March 6, 2011

متن پیاده شده روز یکشنبه 15 اسفند 1389


یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ و ۶ مارس ۲۰۱۱

امروز دربارهٔ ی ۱۱ موضوع صحبت خواهیم کرد.

موضوع اول اینکه جمع زیادی از فعالان جنبش زنان در داخل و خارج از ایران با انتشار اطلاعیه‌ای در آستانه ی روز جهانی‌ زن( ۸ مارس و ۱۷ اسفند) اعلام کرده اند که همدوش برادران خود به خیابان‌ها می آیند و از خواست همگانی پشتیبانی می‌‌کنند. همچنین بیان کرده اند که دسترسی‌ به حقوق برابر برای زنان جز در یک حکومت دموکراتیک ممکن نیست و به این ترتیب جنبش زنان ایران هم از خواست کلان جنبش سبز آزادی خواهی‌ مردم ایران پشتیبانی کردند.

مادران داغدار( مادران پارک لاله) نیز با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کردند که در حرکت اعتراضی سه شنبه و روز زن شرکت خواهند کرد و شرح مفصلی از آنچه به سرشان آمده، داده اند. آن‌ها اعلام کرده اند که ساعت ۴ بعدازظهر روز سه شنبه به خیابان فاطمی، چهارراه امیر آباد و نزدیک به پارک لاله خواهند رفت، لذا هرکس که بخواهد از مادران داغدار حمایت کند، می‌‌تواند در این محل حاضر شود. اما همانطور که روزهای قبل هم صحبت کردیم اساس در حرکت روز سه شنبه ( دومین سه شنبه ی اعتراضی) ساعت ۴ بعدازظهر در تمام شهر‌های ایران است، از تهران تا بندر عباس، از تبریز تا زهدان، از مشهد تا اهوازوهمگی‌ بر اساس تجمع در میادین اصلی‌ و پراکندگی در سطح محله‌ها بخصوص با تاریک شدن هوا و نشان دادن اعتراض در هر کوچه و برزن است. اساس هم بر پایین کشیدن دیکتاتور، برقراری انتخابات آزاد در ایران و آزادی زندانیان سیاسی بخصوص رهبران جنبش آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد و خانم کروبی است، به خصوص در این روز که روز زن هم هست و آزادی شیر زنان زندانی در صدر خواسته‌های ماست. باز هم بر رعایت مسائل امنیتی، پوشاندن صورت با ماسک، تحرک داشتن، آوردن ماشین‌ها به خیابان‌ها و به خصوص در اطراف میادین اصلی‌ شهرها برای حمایت از پیاده‌ها تاکید می‌کنم. فردا و پس فردا هم دوباره دربارهٔ ی این موضوع صحبت خواهیم کرد.

نکته ی دوم اینکه ماموران زندان به آقای بروجردی(روحانی دگر اندیش که ۵ سال است که در زندان به سر می برند) بی‌ رحمانه حمله کرده اند و با تیغ وی را زخمی کرده اند، دست و پایش را بسته اند و صورتش را تراشیده اند. همچنین پدرخانم مهسا امربادی( همسر مسعود باستانی) که مجددا دستگیر شده، اعلام کرده که دخترش توسط سپاه بازداشت شده است و در بند ۲ الف اوین است. ایشان گفته اند که جامعه ی حقوق بشر و سازمان ملل باید پیگیر این قظایا شود. همچنین ۱۸۰ تن از فعالان دانشگاهی طی نامه‌ای خواستار آزادی آقایان موسوی و کروبی شدند. دبیر سرویس کتاب روزنامه ی شرق، آقای سام محمودی، نیز بازداشت شده است و ایشان نیز جزو چندین روزنامه نگاری است که از این روزنامه دستگیر شده است.

نکته ی سوم اینکه کشور سوئد طرحی را به سازمان ملل داده است و خواهان تعیین یک نمایندهٔ ی ویژه برای رسیدگی به نقض حقوق بشر در ایران شده است که این طرح مورد پشتیبانی خیلی‌ از کشورها و از جمله آمریکا قرار گرفته است. وزیر خارجه ی فرانسه نیز خواستار آزادی فوری آقایان موسوی و کروبی شده است.

