April 2, 2011

متن پیاده شده روز شنبه 13 فرودین 1390

شنبه سیزده فروردین نود دوم اپریل 2011 میلادی

امروز درباره سیزده نکته صحبت می کنیم.

نکته اول این آرش صادقی فعال دانشجویی دانشگاه علامه که مدت ها زیر شکنجه شدید بود. ضرب و جرح بدنی شده بود و پهلویش شکسته بود و به دلیل انتقال به سلول انفرادی دست به اعتصاب غذا بود به حال کما فرو رفته و به بیمارستان منتقل شده است.

نکته دوم این که از 16 اسفند اعتصاب غذا کرده است. دو نامه از او روی سایت اش منتشر شده است و به دادستان گفته که به همه احکام خوداش اعتراض داد و با برشمردن توهین ها و رفتار بد بازجویش دلیل اعتصاب غذای مجدد اش را برشمرده است.

نکته سوم این که علی اکبر محمد زاده دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شریف که چهل روز پیش دستگیر شده کماکان در انفرادی قرار دارد و تحت فشار بازجویی است.

نکته چهارم این که العربیه از قول یک روزنامه کویتی خبر داده که دولت کویت هشت شبکه جاسوسی ایران را کشف کرده است و شخصی به نام علی زهرانی مسوول گردشگری سفارت ایران در کویت بود و از این ششغل به عنوان پوشش برای مسوولیت اش برای سپاه در کل منطقه بوده است. او بعد از این که فهمیده در سال 2009 لو رفته است کویت را ترک کرده است. کویت گفته که به زودی بقیه شبکه ها رو هم اعلام خواهد کرد.

سایت عماریون که از طرفداران پرو پاقرص ولایت فقیه هست نوشته که باید به بحرین و سوریه نیروهای بیشتری بفرستیم که درواقع تایید این هست که نیروهایی از ایران در این کشورها حضور دارند.

اخبار متعددی از حضور نیروقدس در سوریه رسیده است که به سرکوب مردم می پردازند.

این سایت البته عنوان کرده که آقای صالحی وزیر امورخارجه کاندیدای آقای مشایی برای ریاست جمهور بعدی است که البته دعوای زودهنگامی را آغاز کرده است.

نکته ششم این که آقای حاتمی کیا فیلمساز بعد این که آن نامه نود نفر را امضا کردند و گفتند دلمان را در میدان مرواید بحیرین جا گذاشتیم و خیلی ها انتقاد کردند که دل سوزاندن برای بحرین درست اما چرا چیزی درباره ایران نمی گویید. در تلویوزیون مصاحبه ای داشته و گفته که نمی تواند چشم اش را بر حوادث دو سال گذشته ایران ببندم و در واقع به نوعی جبران مافات کرده است.

نکته هفتم این که ترکیه هواپیمای ایرانی را که توقیف کرده بود و بعد از بازرسی محموله سلاح از آن کشف کرده بود به شورای امنیت گزارش کرده است. در آن سلاح های سبک و گلوله های خمپاره و موشک انداز با عنوان قطعات یدکی خوردو قاچاق می شده است.

نکته هشتم این هند تحریم های جدیدی را علیه ایران وضع کرده است.

نکته نهم این که مجله آلمانی اشپیگل درباره این دور زدن تحریم ها توسط بانک آلمانی برای پرداخت پول نفت ایران نوشته است این توافقی بوده که برای آزادی دو خبرنگار آلمانی انجام شده است و در واقع این قول را وزیر امورخارجه آلمان به مقامات ایرانی داده است. تا کنون گفته می شود به این ترتیب دو میلیارد دلار از طریق بانک فدرال آلمان به بانک ایران و اروپا واریز شده است. این ماجرا جنجال بزرگی در آلمان ساخته است.

نکته دهم این که سوریه روز گذشته هم سراسر شلوغ بود. علی رغم تهدید های بشار اسد دعوت بچه های فیس بوکی به روز شهدا با پاسخ مردم همراه بود و تعداد کشته ها از سه تا بیش از ده نفر گفته شده است. لباس شخصی های خشنی را روانه میدان کرده بودند .

العربیه مطرح کرده است که حماس و جهاد اسلامی ممکن است به ایران بروند. در تظاهرات دیروز سوریه کردهای سوریه هم مشارکت فعالی داشتند.

نکته یازدهم این که یمن هم شاهد بزرگترین تظاهرات چند ماه گذشته بود و صد ها هزار نفر در صنعا و دیگر شهر های یمن تظاهرات کردند و خواهان برکناری دیکتاتور عبدالله صالح شدند.

نکته دوازدهم این که انگلیس ها به برخی مقامات لیبی که پناهنده شده اند پشت پرده پیغام دادند که با قذافی بگویند لیبی را ترک کند و مخالفانهم آمادگی خود برای آتش بس را اعلام کرده اند به شرط آنکه قدافی و خانواده اش از قدرت کنار بروند.

نکته سیزدهم ادامه بحث ما در خصوص عملکرد جنبش در سال گذسته است که استراتژی مرحله ای جنبش بنا شده بر تمرکز روی سپاه و ایحاد شکاف در آن ، گسترش کمی و کیفی جنبش، آموزش عمومی و شبکه سازی و سرانجام فلج سازی حکومت .

اندکی صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد پیروز موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی
V