April 30, 2011

متن پیاده شده روز شنبه 10 اردیبهشت 1390


شنبه 10 اردیبهشت 90، 30 آوریل 2011 میلادی

ابتدا عذرخواهی می کنم که به دلیل اینکه در سفر هستم کیفیت برنامه پایین تر و زمان آن کوتاه تر است.

امروز در مورد 10 موضوع صحبت می کنیم.

جشن تولد زندانیان سیاسی

جشن تولد میلاد اسدی، علی ملیحی و حسن اسدی زیدآبادی، سه تن از زندانیان سیاسی عزیز ما در بند 350 زندان اوین برگزار شد. کار خوبی که در این روزها هم برای شهدا و هم برای زندانیان عزیز سیاسی ما صورت می گیرد و تبدیل به سنتی شده است برای بزرگداشت این چشم و چراغ های ملت.

سیامک پورزند درگذشت

آقای سیامک پورزند، روزنامه نگار با سابقه در 80 سالگی در تهران فوت کرد. او همسر خانم مهرانگیز کار از بیانگذاران جنبش زنان ایران و فعالان حقوق بشر بود که خود 11 سال در زندان بود و تحت فشارهای زیادی قرار داشت.

مصاحبه ی فاطمه ی کروبی

خانم فاطمه ی کروبی پس از گذران مقداری معالجات روز گذشته به حصر بازگشته و مصاحبه ای با سحام نیوز انجام داد که در آن اعلام کرد که وی و آقای کروبی از حقوق اولیه ی یک زندانی هم محروم هستند و تمام مجتمع مسکونی شان در کنترل نیروهای امنیتی است. وی افزود که روحیه ی آقای کروبی خیلی خوب است و از مردم بسیار تشکر کرد. خانم کروبی اراذل و اوباش را ابزارهای دیکتاتور خواند که در نهایت گریبان خود دیکتاتور را خواهد گرفت. وی از اهالی محل بابت به وجود آمدن مزاحمت برای آنان عذرخواهی کرد.

اعتراض و اعتصاب در بافق

مردم بافق در استان یزد دست به حرکت خوبی زدند، به طوریکه بعد از اعتصاب کارگران سنگ آهن مرکزی که با سرکوب مواجه شد، مردم به آنها پیوسته و با بستن مغازه ها و مسدود کردن مسیر قطارهای مسافربری و باری اعتراض خود را نشان دادند. اعتصاب کارگران به دلیل درخواست برای جایگزین کردن یک مدیر عامل بومی بود که در نتیجه ی اعتصاب و اعتراض مردم، مسوولان مجبور شدند که به خواست کارگران و مردم تن داده و در روز پنجشنبه یک مدیر عامل بومی را جایگزین مدیر پیشین کنند.

کاهش شدید ارزش سهام بورس

هفته ی گذشته در شرایطی در ایران به اتمام رسید که بازار بورس با کاهشی بی سابقه در طول 2 سال گذشته مواجه بود به طوریکه 2/492 درصد کاهش داشت. بسیاری از شرکت ها و کارخانه ها در بخش های مختلف صعنت با کاهش ارزش سهام مواجه شدند.

بیانیه ی کاگران در اعتراض به هدفمندسازی

هفت تشکل کارگری در بیانیه ای مطرح کردند که طرح یارانه ها زندگی کارگران را به تباهی می کشاند و خواستار توقف این طرح شدند. گرانی سرسام آور و فشار به زندگی کارگران و همه ی مردم ایران مسیری است که حذف یارانه ها شروع شده و به مراحل بدتری هم خواهم رسید.

ادامه ی تنش میان خامنه ای و احمدی نژاد

اختلافات آقای احمدی نژاد و آقای خامنه ای کماکان ادامه دارد. گفته می شود که که آقای جنتی با احمدی نژاد دیدار داشته که در آن آقای احمدی نژاد گفته است که به رهبری بدهکار نیستم که بخواهم کوتاه بیایم، یک عزل و نصب وزرا در اختیارم بود که آن را هم به حمدالله از من گرفته اند. به هر حال گویا آقای جنتی و لاریجانی خواسته بودند که دوباره به دیدار آقای احمدی نژاد بروند که وی موافقت نکرده است. البته اطرافیان به دنبال حل موضوع هستند و امثال آقای جوانفکر در اینباره مطلب نوشته اند و به نظر می رسد که اینان می خواهند آقای احمدی نژاد به کار خود بازگردد تا موقعیت خودشان از دست نرود.

در طرف مقابل اما به نظر می رسد که می خواهند شخص احمدی نژاد را نگه داشته اما مشایی را حذف کنند. آقای ذوالنور، جانشین ولایت وفقیه در سپاه گفته است که آقای احمدی نژاد با آرمان های انقلاب هماهنگ است اما رییس جمهور واقعی مشایی است و امیدواریم که خداوند احمدی نژاد را از شر مشایی نجات دهد.

احمد خاتمی از ولایت فقیه می گوید

آقای احمد خاتمی دیروز در نمازجمعه، صحبت از تئوری ولایت فقیه کرد که به واسطه ی آن همه ی سه گانه تنها با رای ولی فقیه مشروعیت پیدا می کنند. این دروا قع همان تئوری استبداد دینی است که در تئوری ولایت فقیه مجسم است، یعنی یک نفر حق دارد هرکاری بکند و حرفش همچون قانون و شرع است و به هیچ کس هم پاسخگو نمی باشد.

آمار استفاده ی احمدی نژاد از واژه ی ولایت فقیه

سایت عماریون از مخالفین دولت، روند سخنان آقای احمدی نژاد را شمرده و گفته است که وی در سال 84، 260 بار از واژه ی ولایت فقیه استفاده کرده در حالیکه در سال 88 فقط 8 بار و در سال 89 فقط سه بار از ولایت فقیه صحبت کرده است.

مصباح یزدی: مخالفت با ولی فقیه شرک است

آقای مصباح یزدی اعلام کرده است که مخالفت با ولایت فقیه، شرک به خداست که در واقع این سخن طعنه ای است به آقای احمدی نژاد. البته ایشان حتما می داند که امثال شیخ مرتضی انصاری که بخشی از کتاب های حوزه ی علمیه در از آثار اوست و همچنین بخشی از مراجع اعتقادی به ولایت فقیه به این شکلی که آقایان مطرح می کنند اعتقادی نداشتند و لابد آنها هم مشرک بودند. ایشان همچنین طعنه ای هم به آقای مشایی زده و گفته است که دین را باید از قرآن و معصومین آموخت و نه از مرتاض و جن گیر. ایشان نکته ای را هم مطرح کرد که است که نشان از عدم شناختش از دنیاست. وی گفته است که خدمتی که آقای مطهری به جامعه ی بشری کرده، ادیسون نکرده است. یکی نیست به این آقا بگوید که شما پنج کتاب از آقای مطهری بیاورید که اصلا به زبان های غیرفارسی ترجمه شده و اهل دنیا اصلا بدانند که چنین کتابی نوشته شده است، چه رسد به اینکه تاثیری هم گرفته باشند.

کشتار معترضان در سوریه

روز گذشته سوریه مجددا یکپارچه اعتراض بود. بیش از 40 نفر تنها در شهر درعا کشته شدند. آقای اوباما سه ارگان امنیتی سوریه و سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران را به دلیل دخالت در سرکوب مردم در فهرست تحریم قرار داده است.

اندکی صبر سحر نزدیک است.

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید.

به امید پیروزی ایران و ایرانی