April 24, 2011

متن پیاده شده روز یکشنبه 4 اردیبهشت 1390


یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ و ۲۴ آوریل ۲۰۱۱

امروز درمورد ۱۴ موضوع صحبت خواهیم کرد:

نکته اول اینکه مراسم چهلم شهید بهنود رمضانی در گورستان قائم شهر برگزار شد. قبل از انجام مراسم اداره ی اطلاعات پدر بهنود را احضار و تهدید کرده که حق ندارند که نوحه ای خوانده شود و یا حرفی بزنند و باید این مراسم در سکوت برگزار شود، که البته عمه ی بهنود به این تهدید‌ها توجه نکرده و فیلم‌های هم از این مراسم منعکس شده است. همه ی این‌ها نشان می دهد که حکومت به قدری وحشت زده است که حتی تاب یک مراسم چهلم و در یک روستا را هم ندارد.

نکته دوم اینکه خانم فاطمه کروبی (که قبلا هم خبرهایی مبنی بر بیمار شدن ایشان وجود داشت) توانسته است برای درمان از حصر بیرون بیاید.

نکته سوم اینکه آقای دکتر محمد سیف زاده( وکیل مدافع آزادی و حقوق بشر) که دو هفته پیش ناپدید شده بود، مشخص شد که سالم است و در زندان ارومیه به سر می برد. دکتر سیف زاده به ۹ سال زندان و ۱۰ سال محرومیت از وکالت محروم شده است. انتقال ایشان به زندان ارومیه، ظاهرا ایراد اتهام جدیدی به دکتر سیف زده است. این اتهام جدید را اینطور بیان کرده اند که ایشان قصد خروج غیر قانونی از ایران را داشته است که همواره دکتر سیف زاده آن را تکذیب کرده اند.

نکته چهارم اینکه دفتر تحکیم دانشجویی در اطلاعیه ی مفصل و تحلیلی ای از فشارها بر دانشگاه صحبت کرده است و در سالگرد انقلاب فرهنگی‌ و به دنبال آن تصفیه ی دانشگاه‌ها به این نکته اشاره کرده که گویی انقلاب فرهنگی‌ دومی‌ در جریان است. همچنین در این اطلاعیه بیان شده که کسانی‌ که حکومتی هستند با علم، دانش و خرد مخالفند و اگر دانشگاه با آنها همراه نباشد، حاضرند آن را با خاک یکسان کنند و از بین ببرند. دفتر تحکیم توضیح داده است که در سال گذشته بیش از ۴۰۰ دانشجو بازداشت شدند، ۹۰۰ دانشجو از دانشگاه اخراج شدند،۴ دانشجو شهید شده و چندین استاد درجه اول از دانشگاه‌ها اخراج شدند. در لیست استادان اخراجی اسامی کسانی‌ چون دکتر شریف، دکتر حسین سیف زاده و دکتر قاسم شعله صعدی را نام برده اند. همچنین از یاران دبستانی ا‌شان که در زندان به سر می برند و شجاعانه در برابر استبداد ایستادگی می کنند،نیز یاد کرده اند.

نکته پنجم اینکه آقای دکتر علی‌ تابنده(قطب فرقه ی نعمت اللهی گنابادی) از طرف دادستانی گناباد، برای دفن دراویش گنابادی در بیدخت احضار شده است. در همین راستا هم خبر از انتقال ۸ تن از زندانیان دراویش گنابادی به زندان ولی آباد مشهد به گوش می‌رسد. اختلاف روحانیون فقیه در مذهب شیعه و انصار آنها با فرق صوفیه، اختلافی قدیمی‌ است که این روزها تبدیل به سرکوب سیاسی شده است.

نکته ششم اینکه گزارش بانک مرکزی اعلام شده است و نشان می دهد که غیمت مواد خوراکی در فروردین امسال نسبت به فروردین سال گذشته به طور متوسط ۲۵ درصد افزایش داشته است، پیش بینی‌ می شود که این روند افزایش در ماه‌های آینده باز هم سیر سعودی داشته باشد.

نکته هفتم اینکه آقای دیوید کین( معاون اداره ی خزانه داری آمریکا) عازم سفری به فرانسه و ترکیه برای مذاکره درمورد افزایش تحریم‌ها بر ایران و لیبی‌ است. گویا در این سفر تاکید بیشتر بر ترکیه است، زیرا ترکیه به همراه چین گریزگاهی برای ایران برای دور زدن تحریم‌های آمریکا محسوب می شوند.

