March 18, 2011

متن پیاده شده روز جمعه 27 اسفند 1389


سلام
جمعه 27 اسفند 89 ، 18 مارچ 2011 میلادی
در مورد 8 موضوع امروز صحبت میکنیم.

موضوع اول اینکه گروهی از رهبران سابق جهان، باشگاه مادرید در نامه ای به آقای خامنه ای در مورد وضعیت آقایان موسوی و کروبی و همسرانشون اعلام نگرانی کردند و او را دعوت کرده اند به اینکه این بدنامی را در تاریخ برای خودش به جا نگذارد و به نهادهای زیر نظر خودش نظارت داشته باشه و اینطور به سرکوب مردم دست نزند. این رؤسای سابق دنیا 8 رییس جمهور و نخست وزیر سابق هستند.

حکومت در مقابل فشارهای بین المللی و مبارزات مردم بخصوص تودهنی ای که شب چهارشنبه سوری در سراسر کشور از مردم خورد عقب نشینی کرده، دیشب علی کروبی فرزند آقای کروبی را که دستگیر کرده بود با وثیقهء 100 میلیون تومانی آزاد کرده. به هر حال ترس حکومت از ادامهء مبارزات مردم است، چه در ایام نوروز و چه پس از آن، که نشان داد که با همهء کشتارها و سرکوبها و ایجاد رعب و وحشتها، مردم نترسیدند و حرکت میکنند و با تاکتیک های مناسب میتوانند شعارهای مرگ بر دیکتاتور سر بدهند و به این ترتیب سیطرهء حکومت بر مردم را نگذارند شکل بگیرد و به این ترتیب مبارزه را پیش ببرند.

نکتهء دوم اینکه شورای هماهنگی راه سبز امید بمناسبت نوروز اطلاعیه ای منتشر کرده و در بخشی از اون آورده که آینده با هدف متنوع ساختن شیوه های مبارزهء مدنی ارتقاء تشکیلاتی جنبش و گسترش ارتباطات بین المللی آن برنامه ای را که با نظرات رهبران و فعالین جنبش تدارک شده ارائه خواهیم کرد.

نکتهء سوم اینکه شورای امنیت سازمان ملل دیشب با 10 رأی موافق و 5 رأی ممتنع تصویب کرد که منطقهء ممنوعهء پروازی در لیبی برقرار بشه و برای جلوگیری از کشتار غیرنظامی ها اجازه داده که از هر وسیلهء ممکنی استفاده بشود. تنها اشغال خاک لیبی در دستور نباید باشد. بلافاصله بعد از این مصوبهء شورای امنیت، در بنغازی که پایگاه اصلی مخالفین هست مردم در میادین و مساجد شادی کردند و بنظر میرسه بخصوص آمریکا، انگلیس و فرانسه که رأی مثبت به این قطعنامه دادند بلافاصله دست بکار بشوند. جالب است که سخنگوی وزارت خارجه لیبی تهدید کرده که اگر چنین چیزی تصویب بشه دریای مدیترانه امن نخواهد بود و تهدید کرده که همهء کشتی ها و هواپیماها را در دریای مدیرترانه تهدید میکنند. شبیه تهدیدهایی که ایران گاهی میکند که تنگهء هرمز را اینچنین میکنیم و آنچنان میکنیم و همهء دنیا را نا امن خواهیم کرد. معمولاً دیکتاتورها به اینجا که میرسند به هذیان گویی میرسند. چهارشنبه خبرگزاری فرانسه خبر میدهد که در دمشق و حلب در سوریه هم تظاهرات به دعوت سایتهای اینترنتی برقرار شده و حکومت سوریه دست بکار لباس شخصی هایی شده که به سرکوب مردم بپردازند. به نظر میرسه ایران که یک روزی به دنبال صدور انقلاب بوده به صدور لباس شخصی ها و تکنولوژی های سرکوب رسیده.اعلام شده پادشاه عربستان هم از طریق وزیر خارجهء سوریه که روز گذشته به تهران رفته پیامی را برای حکومت ایران فرستاده. ایران در مورد بحرین واکنش نشان داده، حضور 1000 نظامی عربستان و 500 نظامی امارات در بحرین، از سازمان ملل خواسته که دخالت کند در مورد بحرین. البته این حرفی است که با گفتهء ایران در مورد لیبی تطابق ندارد چراکه قبلاً گفته بود هیچکس در لیبی دخالت نکند ولی حالا که نوبت بحرین است خواهان دخالت سازمان ملل و کشورهای دنیا شده که آنجا نیروی نظامی نباشد. ولی جالبه که این کشمکشها و تظاهراتی هم که یک عده از طلاب و عوامل حکومت جلوی سفارت عربستان کردند تنش بین ایران و عربستان بالا گرفته. محتوای پیام پادشاه عربستان معلوم نیست ولی عربستان کشوری است که بدلیل نفت و امکاناتی که دارد شاید بتواند بیشترین فشار را اگر کار به خشونت بکشد روی ایران وارد بکند با بالاتر بردند تولید نفت و کمک به دنیا که نفت ایران را نخرند. ایران این روزها مشغول خیلی تبلیغات حکومت است برای شیعیان بحرین. پاره ای از روحانیون مثل آقای مکارم، نوری همدانی، وحید خراسانی و سیستانی هم مواضع بسیار بسیار تندی درقبال شیعیان بحرین گرفته اند که البته حرف خوبی هم هست، دفاع از حقوق شهروندی شیعه یا سنی در بحرین یا هر جای دنیا، ولی به این آقایون باید گفت وقتی که مردم بی دفاع را در ایران میکشند و ضرب و شتم میکنند چرا ساکت هستند و در ایران هم به قدر کافی ضرب و شتم و کشتار کردند اما ما صدایی از این آقایون نشنیدیم که در بیاید.

