April 26, 2011

متن پیاده شده روز سه شنبه 6 اردیبهشت 1390


سه شنبه شش اردیبهشت نود 26 اپریل 2011 میلادی

امروز درباره 15 موضوع صحبت می کنیم.

نکته اول این که دور دوم اعتصاب غذای زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر دیروز و پریروز برقرار شد و همان طور که این زندانیان عزیز اعلام کرده اند. هفته آینده هم این زندانیان اعتصاب غذا خواهند کرد. این سه روز مصادف است با یازدهم روز کارگر، دوازدهم روز معلم و سیزدهم روز مطبوعات و به این ترتیب در واقع سه روز اعتصاب غذا برای سه قشری که در جنبش نقش دارند از طرف زندانیان اعلام شده است و برخی اعلام کرده اند که ما هر سه شب الله اکبر بگوییم و راهپمایی اعتراضی به سبک سه شنبه های اعتراض را مجددا احیا کنیم. که به نظر من پیشنهاد های خوبی است و من اطلاعات بیشتری بگیرم در روزهای آینده خدمتتان اعلام می کنم.

نکته دوم این که آقای محمدرضا مقیسه از طرف آقای جعفری دولت آبادی دادستان احضار شده و سعی شده با او برخورد شود و به دلیل نامه ای که مادر آقای مقیسه نوشته است. آقای مقیسه کسی است که در کمیسیون که آقایان کروبی و موسوی برای بررسی آسیب دیدگان بعد از انتخابات 88 اولین بار افشا کرد که عزیزانی که در خیابان ها شهید شده اند در گورهای دسته جمعی دفن شده اند.

نکته سوم این که دکتر قاسم شعله سعدی همچنان در زندان است و پسر ایشان گفته است که ایشان برای حکم ابطال شده ای یک سال و نیم حبس به خاطر نامه به آقای خامنه ای زندان برده شده در حالی که این حکم توسط آقای شاهرودی باطل شده بود و تا در زندان بوده است یک سال حبس دیگر هم برای او بریده اند. نگرانی از سلامتی او به سبب ناراحتی ستون فقرات و خطر قطع نجاع و همین طور ناراحتی قلبی افزایش پیدا کرده است.

نکته چهارم این که آقای محسنی اژه ای دادستان کل کشور از مصاحبه ی خانم فائزه هاشمی گفته است واین که قابل پیگرد قضایی است و آقای جوان فکر رییس ایرنا و از نزدیکان آقای احمدی نژاد هم اظهار شده و توضیح داده و صراحتاهم آقای اژه ای گفته مرخصی به زندانیانی که داده می شود و توبه کنند و از آنچه انجام داده اند پشیمان باشند.

نکته پنجم این که دروایش فرقه گنابادی در گناباد تجمع کردند و بیش از پنج هزار نفر از سطح کشور به آنجا رفته اند و به احضار دکتر نورعلی تابنده قطب این دراویش دور هم جمع شده اند.

نکته ششم این که 180 نفر از کارگران کارخانه چینی سازی البرز که اسفند سال گذشته منحل شد. هنوز بلاتکلیف اند و هنوز با آنها تصفیه حساب نشده است و تجمعی داشتند روز گذشته در برابر مجلس.

نکته هفتم این که سایت العربیه خبر داده است که دو شنبه شب آقای احمدی نژاد با آقای خامنه ای دیدار داشته است و در محافل مختلف سیاسی شایع شده که احمدی نژاد استعفا کرده است و سایت سفیر گفته است احمدی نژاد پنج روز است به دفتراش نرفته است و آقای خامنه ای هم در دیداری که با کمیسیون کشاورزی مجلس داشته است هم به نعل زده و هم به میخ و هم از مجلس دفاع کرده و هم از دولت.

نکته هشتم این که آقای سردار جلالی رییس ستاد پدافند غیر عامل خبر از ویروس استارس خبر داده است که ویروس جدیدی است و روی دستگاه های اجرایی و سیستم های اداری فعال می شود و جاسوسی می کند.

نکته نهم این که یک دیپلمات دیگر ایرانی از بحرین اخراج می شود و البته این هم احتمالا یک دیپلمات بحرینی را اخراج می کند.

نکته دهم این که مجلس در بررسی قانون بودجه 90 تصویب کرد که دولت اجازه داشته باشد پنج هزار میلیارد تومان از اموال خوداش را بفروشد و هزینه آن را به پیمانکاران برق بپردازند.

نکته یازدهم اینن که آقای شجونی که از طرفداران پر و پا قرص دولت بود و این روزها از آقای مشایی انتقاد می کند در مصاحبه با روز آن لاین گفته است که سرنوشت بنی صدر در انتظار احمدی نژاد است اگر به حرف ولایت فقیه گوش نکند اما ایشان بعدا تکذیب کرد و سایت روزآن لاین هم کار حرفه ای کرد و صدای نوار آقای شجونی را روی وب سایت خوداش گذاشته است و نشان می دهد ایشان این حرف را زده است.

نکته دوازدهم این که بخشنامه به امضای فرمانده انتظامی استان تهران منتشر شده است که نشان می دهد ابلاغ کرده اند پرسنل نیروی انتظامی با لباس شخصی به دیدن فیلم اخراجی های سه بروند و این نشان نمی دهد چقدر حکومت شکننده است که پاسخ یک آکسیون ساده در ایام نوروز را هم با هم بخشنامه های دولتی می دهد.

نکته سیزدهم این که ماجرای دلخراش رها کردن دو بیمار بیمارستان امام خمینی کنار اتوبان طبق روال معمول جمهوری اسلامی با شکستن کاسه کوزه بر سر پرسنل ساده این بیمارستان از جمله راننده آمبولانس در حال تمام شدن است.

نکته بعدی این که سوریه با تانک به شهر درعا حمله کردند و به خانه ها وارد شدند و اتحادیه اروپا محکوم کرده اند و شورای امنیت خواسته شده وارد ماجرا شود و

نکته آخر این که صادرات نفت عراق از مرز دو میلیون بشکه گذشت و این ترتیب اندک اندک ایران را در صادرات نفت می گیرد.

اندکی صبر سحر نزدیک است

به امید پیروزی ایران و ایرانی
V