March 27, 2011

متن پیاده شده روز یکشنبه 7 فروردین 1390

یکشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۰ و ۲۷ مارس ۲۰۱۱

امروز با ۱۷ موضوع در خدمتتان هستیم:

موضوع اول نامه ی زیبای خانم ژیلا بنی‌ یعقوب به دادستان عمومی تهران است. ایشان در این نامه توضیح داده اند که چگونه آقای دادستان، زندانی‌های سیاسی را حتی از حقوق قانونی مندرج در آیین نامه ی زندان‌ها محروم می‌کند. همچنین سوالی‌ را مطرح کرده اند که اینکه آقای بهمن امویی( همسر خانم بنی یعقوب) برای سال نو حتی نتواسته اند تلفنی به مادر پیرشان بزنند، خلاف امنیت عمومی نیست؟ در ادامه هم توضیح داده اند که من حتی برای آزادی همسرم التماس نخواهم کرد چه برسد به درخواست یک ملاقات حضوری که خیلی‌ از خانواده‌های زندانیان را از آن محروم کرده اند.

ایشان در انتهای نامه‌ اشان خطاب به دادستان بیان کرده اند که درست است که نگذاشتید برای سال نو همسرم را ببینم و سال نو را به شما تبریک بگویم، اما سال نو ی شما هم مبارک باشد.

نکته ی دوم اینکه رامین پرچمی( بازیگر سینما و تلویزیون) که در تظاهرات ۲۵ بهمن دستگیر شده، هنوز در زندان اوین است و خبری از وضعیت او واعلام جرمش در دست نیست.

نکته ی سوم اینکه خبرگزاری هرانا گزارش داده است که در روز دوشنبه اول فروردین ۵ نفر اعدام شده اند، از جمله یک زن و شوهر کلیمی، ارمنی و ۳ تن دیگر.

نکته ی چهارم اینکه ۵۰ زندانی شورش از زندان قزل حصار به اوین منتقل شده اند که احتمال می رود که همگی اعدام شوند. در زندان قزل حصار در غروب سه شنبه، یعنی‌ شب چهارشنبه سوری شورشی اتفاق افتاد که آمار کشته شدگان را حتی تا ۱۰۰ نفر هم اعلام کرده اند.

نکته ی پنجم اینکه شرکت و. ‌ام. فا ی اتریشی‌ فروش سوخت به هواپیماهای ایرانی‌ را تحت فشار‌ها و تحریم‌های آمریکا متوقف کرده و از این به بعد هواپیماهای ایرانی‌ به مقصد وین باید در فرودگاه بودا پست یا پراگ به زمین بنشینند.

نکته ی ششم اینکه شرکت ترکس( از سازندگان جرعه ثقیل) در اعتراض به حکم اعدام در ایران، فروش جرثقیل‌هایش به ایران را متوقف کرده است و بیان کرده است که ما جرثقیل‌ها را به منظور آویختن طناب اعدم تولید نکرده ایم.

نکته ی هفتم اینکه بر اثر کشمکش‌ها مبنی بر اینکه فیلم اخراجی‌های ۳ بیشتر از جدایی نادر از سیمین فروش کرده و دروغ‌هایی که برخی‌ خبر گذاریهای حکومتی بیان کردند که یک میلیارد فروش داشته ، شرکت مسئول این کار بیان کرده که این آمارها غلط است و چنین آماری در جایی‌ منعکس نشده است.

نکته ی هشتم اینکه سایت رهبری بدون سر و صدا اشتباه آقای خامنه‌ای در پیام نوروزی را اصلاح کرده است. چون نمی‌خواهند بگویند که آقای خامنه‌ای اشتباه کرده است. آقای خامنه‌ای در آن صحبت‌ها بیان کرده بود که ۱۱ درصد تولید علمی‌ در دنیا در ایران انجام می شود، چیزی که به صورت واضحی غلط است. سایت رهبری هم گفته است که بر اساس مجله ی نیو ساینتیز، تحقیقات انجام شده در ایران نسبت به جمعیت ۱۱ برابر میانگین جهانی‌ است که خود این حرف هم محل اشکال دارد.