نکته ی چهارم اینکه آقای موسوی اردبیلی( از مراجع تقلید) در نامه ی نسبتا تندی، آنچه را که در کشور اتفاق می‌افتد ، خلاف اخلاق و شرع دانسته و مسایلی مثل توهین، افترا و صدور احکام در خطبه‌ها و خطابه‌ها بدون دادگاه را از مصادیق خلاف شرع دانسته اند. آقای اکرمی و آقای قدرت الله علیخانی از وکلای اقلیت مجلس نیز درگیری پیش آماده در قم و در مراسم ختم آقای بروجردی( داماد آقای خمینی) را به باد انتقاد گرفتند و از آنچه در آنجا پیش آمده( که قبلا گزارشش را در اینجا دادیم) انتقاد کردند.

نکته ی پنجم اینکه امروز آقای مجید نامجو( وزیر نیرو) در مجلس استیضاح می شود.

نکته ی ششم اینکه حیدر مصلحی( وزیر اطلاعات) در یادداشتی که در سایت دولت گذاشته شده است، گفته که وزارت اطلاعات بعد از دیدار با رهبری، عملیات تهاجمی خواهد داشت، بخصوص از ترور دانشمندان ایرانی نام برده است . در واقع به این معنی‌ است که وزارت اطلاعات دست به عمل متقابل در اسرائیل و کشورهای دیگر خواهد زد، قبلا هم وزیر اطلاعات بر این قضیه تاکید کرده بود. البته با توضیحاتی‌ که آقای مصلحی داده، بنظر می‌رسد معنای سخنان آقای خامنه‌ای مبنی بر فراجناحی عمل کردن وزارت اطلاعات این است که وزارت اطلاعات در خط آقای احمدی نژاد نباشد.

نکته ی هفتم اینکه روابط عمومی سپاه طی اطلاعیه ای ( که در خبرگزاری فارس و وابسته به سپاه منتشر شده است) مطرح کرده که حرف‌های آقای سالار آبنوش (فرمانده سپاه قزوین) مواضع رسمی‌ سپاه نیست و مواضع سپاه را فرمانده ی کلش بیان می‌کند و همچنین نوشته اند که حرف آقای آبنوش که بیان کرده بود که اگر در انتخابات خاصت ما ی سپاه در آن نباشد، خونین خواهد شد، منظورشان این بوده که از سمت مجاهدین خلق خونین خواهد شد. در واقع خواسته که این حرف‌ها را لا پوشانی کند.

نکته ی هشتم اینکه مشخص شده است کسی‌ که به خانم فائزه هاشمی توهین کرده و بد و بیراه گفته است، آقای سعید تاجیک، فرمانده ی لباس شخصی‌‌ها در میدان انقلاب است. این یعنی‌ اینکه کسانی که وحشیانه به مردم در تظاهرات و بیرون از تظاهرات حمله می کنند، باند مافیایی هستند که در همه جا حضور دارند.

نکته ی نهم اینکه در لیبی‌ در جنگی که به شکل جنگ تمام عیار داخلی‌ در آمده است مخالفین آقای قذافی موفق شدند تا نیروهای حکومتی را در مناطق شرقی‌ و نفت خیز عقب برانند. همچنین شورای ملی‌ در دومین شهر لیبی‌، یعنی‌ در بن قاضی تشکیل شده است که هیأت اجرایی ۳ نفره دارد. روز گذشته نیز در شهر زاویه( در نزدیکی‌ پایتخت، یعنی‌ طرابلس) درگیری خونینی صورت گرفته است، اما کماکان مخالفین موفق شده اند تا ارتش قذافی را به عقب برانند و آنجا را حفظ کنند.

نکته ی دهم اینکه ایران بعد از عربستان دومین صادر کننده ی نفت به هند بوده که مدتی‌ است که خرید هند از ایران قطع شده است. مسئولین هند اعلام کرده اند که به دلیل تحریم‌ها راهی‌ برای پرداخت به ایران ندارند و کماکان خرید نفت از ایران به جریان نمی‌‌افتد.

نکته ی آخر هم مربوط به تشکیل صفحه‌ای در فیس بوک است که به نپرداختن قبوض آب، گاز، برق و سایر قبض‌ها پرداخته است. همچنین پیشنهاد‌ها‌یی هم مطرح شده است، از جمله اینکه در چهارشنبه سوری به نشانه ی اعتراض قبض‌ها را میسوزانیم. در این رابطه اگر اطلاعات بیشتری وجود داشت، به اطلاع شما عزیزان می‌‌رسانم.

اندکی‌ صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سر افراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی
V