April 12, 2011

متن پیاده شده روز سه شنبه 23 فروردین 1390

سه شنبه بیست و سه فروردین نود دوازدهم اپریل 2011 میلادی

امروز درباره هجده موضوع صحبت می کنیم.

نکته اول متن تکاندهنده نامه هاشم خواستارمعلم زندانی در زندان وکیل آباد مشهد است که شرحی از این بازداشتگاه ارائه داده است زندانی که برای 1500 زندانی ساخته شده است سیزده هزار زندانی را در خود جای داده است. شما را به خواندن این نامه دعوت می کنم.

نکته دوم این که دولت عراق اعلام کرده است تا پایان امسال اردوگاه اشرف را تعطیل می کند و بنابراین اعضا مجاهدین خلق باید از عراق بروند. این حرف دولت عراق وقتی قابل قبول است که مجامع بین المللی و کشورهای مختلف همکاری کنند و دست به دست دهند و اعضای این سازمان را در سراسر دنیا پناهندگی بدهند.

نکته سوم این که آقای آوات رضا نیا استاد دانشگاه سنندج در رشته جامعه شناسی به دستور وزارت اطلاعات از کاراش اخراج شد.

نکته چهارم این که بیش از هزار کارگرکارخانه پارس در هفت تپه دراعتراض به اخراج 60 کارگر قراردادی دست به اعتراض زده اند.

نکته بعدی این که اعتصاب 1500 کارگر قراردادی مجتمع پتروشیمی همچنان ادامه دارد و این وارد سومین روزاش شده اند. این کارگران می خواهند قراراداد مستقیم داشته باشند و دست پیمانکاران دست دوم در کار نباشد.

همین خواسته را کارگران ذوب آهن هم داشتند که به خواسته شان رسیدند اما در ایران خودرو، پتروشیمی تبریز هنوز محقق نشده است.

نکته ششم این که آقای حمید رضا کاتوزیان از کمیسیون انرژی مجلس اعلام کرده است که در فصل گرما در مناطق گرم قبض های برق احتمالا بین چهار تا پنج برابر خواهد بود. او گفته مجلس مخالف است و اما دولت کار خوداش را می کند.

نکته هفتم این که مدیرعامل شرکت گاز ادعا کرده که هفتاد درصد مردم قبض های گاز را پرداخته اند. برآورد های اولیه نشان می دهد این عدد بسیار کمتر از این است و تنها نزدیک به بیست درصد مردم پرداخته اند. اما به فرض صحت این حرف سی درصد مشترکین 5.5 میلیون خانوار و 22 میلیون نفر از جمعیت کشور را شامل می شود. تهدید کرده شرکت گاز که گاز را قطع می کنند.

نکته هشتم این که 1500 نفر از پرسنل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی بلاتکلیف هستند. به ماموریت نمی فرستندشان و حتی چین هم تحریم های سازمان ملل پیوسته و این شرکت باز ندارد.

نکته نهم این که در رتبه بندی دانشگاه های دنیا دانشگاه ام آی تی آمریکا در اکثر رسته ها رتبه اول را دارد و ایران متاسفانه در تمام رشته ها در میان پنجاه دانشگاه اول حضور ندارد و تنها عمران دانشگاه تهران از رتبه 150 تا 200 قرار گرفته است.

نکته دهم این که انتخابات مجلس قرار است در 12 اسفند برگزار شود. دعوای زود هنگام آغاز شده است . سایت جوان نزدیک به دفتر سیاسی سپاه گفته آقای مشایی کنار رفته برای این در انتخابات فعال شود. سایت همه با هم ارگان دولت عدالت و انتظار بلافاصله راه اندازی شده و از اولین خبرهاش این بوده که بمب گذاری در لوله گاز قم از جنس بمب گذاری نزدیک منزل دکتر علی محمدی بوده و درواقع کار اسراییلی هاست.

نکته یازدهم این که محسنی اژه ای گفته لیست آقای احمدی نژاد لیست مختومه است و فقط اسم است و مدارکی دنبال اش نیست و پاره ای از نام ها قبلا رسیدگی شده است و لیست مفسدان اقتصادی آقای احمدی نژاد را در واقع رد کرده است.

همین طور آقای سعید تاجیک کسی که به خانم فائزه هاشمی فحاشی کرده بود دستگیر شده است .

آقای بهمنی رییس کل بانک مرکزی گفته بود امسالی که در پیش است چهار صفر را حذف می کنیم و هر ریال ایران معادل یک دلار آمریکا می شود. کشوری که تورمی 60 -70 درصدی را راه دارد با صفر انداختن ها دردی از اقتصاداش دعوا نمی شود.

نکته سیزدهم این که رادیو فردا خبر داده که صفحه فیس بوک اش با داشتن نود هزار عضو دیشب هک شده است و گروهی از کردها مسوولیت اش را پذیرفته است که ممکن است دروغ باشد و حکومت ایران پیت آن باشد اما هنوز اطلاع بیشتری وجود ندارد.

نکته چهاردهم این که دیروز عصر تظاهرات در برابر سفارت عربستان با پرتاپ 7 یا 8 کوکتل مولوتف ادامه پیدا کرده است و پلیس برخورد کرده است و چهل نفر دستگیر شده اند.

نکته بعدی این که رهبر مخالفت آقای قذافی طرح اتحادیه آفریقا را قبول ندارد و هر طرح که ماندن آقای قذافی بر سر قدرت را تامین کند از پیش رد شده است .

نکته شانزدهم این که آقای علی عبدالله صالح رییس جمهور یمن طرح شورای همکاری خلیج فارس را پذیرفته و رضایت داده به نفع معاون اش کنار برود به شرطی او و خانواده اش در امان باشند.

نکته هفدهم این که آقای نبیل وبلاگ نویس مصری که ارتش انتقاد کرده است راجع به خدمت اجباری سربازی به سه سال زندان محکوم شده که اگر تایید شود اولین در نوع خود اش خواهد بود.

اما نکته آخر بررسی جنبش بود و از چهار محور استراتزیک محور چهارم مانده بود که در واقع فلج سازی در بحران های اقتصادی و آکسیون های عدم همکاری را باید بررسی کنیم . آکسیون هایی مانند نپرداختن قبض ها و نافرمانی های مدنی . جنبش در این خصوص در سال گذشته توفق جندانی نداشته است و به برنامه سال جدید در روزهای آینده می پردازیم.

اندکی صبر سحر نزدیک است

به امید پیروزی ایران و ایرانی
V