندان سینما به حکم شش سال زندان و بیست سال محرومیت و ممنوع الخروجی پناهی که برگزار شود، همینطور قرار است در بخشهای مختلف جشنواره فیلمهای پناهی نمایش داده شود و صندلی او هم در هیأت داوران خالی بماند، از این به بعد هم در تمام جشنواره های بین المللی سینما، اهل سینما جای پناهی را خالی خواهند گذاشت.
اتحادیهء اروپا مراسم 22 بهمن جمهوری اسلامی را تحریم کرده است در اعتراض به اعدام شهروند ایرانی-هلندی خانم زهرا بهرامی، قربانی مظلوم خشونتهای رژیم ایران، سفرای کشورهای اروپایی در تهران، بروکسل و ژنو در هیچ مراسمی شرکت نخواهند کرد.

نکتهء سوم امروز ما بحث مصر است. آقای وائل غنیم از بچه های فعال شبکهء فیس بوکی و اینترنتی قوی مصر که زندان بود و آزاد شد و مسوول بازاریابی گوگل در شمال آفریقا و خاورمیانه بود، در اولین صحبتی که در میدان تحریر داشته، دستبند سبز به دستش داشته و وقتی از او میپرسند میگه که رنگش اتفاقی بوده ولی خیلی خیلی خوشحالم که به رنگ جنبش ایران درآمده و همبستگی خودش را با جنبش ایران اعلام کرده و بدرستی ایشون مطرح کرده که ما از شما آموختیم و شما البته از ما می آموزید. آقای مبارک قرار بود شب گذشته غزل خداحافظی را بخواند و برود، باز گفته که تا سپتامبر میماند البته وعده و وعیدهایی هم داده ولی جمعیت مصر را هم خشمگین تر کرده و جمعیت بشدت افزایش داره پیدا میکنه، اعتصاب به شبکهء حمل و نقل مصر کشیده شده با بیش از 60 هزار پرسنل، اعتصاب بیمارستانهای شروع شده و بنظر میرسه که اطلاعیه ای هم که ارتش داده و گفته به هر صورت پشتیبان ملت خواهد بود، حاکی از اختلافاتی است که در رأس هرم قدرت مصر است و اگر این چند روز به خوبی بگذرد میشه گفت که آقای مبارک واقعاً دیگه عرض خود میبرد و زحمت مردم مصر دارد.

اما نکتهء چهارم اینکه سفر رییس جمهور ترکیه آقای عبدالله گل به روز یکشنبه به ایران است که قرار است ایشون سه روز در ایران بماند و بعد از امضای سی میلیارد دلار تجارت با ایران ایشون اومده که جیب مردم ایران را خالی بکند، این رفتار ترکیه در خیانت به اموال مردم ایران از یاد ایرانیان نخواهد رفت.

نکتهء پنجم اینکه آقای محسن رضایی در برنامهء دیروز، امروز، فردای صدا و سیما به آقای رفسنجانی و جنبش سبز پریده، البته باید گفت که آقای محسن رضایی همیشه آستیگماتیسم سیاسی داشته اینبار هم حوداث را کج میبینه.

نکتهء ششم اینکه آقای خامنه ای به قم رفته به دیدار آقای مصباح یزدی و یک روحانی بسیار سالخورده ای که معلوم نیست کجا بودند.

نکتهء آخر اینکه واقعاً به جوک شبیه هستش آقای همدانی همین فرماندهء سپاهی که واسهء مردم خط و نشان کشیده گفته که مصری ها هر روز از رهبر ایران رهنمود میگیرند.

اندکی صبر سحر نزدیک است
تا فردا شاد و پیروز و موفق سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی
V