March 19, 2005

سفر محسن سازگارا به آمريكا براي جلب حمايت واشنگتن از لغو دين سالاري در جمهوري اسلامي

 به نوشته روزنامه روز جمعه 83،12،29  "نيويورك سان "  "محسن سازگارا" در سفري كه قرار است به زودي به آمريكا داشته باشد، سعي خواهد كرد تا حمايت واشنگتن را براي برگزاري يك همه پرسي عمومي در ايران درباره ابقا يا لغو دين سالاري در جمهوري اسلامي ، جلب كند.
"الي ليك " گزارشگر اين روزنامه مي افزايد: "در حالي كه سياست آمريكا در قبال ايران بين حمايت از مذاكرات  اروپا بر سر برنامه هسته اي جمهوري اسلامي و حمايت رييس جمهور از جنبش مردم سالاري ايران ، از هم گسيخته نشان مي دهد، تلاش آقاي سازگارا مي تواند كاخ سفيد را به استقبال از تغيير رژيم در اين كشور نزديك تر كند."
سازگارا مي گويد: بهترين راه براي تحقق بخشيدن به آن ، درخواست از رژيم براي برگزاري يك انتخابات آزاد به منظور تغيير قانون اساسي ايران و تبديل كشور به يك كشور سكولار است.
 تا كنون اين جنبش از سوي بسياري از مخالفان ايراني از جمله سلطنت طلبان ، اصلاح طلبان و سازمان هاي دانشجويي مورد حمايت قرار گرفته است .
" سازگارا در مصاحبه اي تلفني از لندن با نيويورك سان در روز پنجشنبه ، گفته است كه در نظر دارد از قانونگزاران و مقامات دولتي آمريكا بخواهد از يك تحقيق بين المللي در مورد نقش ايران در قتل هاي خارج از كشور از قبيل بمب گذاري رستوران "ميكونوس" برلين در سال 1371 حمايت كنند.

سازگارا قرار است نهم فروردين ماه وارد آمريكا شده و به مدت سه ماه در موسسه واشنگتن براي سياست خاور نزديك فعاليت داشته باشد.
اين موسسه وابسته به افراطي ترين جناح سياسي طرفدار اسراييل در آمريكا است .
پويا ديانيم "، رييس كميته روابط عمومي يهوديان ايراني مقيم لس آنجلس، به نيويورك سان گفته است : "اهميت حضور سازگارا در ايالات متحده اين است كه به تحليل گران ايران و دولت آمريكا امكان بررسي بهتر وحدت تازه بوجود آمده در ميان جناح هاي مخالف در داخل و خارج از ايران را مي دهد." وي مي گويد: "حضور سازگارا در آمريكا همچنين به نبردي براي در دست گرفتن كنترل جنبش همه پرسي منجر خواهد شد."

ملاحظات: توسل سازگار به آمريكا و موضع ضد ديني او چيز جديدي نيست. او قطعا در استخدام بيگانگان است. وقتي درانتخابات شوراي شهر تهران،‌سطح شهر تهران را با عكس هاي بسيار يزرگ رنگي و پرهزينه كه از او به عنوان شهردار منتخب اصلاح طلبان نام مي برد مشاهده كردم يقين كردم كه اين هزينه ها را سازمان سيا و امثال آن متقبل شده اند.
گروه هاي به اصطلاح اصلاح طلب كه سازگارنژاد يار صميمي آنها بود هم در اين مخالفت با اسلام شريكند و بايد پاسخگوي آن باشند. بهتر است اين گروه ها نفاق را به كناري گذاشته و شعار "ايران براي ايرانيان"  را به كناري گذاشته و شعار «ايران مال آمريكا » را كه با ماهيت حركت خود سازگارتر است برگزينند.
و امايك سوال.  چند تا  از فعالين به اصطلاح اصلاح طلب مثل سازگارا مزدبگير آمريكا هستند و بودجه فعاليت آنها از كجا تامين مي شود؟ محمد حسن قدیری ابیانه