April 23, 2011

متن پیاده شده روز شنبه 3 اردیبهشت 1390


سلام،

شنبه 3 اردیبهشت 90، 23 آوریل 2011 میلادی

امروز در مورد 14 موضوع صحبت می کنیم.


5 سال زندان برای عباسیان

آقای صابر عباسیان، از اعضای شاخه ی جوانان حزب مشارکت در شیراز به پنج سال زندان محکوم شد.

نامه ی زندانیان سیاسی به مراجع

بیست و سه تن از زندانیان سیاسی که سایت کلمه برای حفاظت از آنان اسامی شان را اعلام نکرده، نامه ای را خطاب به مراجع دینی نوشته اند که در آن با ذکر فجایعی دیکتاتورهای منطقه، یک به یک توضیح داده اند که چندین برابر این ظلم ها در ایران اتفاق می افتد و این آقایان در برابر آنها سکوت اختیار کرده اند. زندانیان بند 350، 2 الف که در دست سپاه است، 209، زندان رجایی شهر و زندان خوزستان از امضا کنندگان این نامه بوده اند.

حمله به زندانیان رجایی شهر

مسوولان امنیتی به سالن 12 بند 4 زندان رجایی شهر حمله کرده و تلاش کردند که با اعمال فشار به زندانیان مجاری خبررسانی آنها را محدود کنند تا به این ترتیب بتوانند آنان را کنترل کنند.

درگیری در حوالی سنندج

درگیری های روستای حسن آباد در پنج کیلومتری سنندج 4 کشته بر جای گذاشت که اسامی آنان هنوز اعلام نشده است.

افزایش بیکاری کارگران

دبیر اجرایی خانه ی کارگر استان قزوین، اعلام کرد که 100 واحد تولیدی در این استان مشکل دارند و بین دو تا چهل ماه است که نتوانسته اند حقوق کارگران خود را پرداخت کنند. وی افزود که تعطیلی 20 مرغداری به دلیل واردات دانه های آلوده باعث بیکاری 2000 کارگر در این بخش شده است. او همچنین خبرداد که در سال جدید قرارداد 20 هزار کارگر قراردادی تمدید نشده و کارگران اخراج شده اند. جالب است که در این شرایط وزیر اقتصاد اعلام کرده است که همین حداقل دستمزد 320 هزار تومان برای کارگران کافی است و برای بهبود شرایط آنان باید از راههای دیگر اقدام شود.

وعده های احمدی نژادی

آقای احمدی نژاد در این شرایطی که کارخانجات کشور یکی پس از دیگری تعطیل شده و مشاغل از دست می روند، اعلام کرد که امسال 2 و نیم میلیون شغل در سال جاری در کشور ایجاد خواهد شد. ایشان هرگز جواب نمی دهد که با اقتصادی که رشدش 1 درصدی است چگونه موفق به این کار خواهد شد. اقتصاددانان پیش بینی می کنند که امسال بیش از 6 میلیون شغل در معرض از دست رفتن است و به خیل 5 میلیون بیکار کشور 6 میلیون دیگر هم اضافه خواهد شد.

تناقض گویی عزیز جعفری

خبرگزاری فارس به مناسبت 2 اردیبهشت مصاحبه ی مفصلی را با سردار عزیز جعفری داشته که در آن آقای عزیزجعفری به تناقض گویی افتاده است. وی در یکجا می گوید که مخالفت هایی که پس از انتخابات پیش آمد برای هیچ کس قابل پیش بینی نبود و بزرگتر حدی بود که فکر می کردیم. اما در جای دیگر می گوید که در تهران تنها 2 یا 3 هزار نفر مخالف از طیف های مختلف وجود دارند. ایشان متوجه تناقض گویی خود نیست و نمی گوید که اگر چنین است چرا اینقدر از مردم می ترسند و چرا تنها 15 هزار نفر زندانی سیاسی در زندان هستند. وی در مورد فساد اقتصادی در سپاه که مورد انتقاد مردم و بخش هایی از درون سپاه است، پاسخ می دهد که سپاه پروژه های زیر 100 میلیاردی را قبول نکرده و در اینگونه پروژه ها با بخش خصوصی رقابت نمی کند. اما مشخص نیست که سپاه پروژه های بالای 100 میلیاردی را با چه استعدادی انجام می هد و چرا گزارش آن را شفاف منتشر نمی کند؟