نکتهء چهارم اینکه سازمان عفو بین الملل خواستار تحقیق در مورد کشتار در زندان قزل حصار شده، تلفنهای زندان را هم قطع کردند برای اینکه اخبار زندان به بیرون درز پیدا نکنه، ولی آمار کشتگان به نظر میرسه که حتی از 80 نفری هم که گفته بودند بالاتر رفته و بیش از 100 زندانی کشته در این زندان است و فاجعه ای که حکومت بوجود آورده است. در زندان مشهد هم خبر رسیده که 10 اعدام دیگر انجام شده از زمرهء اون اعدامهای مخفیانه ای که در زندان وکیل آباد مشهد مدتهاست که در جریان است.

نکتهء پنجم اینکه دو محمولهء دیگر ایران، کشتی هایی که در سنگاپور و مالزی و در کرهء جنوبی توقیف شدند یکی میله های مشکوک داشته و دیگری پودر آلومینیوم که ممکن است در صنعت موشک سازی بدرد بخورد و در واقع پیوستن این کشورها برای اجرای مصوبات شورای امنیت سازمان ملل و گزارش به دبیرخانهء این شورا برای تحریمهای ایران میشه گفت فصل جدیدی است که نشون میده همهء کشورهای دنیا در تحریمهای وضع شده توسط شورای امنیت مشارکت فعالی دارند.

نکتهء ششم اینکه دولت فرانسه لیستی از خبرنگاران ایرانی در فرانسه را در حال مطالعه دارد و به احتمال زیادی کامران نجف زاده خبرنگار واحد مرکزی خبر که قبلاً همکاری برنامهء 20:30 تلویزیون ایران بوده، به تلافی اخراج خبرنگار خبرگزاری فرانسه، از فرانسه اخراج خواهد شد.

نکتهء هفتم اینکه علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی گفته تخلف دولت از یک کتاب هم بیشتر است. از اونطرف احمدی نژاد در صحبتی که در یک سمینار داشته در مورد رییس جمهور بعدی گفته از قبل تعیین شده، این حرف در جناحهای مخالف او در بخش اصولگراها به این صورت تعبییر شده که دولت قصد تقلب در انتخابات دارد، این دلواپسی از تقلب دولت در انتخابات، آقای بادامچیان هم در مورد انتخابات مجلس سال آینده کرده و گفته اصولگرایان منحرف که البته در ادبیات سیاسی ایران این کد آقای مشایی و دوستان دیگر اوست، میخواهند که انتخابات را کنترل کنند. به همهء این آقایان باید گفت که وقتی که وزارت کشور انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته عدد سازی کرد و تقلباتی به اون گستردگی کرد چرا هیچکدامشان صدایشان در نیامد؟

نکتهء آخر شاید دو خبر خنده دار باشه، یکی اینکه بعد از فوت مرحوم ایرج افشار نویسنده و محقق، پاره ای از سایتهای تندرو مثل رجانیوز و طرفدارهای دولت مطرح کردند او را به عنوان عنصر فرهنگی منفی ازش نامبرده اند اما روز گذشته بعد از اینکه آقای خامنه ای از ایرج افشار تعریف کرده، چهارشاخ مانده اند که چی بگویند و افتاده اند به رفع و رجوع حرف قبلی شان. به این آقایان باید گفت که من بعد اگر میخواهید اظهار نظر کنید قبلاً با دفتر دیکتاتور چک کنید و بعد حرف بزنید. نکتهء دیگه اینکه یک عضو مجلس خبرگان رهبری هم مطرح کرده که 53 سرویس جاسوسی دنیا علیه حوزهء علمیه و 60 هزار طلبه در ایران شب و روز کار میکنند. اون رهبر این نمایندگان مجلس خبرگان را هم احتمالاً میخواهد

اندکی صبر، سحر نزدیک است.
تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید.
به امید آزادی ایران و ایرانی
V