March 30, 2011

متن پیاده شده روز چهارشنبه 10 فروردین 1390

سلام،

چهارشنبه 10 فروردین 90، 30 مارچ 2011 میلادی

در مورد 14 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه محسن دگمه چی، مبارز راه آزادی و زندانی سیاسی، در بیمارستان در گذشت. او که از مدتی قبل به سرطان دچار شده بود با ممانعت نیروهای امنیتی و جلوگیری آنها امکان مداوا و دسترسی به بیمارستان را نداشت. اتهام محسن دگمه چی کمک مالی به زندانیان سیاسی و جمع آوری کمک از بازار برای آنها بوده، هواداری از مجاهدین خلق هم در اتهامات او نوشته شده بود. محسن دگمه چی در شهریور 88 بازداشت شده بود و به 10 سال حبس تعزیری محکوم شده بود. مرگ او لکه ننگ دیگری است بر دامان حکومت خونریز و بی رحمی که حتی از معالجه یک بیمار در زندان هم جلوگیری می کند.

نکته دوم اینکه از ملاقات خانواده مهدیه گلرو و بهاره هدایت با آنها به مناسبت سال جدید هم جلوگیری شد. این دو مبارز راه آزادی که بعد از نوشتن نامه و اطلاعیه 16 آذر دانشجویی ممنوع الملاقات شدند، محکوم شده بودند، کماکان در این حالت بسر می برند. از ملاقات دخترهای مهندس موسوی هم با ایشان و همسرش جلوگیری کردند و بی خبری از حال آقای موسوی و خانم رهنورد کماکان ادامه دارد.

نکته سوم اینکه جمعی از دانشجویان با پدر و مادر مجید دری دانشجوی زندانی و مدافع دانشجویان ستاره دار که به شش سال زندان و تبعید به زندان ایذه محکوم شده، ملاقات کردند. در این ملاقات مادر مجید دری گله کرده از اینکه تبعید او به زندانی با 20 ساعت فاصله و مسافرت در واقع بیشتر تنبیه پدر و مادر این زندانی است. مجید دری که دست قوی هم در شعر و ادبیات دارد و از فعالین جنبش دانشجویی کشور است بعد از اینکه حاضر نشد آنچکه زندانبانها می خواهند انجام بدهد و محکم در برابر دادگاه و امنیتی ها ایستاد، به زندان ایذه تبعید شد. کار خوبی که بچه ها در دیدار از پدر و مادر مجید کردند کاریست که این روزها خیلی ها در ملاقات با خانواده های زندانیان سیاسی انجام می دهند و به آنها اعلام می کنند که تنها نیستند و در واقع دارای هزاران فرزند و همراه هستند.

نکته چهارم اینکه بالاخره معلوم شد که مسافرت آقای خامنه ای به جنوب و به پروژه پارس جنوبی برای این بوده که با روءسای این کشورهایی که به ایران آمدند ملاقات نکند. این کار که انصافاً به بازی بچه ها بیشتر شبیه است، عدم ملاقات با پنج کشور همسایه، عمق اختلافات بین آقای احمدی نژاد و آقای خامنه ای را کاملاً نشان می دهد. سایت خبرآنلاین که به آقای لاریجانی نزدیک است هم پرسیده که سه میلیارد تومان خرج این جشنهای نوروزی را دولت از کجا آورده چون در بودجه سال نود همچین عددی نیست ضمن اینکه بودجه هم تصویب نشده. به هر صورت این بازی که آقای احمدی نژاد در آورده و دیگر خبری هم از آن منتشر نکردند نشان داد که چگونه درواقع تشتت در جناح اصولگرا و کودتاچیان وجود دارد تا جاییکه بین آقای خامنه ای و آقای احمدی نژاد حتی در مقابل خارجیها هم این اختلاف پنهان نمی ماند.

نکته پنجم اینکه بعد از اینکه آقای وحید خراسانی اظهار نظرهایی را کرده بود و امثال آقای مومن از جامعه مدرسین قم رفتند که وساطتی بکنند و او نپذیرفت و گفت که حرفهایی بیشتری خواهد زد، سایت بی باک نیوز که از سایتهای نزدیک به آقای یزدی است نوشت که سرنوشت آقای منتظری در انتظار آقای وحید خراسانی است و عنوان کرده که آقای وحید خراسانی خودش خوب است ولی اطرافیان او بد هستند. همسر آقای نوری زاد هم مطرح کرده که محمد نوری زاد به زندان برگردانده شده چون که به ملاقات آقای وحید خراسانی در قم رفته بود.