بازداشت سپاهیان و بسیجیان هوادار مردم

روزنامه ی الشرق الاوسط گزارش داد که بخشی از سپاهیان و بسیجی هایی که حاضر به درگیر شدن با مردم نبودند دستگیر شده و شکنجه شده اند و جلسه ی فوق العاده ای با حضور فرماندهان سپاه تشکیل شده تا در این سازمان دست به پاکسازی زده و هر که را که حاضر به سرکوب مردم نیست را بیرون کنند.

نگاهی دیگر به ماجرای مصلحی

سایت خبرنگاران سبز، از زوایه ی دیگری به داستای آقای مصلحی نگاه کرده و گزارش مفصلی در این زمینه ارائه داده است. بنا به این گزارش، گناه آقای مصلحی این بوده که وزارت اطلاعات گزارشی از ریخت و پاش های پول نفت توسط دولت ارائه داده بوده و 42 فرمانده ی سپاه از دفتر رییس جمهوری بین 10 تا 15 میلیون ماهیانه اضافه حقوق می گیرند. همین گزارش می افزاید که آقای احمدی نژاد حقوق 220 نفر از طلابی که به مجتبی خامنه ای متصل بوده و به درس او می روند را قطع کرده و همین مسایل باعث بروز مشکل شده است. ضمن اینکه این روزها دفتر رهبری به دنبال این است که نفت را مستقلا در دست خود گرفته و از دست دولت خارج کند. به این صورت که یک "پترو نهاد" تحت نظارت سه نفر تشکیل دهند که آقای مجتبی خامنه ای در راس آن باشد و تمام فعل و انفعالات نفتی را در کنترل مستقیم رهبری بگیرند.


اصولگرایان رودر روی اصولگرایان

خبرگزاری فارس مصاحبه ای داشته با با آقای امیری فر، رییس شورای هماهنگی نهاد ریاست جمهوری و کسی که جامعه ی وعاظ ولایی را از جامعه ی وعاظ تهران جدا کرد. وی در این گفت و گو ابراز داشته که جریان راست سنتی خاصیت خود را از دست داده و در انتخابات آینده ما آنها را شکست خواهیم داد. وی خیلی هم از احمدی نژاد و مشایی تعریف و تمجید کرده است. کیهان در سرمقاله ی امروز خود به این سخنان حمله کرده و سعی هم داشته که مقابله ی لفظی با حرف های امیری فر داشته باشد.

شعار بر علیه رحیم مشایی

جمع محدودی در نمازجمعه ی تهران شعار دادند که "منافق حیا کن، احمدی رو رها کن" که منظورشان آقای رحیم مشایی بوده است.


75 کشته در خونین ترین تظاهرات سوریه

سوریه دیروز خونین ترین و خشن ترین روز خود را از آغاز اعتراضات مردمی پشت سر گذاشت. در پایتخت و تمام نقاط سوریه تظاهرات گسترده در جریان بود. خبرگزاری ها خبرهای متفاوتی از تعداد کشته شدگان دیروز اعلام کرده اند و عفو بین الملل از کشته شدن 75 نفر در روز گذشته در سوریه خبر داده است. آقای اوباما ضمن محکوم کردن این کشتار گفته است که سوریه در سرکوب مردم خود از ایران کمک می گیرد و به همان شگردهای ایران متوسل می شود در حالی که بهتر است به حرف مردم خود گوش دهد.

بازگرداندان استشهادیون

200 دانشجوی ایرانی که بعد از سه روز تحصن به صورت خودجوش می خواستند برای عملیات استشهادی به بحرین بروند، توسط نیروی مرزبانی آنها از بازگردانده است. اینها حرف های صد من یک غازی است که اینان می زنند و بیشتر هم مصرف داخلی دارد.


هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی برفراز لیبی

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که به دستور رییس جمهور، هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به یاری مخالفان قذافی در لیبی خواهند شتافت. این هواپیماها می توانند با موشک های خود مواضع حکومت قذافی را با هدایت ماهواره هدف قرار دهند.

اندکی صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی
V