April 1, 2011

متن پیاده شده روز جمعه 12 فروردین 1390

سلام
جمعه 12 فروردین 1390، اول آپریل 2011 میلادی.

امروز در مورد 11 موضوع صحبت میکنیم.

موضوع اول اینکه تشییع جنازهء پدر آقای مهندس موسوی دیروز با دخالت ماموران امنیتی و لباس شخصی ها نیمه کاره گذاشته شد به این معنی که جمعیتی که از دوست و آشنا و فامیل جمع شده بودند که از منزل ایشون تشییع بکنند جنازه را تا خیابان 15 خرداد که آوردند، ماموران امنیتی دخالت کردند و با زور و ضرب و شتم و توهین جنازه را به داخل آمبولانس بردند و به بهشت زهرا فرستادند.

هفت نفر هم مجموعاً بازداشت شدند از جمله برادر و داماد آقای مهندس موسوی و این دستگیرشدگان بیشتر از نزدیکان و دوستانی بوده اند که اعتراض میکردند به این رفتار زشت ماموران امنیتی.
در بهشت زهرا هم با فرستادن صدها مامور امنیتی سعی کردند که هم نماز میت را در جای محدودی با در بسته کنترل کنند و هم موقع تدفین کنترل داشته باشند که مبادا مردم اجتماع بکنند. به هر صورت این حکومتی است که از تجمع مردم به هر صورتی میترسه به همین دلیل از تشییع جنازه و حتی مردگان هم وحشت داره.
دیروز بسیاری از علمای اعلام، بسیاری از مراجع، بسیاری از اشخاص مختلف پیام داده بودند برای آقای موسوی از جمله آقای رفسنجانی، آقای موسوی اردبیلی دامادش آقای دکتر قاسمزاده را اساساً فرستاده بود و به قول دوستی میگفت که آقای خامنه ای هم حق فامیلی و حق اینکه مدتی در همین منزل پدر آقای مهندس موسوی پنهان شده بوده و ازش پذیرایی کرده بودند را بجا آورد چون بیش از همه آدم فرستاد منتهی بشکل لباس شخصی و چاقو کش و قداره بند.
شب هفت اون مرحوم هم قرار است روز یکشنبه در مسجد نور در میدان دکتر فاطمی از ساعت 6 تا 7:30 بعد از ظهر انجام بشه. آقای رفسنجانی از جمله کسانی است که پیام تسلیت فرستاده برای آقای مهندس موسوی و در پیامش نام آقای مهندس موسوی را هم برده. سازمان انقلاب اسلامی و دهها سازمان و شخصیت دیگر هم تسلیت گفته اند به آقای مهندس موسوی. خود آقای مهندس موسوی هم تحت شرایط بسیار بسیار سنگین امنیتی چهارشنبه شب به منزلش آورده اند و تنها چیزی که از آقای مهندس موسوی با بی تابی دوستان و اطرافیان شنیده شد دعوت به "صبر، صبر و صبر" بود.

نکتهء دوم اینکه همسر آقای محسن دکمه چی این شهید راه آزادی ایران روز گذشته بعد از بازگشت از مراسم تشییع اون شهید برای چند ساعتی بازداشت شد و ماموران امنیتی و اطلاعاتی اعتراض داشتند که چرا موقع تدفین مردم شعار الله و اکبر و هیهات من الذّله حرف معروف امام حسین را سر میدادند. همینطور حکم کردند به این خانوادهء داغدیده که حق برگزاری مراسم ندارند و یک هفته هم نباید در خانه شان بمانند برای اینکه میترسند که مردم بروند به دیدنشان برای اینکه اجتماع و تجمعی باشه. این حکومت دیگه از سایهء خودش هم میترسه و به اون اطمینان نداره.

نکتهء سوم اینکه خبرگزاری هرانا گزارش میده که در اسفند ماه مجموعاً 2420 نفر دستگیر شدند. دستگیرشدگان از فعالین سیاسی، مدنی، مذهبِ، قومی و معترضین در خیابانها هستند. خبر دیگر این است که در اصفهان هم 132 نفر ظاهراً در زندان اصفهان حکم اعدامشان قطعی شده و در نوبت اعدام هستند.

نکتهء چهارم اینکه هفت رهبر جامعهء بهائیت که بیست سال زندان محکوم شده بودند و در دادگاه تجدید نظر به 10 سال کاهش پیدا کرد، دوباره حکمشان را به بیست سال زندان افزایش دادند. کاری که درواقع کاملاً خلاف قوانین موجود کشور هم هست.

نکتهء پنجم اینکه آقای حسین دقیقی عضو مستعفی جامعهء وعاظ ولایی در گفتگو با خبرگزاری فارس مطرح کرده که دار و دستهء احمدی نژاد، که مشخصاً منظورش آقای رحیمی مشایی هم هست، با پول دادن در جامعهء روحانیت اختلاف ایجاد میکنند. مدتی است که آقای احمدی نژاد پولهای بی حساب کتابی را که دستش هست به طرق مختلف صرف خریدن بخشهایی از روحانیت، سپاه و آدمهای مختلف مثل مطبوعاتی ها و غیره میکند. آیت الله حائری شیرازی امام جمعهء شیراز که پسرش متهم در پروندهء زمین خواری است مدتی است که از دولت حمایت میکند از جمله دیروز ایشون مطرح کرده قرار نیست هرچه مراجع میگویند دولت بگوید چشم. درواقع سعی کردی در برابر هجوم بخشی از روحانیت به دولت، از دولت دفاع بکند.