نکته ششم اینکه شرکت نفتی بلاروس نفت توسط آمریکاییها تحریم شد. به دلیل اینکه این شرکت در یکی از پروژه های میدان نفتی در ایران که حجم آن 500 میلیون دلار است مشارکت کرده و سرمایه گذاری کرده مشمول تحریم های آمریکا شده که سرمایه گذاری بالای 20 میلیون دلار در ایران را مشمول تحریم قرار می دهد.

نکته هفتم اینکه دو ایرانی و یک کویتی که در ارتش کویت خدمت می کردند به اتهام جاسوسی برای سپاه پاسداران در کویت به اعدام محکوم شدند. البته این متهمین در دادگاه عنوان کردند که اعترافات خود را زیر شکنجه انجام دادند و سندیت ندارد.

نکته هشتم اینکه سوریه روز گذشته یک راهپیمایی دولتی مثل 9 دی ایران به راه انداخت. مدارس را تعطیل کرد، 2 ساعت مرخصی به کارمندان دادند و خلاصه ساندیس خورها را هم اضافه کردند و جمع کردند و راهپیمایی دولتی درست کردند. جالب است که خود تلویزیون سوریه هرگز نگفت میلیونها نفر اما تلویزیون جمهوری اسلامی گفت که میلیونها نفر از آقای بشار اسد پشتیبانی کردند و جالب است که تلویزیون جمهوری اسلامی تا به حال حرکتهای مردم در سوریه را پوشش نداده، گاهی با عنوان اغتشاش و اغتشاش گر از آنها نام برده. حتی خود تلویزیون سوریه گاهی مخالفین را نشان داده که تلویزیون ایران نشان نداده. عدد تظاهرات میلیونی ظاهراً لقه لقه زبان تلویزیون ایران است، در مورد سوریه آن را صرف می کند. در دره بقاع در لبنان هم حزب ا...، امل و بعثی های لبنان هم تظاهراتی به نفع بشار اسد ترتیب دادند. دولت سوریه استعفاء داد اما آقای بشار اسد مجدداً آقای محمد ناجی عطری نخست وزیر را در شغل خودش ابقاء کرده تا دولت جدید را معرفی بکند.

نکته نهم اینکه در لندن اجلاس 40 کشور، 22 عضو پیمان ناتو و 6 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه آفریقا و جامعه عرب در جلسه ای که داشتند به اتفاق مطرح کردند که رژیم قذافی و شخص ایشان هیچ مشروعیتی ندارد و باید برود. حملات سنگینی را طرفدارهای قذافی و ارتش او به مخالفین در اطراف شهر سرت که زادگاه قذافی هست انجام دادند و آنها را به عقب راندند.

نکته دهم اینکه 11 نماینده شیعه و 7 نماینده سنی از مجلس بحرین استعفاء کردند به دلیل خشونتها و برخورد حکومت بحرین با مخالفین.

نکته یازدهم اینکه در یمن هم داماد آقای علی عبدا... صالح، دیکتاتور یمن، و چند مقام بلند پایه دیگر از ارتش به ملت پیوستند.

نکته دوازدهم اینکه ایران با سروصدای خیلی زیاد در رسانه ها و سایتهای حکومتی مدعی شده که یک جوان 21 ساله که فدایی رهبر هم هست و از قضا خیلی هم برای جنبش سبز خط و نشان می کشد، او در واقع گوگل و یاهو و سایتهای اینچنینی را توانسته هک بکند. دستگاه اطلاعاتی و امنیتی ایران بیشتر این جنگ روانی را می کنند برای اینکه مردم را بترسانند و بگویند که ایمیلها امن نیست. همانطور که قبلاً هم صحبت شد جعل کردن چند تا کد امنیتی شرکت کمودو برای چند دقیقه می توانسته موثر باشد آنهم فقط داخل ایران. به روز کردن دوباره مرورگرهایی مثل فایرفاکس و گوگل کروم و تعویض پسورد از آن کارهایی است که اگر هم کاری حکومت کرده باشد آنرا خنثی می کند.

نکته سیزدهم اینکه تا الان پیشنهاداتی مطرح شده که بعد از عید سه شنبه های اعتراضی تداوم پیدا بکند و قبض های برق و گاز به عنوان اولین قدم در دستور قرار بگیرد و پرداخت نشود. در خصوص این پیشنهادات در روزهای آینده بازهم صحبت خواهیم کرد و بحث ما درخصوص عملکرد جنبش در سال گذشته و چهار محور آن می ماند برای روزهای بعد که به محور اول آن که مسئله تمرکز روی سپاه است خواهیم پرداخت.

اندکی صبر سحر نزدیک است.

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید.

به امید پیروزی ایران و ایرانی.
V