March 23, 2011

متن پیاده شده روز چهارشنبه 3 فروردین 1390

سلام،

آزادی، آزادی، فریاد هر ایرانی

چهارشنبه 3 فروردین 90، 23 مارچ 2011 میلادی

در مورد 7 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول همین چند ثانیه از فیلمی بود از فیلم 4 دقیقه ای مراسم سال تحویل در شیراز انتخاب کرده بودم خدمتتان ارایه کردم. شعارهای "آزادی، آزادی، فریاد هر ایرانی"، " مرگ بر دیکتاتور"، " مبارک، بن علی، نویتته سید علی" و سایر شعارهای جنبش کار خوبی بود که در قبل از مراسم سال تحویل در تجمعی که در حافظیه شیراز بود بچه ها شعار دادند و نشان دادند که در هر کجا که فرصت باشد فریادهای آزادیخواهی مردم را بلند خواهند کرد. ایمیل هایی هم من دارم از جاهای دیگر نقاط توریستی، تجمعاتی که بوده بچه ها شعار دادند.

تنها خواهش من این است که فیلم و عکس را فراموش نکنند و با حفظ نکات ایمنی و امنیتی که اگر ممکن است ماسک داشته باشند یا زاویه دوربین در جایی باشد که بچه ها دیده نشوند تا بشود آنرا به جاهای دیگر هم رساند و در واقع بردن پیام جنبش به همه شهرها و همه نقاط نه فقط در آن محل صورت بگیرد بلکه از طریق فیلم و عکس بتواند به همه نقاط ایران و همه نقاط دنیا هم برود.

نکته دوم اینکه آقای تاج زاده در ملاقاتی که با دخترش داشته مطرح کرده که دیگر از حکومت هیچ نوع درخواستی نه برای مرخصی و نه برای معالجه انجام نشود. این علیرغم آنستکه آقای تاج زاده به دلیل تشدید مشکل کمر و بیماری نیاز به عمل جراحی دارد و همسر ایشان، خانم محتشمی پور، هم در زندان است و تهدید به اعتصاب غذا کرده. با مرخصی نوروزی برای دکتر احمد زید آبادی این شرف اهل قلم مخالفت شده و این از مواردی است که مشمول کینه شخصی شخص دیکتاتور، آقای خامنه ای، است و شخصاً با آقای زید آبادی دشمنی دارد. آقای حامد و حمید صارمی دو برادر در بروجرد که از اقوام علی صارمی شهید راه آزادی هستند بعد از تظاهرات و مراسم چهارشنبه سوری دستگیر شدند و حمید هنوز در زندان است و گویا شکنجه های سختی هم در مورد او اعمال می شود. سارا حاج بهرامی و علی نیک سالار، دو فعال حقوق کودک، در استان کرمان و بم به اتهام همکاری با بهاییان دستگیر شدند.

نکته سوم اینکه اتحادیه اروپا در اجلاس اولین فروردین وزرای خارجه این اتحادیه نگرانی عمیق خودش را نسبت به افزایش موارد اعدام، سرکوب سیستماتیک شهروندان و استفاده مستمر از شکنجه اعلام کرده، آنرا محکوم کرده و اعلام کرده که اسامی کسانیکه در سرکوب و نقض حقوق بشر در ایران دست دارند به تصویب رسیده و عنقریب اعلام خواهد شد. این افراد، این اسامی، مشمول تحریم های اتحادیه اروپا می شوند. قبلاً آمریکا هم این کار را در دستور گذاشته و تا الان اسم 10 نفر را برده و یک لیست 60 نفره را در دست بررسی دارد، اروپا هم یک لیست 80 نفره را هم در دست بررسی دارد. این نشان می دهد که شکنجه گران، سرکوبگران و آدمکشان در ایران در امان نیستند و فکر هم نکنند بازدن ماسک و یا پوشاندن اسم خود و یا اسامی جعلی داشتن در امان خواهند بود برای اینکه بچه ها هر جور که باشد آنها را پیدا می کنند و وقتی به سازمانهای بین المللی اعلام شود، در لیستهای بین المللی قرار می گیرند و آنوقت دیگر هیچ کجای دنیا برای آنها امن نیست.

