June 28, 2003

نگرانی وکیل سازگارا از سرنوشت موکل خود طاها پرس 7 تیرماه 82

خبرگزاری طاها ـ تهران :

با وجود گذشت بیش از 13 روز از بازداشت محسن سازگارا از فعالان سیاسی درایران حتی وکیل او هیچ اطلاعی از سرنوشت موکلش ندارد. این مسئله جدای از نگرانی هائی که درمورد سلامتی او درمحافل مختلف ایجاد کرده، اعتراض شعله سعدی وکیل قانونی او را هم سبب شده است.
قاسم شعله سعدی از وکلای فعال در پرونده های جنجالی در سالهای اخیر است که به واسطه آن حتی به زندان هم افتاده است. شعله سعدی در حالی وکالت سازگارا را قبول کرده است که هیچ اطلاعی از سرنوشت موکل خود ندارد. او در این باره می گوید:
" ما هیچ اطلاعی از وضعیت ایشان نداریم از طرفی من یک هفته ای است که رسما" درخواست وکالت داده ام اما حتی یک زنگ به من نزده اند که برای تحویل وکالت نامه و تقاضا نامه ام بروم بنابراین هیچ کدام نمی دانیم که سازگارا کجا بازداشت است و یا کدام شعبه به پرونده او رسیدگی می کند".
شعله سعدی با غیرطبیعی خواندن روند رسیدگی به پرونده موکلش گفت:" متاسفانه پنهان کاری تاسف باری در این باره وجود دارد."
با وجودی که حتی وکیل سازگارا هیچ اطلاعی از وضعیت موکل خود ندارد خبرهای زیادی که همگی حکایت از وخیم بودن سازگارا دارد زبان به زبان میچرخد. با توجه به صریح اللهجه بودن سازگارا این احتمال وجود دارد که مسکوت گذاشتن پرونده او به درخواست های تند و انقلابیش ربط دارد. سازگارا در آخرین درخواست خود از سید علی خامنه ای رهبر مذهبی ایران خواسته است که از مردم ایران به خاطر وقایع اخیر دانشجوئی عذرخواهی کند، این در حالی است که رهبر ایران در سخنرانی خود در جمع مردم ورامین از فرزندان انقلابی خود خواسته بود که آشوب طلبان را سر جای خود بنشانند.
" با شناختی که از روحیات ایشان دارم مطمئنم که هنوز به اعتصاب غذا و داروی خود ادامه می دهد"
این مطلب را شعله سعدی در پاسخ به شایعه وخیم بودن وضعیت سازگارا عنوان می کند.
این در حالی است که دکتر سهیلا حمیدنیا همسر محسن سازگارا هم در حمایت از همسر و پسرش در اعتصاب غذاست. او به خاطر فعالیتهایش برای آزادی اعضای خانواده خود به دادسرای اوین فرا خوانده شد. شعله سعدی در این باره می گوید:" خانم سازگارا ساعت 5 بعد از ظهر چهارشنبه هفته گذشته احضاریه ای دریافت کرد که در آن خواسته شده بود که ساعت 10 صبح 5 شنبه به شعبه 12 دادسرای انقلاب در اوین مراجعه کند و با توجه به اینکه وقتی متهمی در این وقت مراجعه می کند و وقت اداری هم روز پنج شنبه زود تمام می شود و فردای آن روز هم جمعه است می توان نتیجه گیری کرد که می خواهند متهم را دچار مشکل کنند. به هر حال قرار بود که ایشان امروز که از بیمارستان مرخص می شوند برای بازپرسی بروند."
قاسم شعله سعدی در پاسخ به این سئوال که آیا به آینده این پرونده خوشبین هستید یا نه گفت:" این نوع پرونده بیش از ایکه جنبه قضائی داشته باشد سیاسی است و رسیدگی به آن هم تحت تاثیر شرایط سیاسی کشور خواهد بود."
لازم به یادآوری است که به توصیه شعله سعدی شیرزاد حیدری نیکخواه کار رسیدگی به پرونده سهیلا حمیدنیا را قبول خواهد کرد.