نکته هشتم اینکه آقای خامنه‌ای در جمع مردم فارس صحبت کرد و خیلی‌ تلاش کرد تا اختلافش با آقای احمدی نژاد بر سر وزیر اطلاعات را کوچک و بی‌ اهمیت جلوه دهد. همچنین مطرح کرد که در کار دولت دخالت نمیکند، مگر اینکه مصلحت باشد و چون دولت از مصلحت بزرگی‌ غفلت کرده بود، ایشان دخالت کرده اند، ولی‌ اصلا توضیحی نداده اند که این مصلحت بزرگ چه چیزی بوده که ایشان باید دخالت می کرده است. می‌توان گفت که یکسری حرفهای مبهم و بی‌ سر و ته بیان کرده اند. همچنین مثل مراتب قبل در سال جدید ،سعی‌ کرده است که بر اتحاد در درون حکومت و دوری از بگو مگو تاکید کند، اما بلافاصله بعد از این سخنان خبرگزاری دولتی ایرنا یک قسمت از سخنان آقای خامنه‌ای را تیتر خبر گذاشته و تحلیل کرد به اینکه رئیس جمهور و دولت شبانه روز در حال خدمت هستند، در حالیکه متن سخنرانی ایشان اینطور نیست. همینطور دفتر رهبری بیانیه‌ای داد و با تاسف از خبر ایرنا، به رسانه‌‌ها و روزنامه‌ها اعلام کرد که از خبر ایرنا استفاده نکنند. ایرنا‌هم بعدا این خبر را برداشت و آقای جوان فکر هم عذر خواهی‌ کرد، ولی‌ کشمکش کماکان ادامه پیدا کرد. در همین راستا و بلافاصله بعد از سخنرانی‌ آقای خامنه‌ای سایت اماریون( از مخالفین دولت) آقای رحیم مشایی را با راس پوتین مقایسه کرده است. همچنین سایت فارس هم قسمت دوم مصاحبه با آقای عزیز جعفری( رئیس سپاه) را منتشر کرد که آقای رحیم مشایی و اطرفیانش را به خوارج نهروان توصیف کرد. به هر حال این چندمین بار است که برای حرفهای آقای خامنه ای ارزش قایل نشده اند.

نکته نهم اینکه سایت الف(سایت آقای احمد توکلی) نوشت که آقای احمدی نژاد، مصلحی را همراه خود به کردستان نبرده و به هیأت دولت هم معرفی‌ نمی کند که البته بعدا سایت الف این خبر را برداشت.

نکته دهم اینکه کمیسیون فرهنگی‌ مجلس قرار است تا عملکرد خبرگزاری ایرنا را برسی‌ کند و زمینه ی سوال از آقای احمدی‌نژاد در باره ی آقای مصلحی نیز در دست بررسی‌ است که امکان دارد آقای خامنه‌ای مانع انجام این کار شود.

نکته یازدهم اینکه آقای آقای علی‌ عبدالله صالح ( رئیس جمهور یمن) بالاخره طرح شورای همکاری خلیج فارس را پذیرفت و قبول کرد که ظرف ۳۰ روز، قدرت را به معاونش واگذار کند، البته به این شرط که از تعقیب قضایی مصون باشد و بعد از آن دولت وحدت ملی‌ تشکیل شود و ظرف ۳ ماه هم انتخابات برای رئیس جمهور جدید برگزار شود که البته مخالفین گفته اند که طرح تشکیل دولت وحدت ملی‌ را بعد از رفتن عبدالله صالح بررسی‌ خواهند کرد. به نظر می‌رسد که یک دیکتاتور دیگر هم در خاورمیانه در حال سرنگونی است و در این لیست نوبت آقای خامنه‌ای هم خواهد رسید.

نکته دوازدهم اینکه دو موشک از طرف هواپیماهای نیروهای ناتو به بابل العزیزیه( در ۵۰ کیلومتری چادر پذیرایی قذافی) اصابت کرده که این منطقه با خاک یکسان شده ، اما مشخص نیست که خود قذافی کجاست. هواپیماها ی بدون سرنشین آمریکایی‌ هم کار خود را شروع کرده اند. همچنین صحبت این است که پول‌های قذافی و لیبی‌ که توقیف شده در اختیار مخالفین قرار بگیرد.

نکته ی سیزدهم اینکه سوریه حرفهای آقای اوباما مبنی بر کمک گرفتن سوریه از ایران برای سرکوب مخالفینش را تکذیب کرده است، همچنین سخنگوی وزارت خارجه ی ایران هم این ادعا را تکذیب کرده و گفته است که مخالفین در سوریه بخش کوچکی از جامعه ی سوریه هستند، مثل حرفهای آقای عزیز جعفری که مخالفین در تهران را دو تا سه هزار نفر اعلام کرده بود. به هر صورت کشتار در سوریه ادامه دارد و در مراسم تشیع جنازه ی بیش از ۱۰۰ کشته ی روز جمعه ی خونین سوریه ، ۱۲نفر دیگر کشته شدند.

نکته ی آخر اینکه جمعی‌ از وبلاگ نویسان سبز در وبلاگ دوران نامه ای خطاب به شورای هماهنگی‌ راه سبز امید که با کمال احترام نوشته شده، از بی‌ تحرکی این شورا انتقاد کرده اند.همینطور برخی‌ از جوانان در فیس بوک صفحه‌ای به نام مرگ بر دیکتاتور را تشکیل و مقالات خوبی را در این صفحه قرار داده اند که در روزهای آینده به معرفی‌ آن می‌پردازم و به برسی‌ تجربه‌های کشور‌های دیگر خواهیم پرداخت.

اندکی‌ صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی
V