نکتهء ششم اینکه آمریکایی ها از معاملات هندی با ایران از طریق بانک ایران و اروپا در آلمان با پوشش بانک مرکزی آلمان ابراز نگرانی کرده اند و دنبال راه حلی میگردند که جلوی معاملات هند از این طریق را بگیرند. همینطور مطبوعات ایران خبر میدهند که 30 شرکت آلمانی از طریق دولت آلمان زیر نظر گرفته شده اند برای صادرات پاره ای از اجناسی که احتمالاً مشمول اجناس تحریمی است، از آلمان به ایران.

نکتهء هفتم اینکه هنگ کنگ اموال شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را توقیف میکند، به موجب قانونی که گذرانده در همراهی با مصوبه شورای سازمان امنیت. در هنگ کنگ قبلاً 20 شرکت سوریه که به عنوان پوشش برای ایران عمل میکردند توسط آمریکایی ها تحریم شدند.

نکتهء هشتم اینکه آقای کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در مصاحبه با خبرآنلاین پیشاپیش درواقع برای اصلاحطلب ها خط و نشون کشیده و گفته که آنها را زیر نظر داریم. بدون ذکر اسم به آقای خاتمی حمله کرده و پیشاپیش گفته که در انتخابات مجلس سال آینده آنها را شورای نگهبان رد خواهد کرد. نکات جالب دیگهء صحبتهای آقای کدخدایی این است که ایشون اظهار فضل نمودند که بسیج نیروی نظامی شناخته شده نیست لذا بکارگیری اش در هیأتهای نظارت مشکلی نداره، معلوم نیست که از بسیج دیگه کی نظامی تر و آدمکش تر و سیاسی تر و بازوی اعمال قدرت سرنیزه در کشور کدام سازمان در کشور هست که آقای کدخدایی گفته مشکلی نداره اونها در انتخابات مستقیم دخالت کنند. البته غیر مستقیم هم فرقی نمیکنه، اونها اساساً عدد و رقمها را عوض میکنند. نکتهء جالب دیگه در صحبتهای آقای کدخدایی این است که ایشون گفته بودجه ای که نیاز داریم بیست میلیارد تومان است اما دولت میگه که با وزارت کشور یکجا بودجه را میگذاره و در واقع با پولی که در دست دولت است شورای نگهبان را زیر فشار قرار داده.

نکتهء نهم اینکه آقای علی اکبر صالحی وزیر امور خارجهء دولت احمدی نژاد از تجدید رابطه با مصر که وزیر خارجهء مصر مطرح کرده بود استقبال کرده، همینطور وزیر امور خارجهء کویت صحبت کرده و گفته که این شبکهء جاسوسی که گفته میشه توطئهء کشورهاست و میخواهند روابط کشورها در منطقه را به هم بزنند البته کشور کویت این شبکهء جاسوسی را اعلام کرده و خبرگزاری ها خبر از کشف شدن یک شبکهء جاسوسی دیگر ایران در کشور نروژ میدهند که احتمالاً عنقریب آقای صالحی باید با وزیر خارجهء نروژ هم صحبت بکنه.

نکتهء دهم اینکه جنجال بر سر سریال تلویزونی پایتخت که با لهجهء مازندرانی و یک خانوادهء اهل مازندران شوخی میکنه بالا گرفته، معاون سیاسی استاندار و چند نفر از نمایندگان استان اعتراض کردند و آن را توهین به مازندرانی ها میدانند.

اما بحث آخر ما در خصوص عملکرد جنبش در سال گذشته، محور اولش روی استراتژی مرحله ای جنبش برخورد ما و تمرکز روی سپاه بود و گفتیم که از بخش نظامی سپاه، بخش اقتصادی سپاه تحریم های بین المللی و افشاگری های داخلی و برخورد با این خانواده ها انجام شده اما بخش اساسی که جنبش باید روی اون تمرکز بکنه بخش قاتل سپاه است که زندان و شکنجه در دستش هست یا همان بخش اطلاعات سپاه که دست آقای طائب است، شناسایی اونها و لیست کردنشان در فهرست آمریکایی ها و اتحادیهء اروپا که در حال بررسی هستند کارهایی است که در خارج از ایران انجام شده و در داخل ایران شناسایی آنها، انتشار اسامی شان و در محله شان به در و دیوار زدن تا حدی که ناچار شدند ماسک به صورت در تظاهرات و غیره بزنند از کارهایی است که بیش از پیش باید در دستور قرار بگیره.
در این خصوص بیشتر صحبت خواهیم کرد.

اندکی صبر، سحر نزدیک است.
تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید.
به امید پیروزی ایران و ایرانی
V