نکته چهارم اینکه بالاخره مراسم نوروزی که هیئت نمایندگی ایران قرار بود در سازمان ملل برگزار بکند را لغو کرد و در ایران هم ساعاتی پیش جهان نیوز خبر داد که در ایران هم این مراسم لغو شده که اگر اینطور باشد باید آنوقت بپذیریم که آقای احمدی نژاد و مشایی در این طناب کشی و زور آزمایی شکست خوردند و عقب نشینی کردند. این در حالیست که آقای حائری شیرازی، امام جمعه شیراز که پسرش پرونده زمین خواری دارد، روز گذشته معلوم نیست چه بده بستانی کرده بود که شروع کرده بود از این مراسم تعریف کردن و اینکه رهبری نظر مساعدی نسبت به آن دارد. در واقع ایشان از حوادث ظاهراً عقب بوده. آقای مکارم شیرازی هم این فیلم ظهور نزدیک است که این روزها خیلی از طرف باند احمدی نژاد و مشایی توزیع شده بود را خلاف شرع و خلاف مهدویت و خلاف انتظار فرج و اینها دانسته و این فیلم را اگر دیده باشید در آن آقای خامنه ای را سید خراسانی و آقای احمدی نژاد را شعیب صالح معرفی می کنند که از یاران امام زمان هستند بر اساس روایاتی که خود آنها محل صد تا اشکال به لحاظ روایتی و حدیثی و تاریخ شناسی هستند. به هر صورت حوزه علمیه هم همین فیلم را محکوم کرده بود.

نکته پنجم اینکه دو هواپیمای ایرانی که در ترکیه به زمین نشانده شده بود و مشمول بازرسی بود در آن جعبه سلاحهای سبک پیدا شده و خدمه پرواز هم فعلاً در بازداشت بسر می برند.

نکته ششم اینکه تنش در روابط ایران و بحرین بالا گرفته. بحرین ادعا کرده که از بیمارستانی که در آن داروهای اهدایی ایران هست در جعبه ها اسلحه و وسایل ارتباطاتی جاسازی شده بوده، و ایرانیها را دارد از بحرین اخراج می کند. بعد از اینکه آقای ولید معلم وزیر خارجه سوریه گفت که عربها حق دارند به همدیگر کمک بکنند و در واقع پیاده کردن نیرو توسط عربستان و امارات در بحرین را حق اعراب دانست و در واقع به ایران گفت که ربطی به ایران که عرب نیست ندارد، آقای عبدالرحمن عطیه دبیر شورای همکاری شش کشور عضو خلیج فارس گفت که طبق قوانین خودمان ما می توانیم که کمک بدهیم و نیرو بفرستیم و سلاح بفرستیم و امثال اینها و این موضوع هیچ ربطی به ایران ندارد که این روزها تبلیغات وسیعی را می کند برای مسایل در بحرین. در سوریه نا آرامی ها ادامه دارد بخصوص در شهرهای نزدیک مرز اردن اما کماکان مطبوعات و رسانه های ایران در این مورد سکوت کردند چون نمی دانند که چی بگویند. در لیبی ناتو محاصره دریایی لیبی برای عدم ارسال سلاح به لیبی را تصویب کرده، به عهده گرفته و جنگ در شهرهای لیبی ادامه دارد. علی عبدا... صالح دیکتاتور یمین هم بعد از اینکه سه ژنرال وی به مردم پیوستند اعلام کرد که آماده است تا آخر سال میلادی از قدرت کنار برود اما مخالفین نپذیرفتند و خواهان استعفای فوری او شدند.

اما نکته آخر بحثی است که امروز و روزهای دیگر می توانیم دنبال بکنیم در خصوص ارزیابی از عملکرد جنبش در سال 89 و عملکرد رژیم در سال 89 تا بلکه بتوانیم با تحلیل نقاط قوت و ضعف ره توشه مناسبی برای سال 90 داشته باشیم. در ارزیابی رژیم که ابتدا با آن می پردازیم استراتژی کلان رژیم را بر اساس هدف سرکوب سیستماتیک بر چهار محور می توانیم دسته بندی بکنیم. محور اول ایجاد ترس و وحشت در کوتاهترین زمان ممکن، محور دوم بریدن ارتباطات و خبر رسانی، محور سوم حمله به شبکه های اجتماعی و محور چهارم ایجاد اختلاف در جنبش. در خصوص ارزیابی نحوه کار رژیم و میزان موفقیت یا عدم موفقیتش در هر یک از این محورها روزهای آینده بازهم بیشتر صحبت خواهیم کرد.

اندکی صبر سحر نزدیک است.

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید.

به امید پیروزی ایران و ایرانی.
V