نکته ی نهم اینکه بالاخره دولت می‌خواهد جشن نوروزی را در تخت جمشید برگزار کند، ولی‌ پیشاپیش صد‌ها بنری که در جاده‌ شیراز در مسیر تخت جمشید نصب شده بود توسط کارد پاره شده است. باید منتظر بود که فردا در شیراز اتفاقاتی بیفتد، چرا که قرار است مهمان‌ها امروز برساند و دولت هم می‌خواهد جشن را آنجا برگزار کند و شعر‌های ضد دولت هم دست این حکومت را هم روی خواهد کرد که چگونه از طرفی‌ مردم را سرکوب می‌کند و از طرف دیگر جشن برگزار می‌کند.

نکته ی دهم اینکه اخباری به گوش می‌رسد که حکومت به دنبال این است که شو‌های تلویزیونی ترتیب دهد و اعترافاتی مبنی بر ارتباط جنبش سبز و سازمان مجاهدین خلق از برخی‌ افراد گرفته و پخش کند. همچنین بگویند که این سازمان‌های مسلح هستند که در ایران آدم میکشند نه حکومت، همانطور که دولت سوریه هم این روزها از این ادعا‌ها زیاد می‌کند.

نکته ی یازدهم اینکه به گفته ی سازمان عفو بین الملل در روز جمعه و در سوریه ۵۵ نفر کشته شدند که دولت سوریه ۲۳ نفر آنها را پذیرفته و مابقی را هم بر حسب معمول ادعا کرده که از بیرون آماده اند یا تحت پوشش اسراییلی‌ها بوده اند. در اعتراض به کشتار روز جمعه، دیروز ، یعنی‌ روز شنبه تظاهرات در سوریه پیگیری شد، از جمله در بندر الزقیه و شهر تفس که تظاهرات چند هزار نفری داشته اند. دولت سوریه ۲۶۰ زندانی سیاسی را آزاد کرد و به قول سایت العربیه، سوریه که از ۸ مارس ۱۹۶۳ که بعثی‌‌ها کودتا کردند تا امروز، یعنی‌ ۴۸ سال قانون وضعیت فوق‌ العاده داشته و رکورد را شکسته است و در واقع وضعیتی که در این مدت در ایران دیده می شود در سوریه ۴۸ سال است که به صورت قانونی در جریان است. به هر صورت رسانه‌ های ایران در مورد اخبار سوریه سانسور خبری را اعمال می کنند.

نکته ی دوازدهم اینکه آقای توکلی( مسئول سایت الف) در مصاحبه‌ای نوروزی اعلام کرده که جناحی تمامیت خواه در دولت می‌خواهد دولت و مجلس را در دست بگیرد، بنابر این ما باید با اقلیت مجلس متحد شویم. همچنین بیان کرده که در سال آینده اختلافات تشدید خواهد شد. جالب است که این مصاحبه بعد از سخنان آقای خامنه‌ای در مشهد چاپ شده است که ایشان تاکید کرده بودند که اختلاف‌ها به طور علنی مطرح نشود.

نکته ی سیزدهم اینکه ۱۷۰۰ خبرنگار دولتی به اخراج آقای کامران نجف زاده از فرانسه اعتراض کرده اند، باید به این دسته از امضا کنندگان گفت که چرا به زندانی شدن روزنامه نگرانی چون احمد زید آبادی، بهمن امویی ، باقی‌ و دهها روزنامه نگار دیگر و یا به کشته شدن وبلاگ نویس امیدرضا میر سیفی در ایران اعتراض نمی کنند.

نکته ی چهاردهم اینکه در اعتراض به افزایش مالیات و عدم افزایش دستمزد‌ها هزاران نفر به دعوت اتحادیه‌های کارگری و دانشجویی در لندن تظاهرات کردند.

نکته ی پانزدهم اینکه در اردن بعد از زخمی شدن ۱۳۰ نفر و کشته شدن یک نفر در روز جمعه مخالفان خواهان انحلال دولت و برکناری نخست وزیر شدند.

نکته ی شانزدهم اینکه مخالفین آقای قذافی توانستند شهر اجدبیا را تصرف کنند و حرکت به سمت پایان دیکتاتوری در لیبی‌ شدت گرفته است.

بحث آخر ما در ارتباط با فعالیت های حکومت و دولت ایران در سال گذشته در مقابل جنبش آزادیخواهی مردم است که ۳ بخش آن را در روزهای قبلی‌ بیان کردیم . بخش چهارم آن هم مربوط به به استراتژی ایجاد اختلاف در درون جنبش است که فردا با تفضیل بیشتری راجع به آن صحبت خواهیم کرد.

اندکی‌ صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سر افراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی
V