March 15, 2011

متن پیاده شده روز سه شنبه 24 اسفند 1389


سه شنبه 15 مارس 2011 میلادی و 24 اسفند 89

نکته اول این که اظهارنظرهای مقامات حکومت درباره چهارشنبه سوری ادامه دارد. ساجدی نیا فرمانده نیروی انتظامی تهران گفته که 95 درصد مردم تمایلی به برگزاری مراسم چهارشنبه سوری ندارند. مدارس تهران را امروز را دو ساعت زودتر تعطیل می کنند و خط و نشان کشیدن ها ادامه دارد. به هر حال حرکتی که علیه دیکتاتور امروز اتفاق می افتد گویا خواهد بود.

در خصوص برنامه های بعد از چهارشنبه سوری از جمله پنج شنبه آخر سال، یکشنبه سال تحویل و تعطیلات عید برنامه هایی مطرح می شود که از فردا درباره آن ها هم صحبت می کنیم.

نکته دوم این که لباس شخصی ها به قبر کیانوش آسا شهید جنبش در کرمانشاه برای چندین بار حمله کرده اند و حتی درخت نزدیک آرامگاه او را در آورده اند.

ار حسن جولانی شاگرد اول ریاضی دانشگاه تهران خبری نیست. این بچه ی با استعداد گیلان از آبان ماه که برای دومین بار دستگیر شده از وضعیت او خبری در دست نیست و نگرانی ها درباره او بالا رفته است.

از اول بهمن ماه تا کنون 16 نفر از دانشجویان صنعتی شریف دستگیر شده اند.

73 نفر از استادان و روشنفکران نامه ای به بان کی مون نوشته اند که در آن خواستار آزادی آقایان موسوی و کروبی شده اند. به هر صورت بعد از این قبیل نامه ها، حرکت دانشجویان ایرانی در سراسر دنیا و اعتراض در داخل همزمان با اجلاس حقوق بشر در ژنو آقای بان کی مون دبیر کل سازمان ملل نسبت به نقض مکرر حقوق بشر در ایران هشدار داد و خبر از تعیین فرستاده ویژه به ایران داد و از حکومت ایران خواست که در این باره همکاری کند. آقای جواد لاریجانی قبلا اعلام حمایت کرده بود.

صادق لاریجانی دستوری ابلاغ کرده است که در ایام تعطیلات نوروز به زندانیان سیاسی مرخصی داده نشود. ارسال کارت پستال برای خانواده های زندانیان سیاسی از سوی بچه آغاز شده و همدردی با خانواده های زندانیان قهرمان و شهدای جنبش ادامه دارد.

شورای عالی کار حداقل دستمزد کارگران برای سال 90 را 330 هزار تومان تعیین کرد که نسبت به پارسال فقط 27 هزار افزایش داشته است که با توجه به تورمی که رییس کل بانک مرکزی هم از آن پیش بینی 27.5 درصدی کرده قابل پیش بینی است که اوضاع کارگران ما تا به چه اندازه دشوار خواهد شد.

نکته چهارم این که دعوای میان کیهان و طرفداران دولت باز هم شدت پیدا کرده است. دیروز گفتیم سایت های طرفدار دولت نظیر باکری نیوز و ابصار نیوز که طرفدار مشایی به سردار فضلی حمله کرده بودند. امروز کیهان به دفاع از او برخواسته و از مشکوک بودن این سایت ها گفته است و متقابلا این طرف هم کیهان را به گروه تکفیری ها نسبت داده و پرده هایی بالا زده اند که از جمله این که سردار علی فضلی عامل سرکوب مردم اسلامشهر در دوره اصلاحات بوده است. به هر صورت از آن سو هم مشرق نیوز گفته که یک فضلی برای کوبیدن سر خوارج کافی است و در واقع آقای مشایی را به خوارج نهوروان تشبیه کرده است.

این کشمکش نشان دهنده دعوای زود هنگام بر سر انتخابات مجلس سال آینده آغاز شده است وجالب است که کیهان لباس شخصی های سرکوبگر را به دولت متصل دانسته است. خودشان هم می دانند این لباس شخصی ها چقدر منفوراند و تلاش می کنند به طرف مقابل نسبتشان دهند.

نکته پنجم این که در مجلس شورای اسلامی مخالف با سفر پادشاه اردن بالا گرفته و آقای احمد توکلی در واقع به زبان بی زبان گفته که آقای خامنه ای هم مخالف این سفر است اما این سفر در حال انجام است.این سفر را آقای مشایی طراحی کرده و باید منتظر حمله های بیشتر علیه او باشیم.

یکی از سایت ها از نپرداختن حقوق ارتشی ها در اسفند ماه و نپرداختن حقوق و پاداش خبر داده .

نکته بعدی این که وزارت ارشاد صدور مجوز برای نوار های استاد شجریان را متوقف کرده است .

نکته آخر این که روسیه قذافی را به روسیه ممنوع الورود کرده و اموال او در روسیه را توقیف کرده است. شورای امنیت در پی درخواست اتحادیه عرب برای برقرار منطقخ ممنوعه پروازی در لیبی تشکیل جلسه داده است و زد و خورد در لیبی همچنان ادامه دارد.

اندکی صبر سحر نزدیک است

به امید پیروزی ایران و ایرانی
V