July 28, 2005

نقش مجلس خبرگان و نهادهای زیر رهبری و تلاش جناح امنیتی نظامی تازه برای فتح این نهاد بمنظور بدست گرفتن قدرت کامل

صدا - 6:28 دقيقه - پياده کنيد: ( mp3: 1.48MB ) - ( rm: 300KB)

بشنويد:

 نقش مجلس خبرگان و نهادهای زیر رهبری و تلاش جناح امنیتی نظامی تازه برای فتح این نهاد بمنظور بدست گرفتن قدرت کامل: نظرات محسن سازگارا

محسن سازگارا فعال سیاسی به رادیو فردا می گوید: با انتخاب احمدی نژاد ظاهر قضیه اینست که آقای خامنه ای در راس یک جناح امنیتی نظامی نشسته و د ستگاه اجرایی کشور را هم در کنترل خواهد گرفت اما این ماه عسل تمام شد و بر سر انتخاب کابینه بخصوص وزارت امور خارجه بلافاصله درگیری شد. جناح امنیتی نظامی حاضر نیست که با جناح پشت سرش به منویات رهبری تن بدهد بلافاصله دست به دامن مجلس خبرگان شدند. یعنی تنها چاقویی که در قانون اساسی می تواند گلوی رهبر را ببرد. وی معتقد است مسول اصلی این، شخص آقای خامنه ای است که اسلحه را وارد سیاست کرده.

در روزهای اخیر بحث هایی پیرامون نقش خبرگان و تصمیم های مهم و بیسابقه ای که قرار است در نشست شهریور ماه بویژه در ارتباط با نهادهای زیر نظر رهبر اتخاذ کند، در رسانه های ایران مطرح شده است. عده ای خواهان به تعویق انداختن انتخابات خبرگان شده و گفته اند بهتر است مجلس کنونی یکسال دیگر به کار خود ادامه دهد والبته بعضی ها با این نظر مخالفت کرده اند. محسن سازگارا فعال سیاسی به رادیو فردا می گوید:

محسن سازگارا :بحث یکدست کردن حکومت سرابی بیش نیست از عهد آقای خمینی تا الان دائما این بحث بوده که همه با هم باشند دعوا نباشد، غافل از اینکه اصلا جبلی سیاست رقابت است و باید آنرا به رسمیت شناخت. این یکدست کردن که آقای خامنه ای سعی کرد با حذف اصلاح طلبان تا مخالفین دیگر آنرا انجام دهد دیدیم که عملی نشد و در مجلس هفتم بین موتلفه ای ها و جناح امنیتی نظامی دعوا شد و اختلاف بوجود آمد. این اختلاف در انتخابات ریاست جمهوری هم خودش را نشان داد و کاندیدای موتلفه از کاندیدای فاشسیتهای وطنی احمدی نژاد جدا شد. با انتخاب احمدی نژاد بنظر می رسد که آقای خامنه ای در راس یک جناح امنیتی نظامی نشسته و کیهان هم سخنگویشان هست و د ستگاه اجرایی کشور را هم در کنترل خواهد گرفت اما این ماه عسل هم خیلی زود تمام خواهد شد. من خودم انتظار داشتم دو سه ماه دیگر تمام شود اما زودتر از آنکه فکر می کردیم ماه عسل تمام شد و بر سر انتخاب کابینه بخصوص وزارت امور خارجه بلافاصله درگیری شد. یعنی یک نزاع قدرت تازه بوجود آمده که یک طرفش رهبری قرار دارد که نیروهای نظامی را وارد عرصه سیاست کرده و حالا که قدرت را بدست آنها برقرار کرده الان آن کسی که اسلحه دستش هست توی روی خودش می ایستد. بهمین دلیل اولین اختلاف که پیش آمده و این رئیس جمهوری امنیتی نظامی حاضر نیست که با جناح پشت سرش به منویات رهبری تن بدهد بلافاصله دست به دامن مجلس خبرگان شدند. یعنی تنها چاقویی که در قانون اساسی می تواند گلوی رهبر را ببرد. منتها مجلی خبرگان فعلی از فیلتر شورای نگهبان گذشته و حتی یک وکیل خلاف منویات رهبری در این مجلس نیست و به همین دلیل هم بجای انتقاد از رهبری ا ز رهبری رهنمود گرفته. این مسول اصلی اش شخص آقای خامنه ای است که اسلحه را وارد سیاست کرده. و عواقبش هم اینست که در درجه اول تیغی که تیز کرده مردم را منکوب کند و سرکوب کند در اولین قدم گلوی خودش را می برد و ایشان چاره ندارد یا به خواست نظامی ها تن دردهد یا شروع کند به تبدیل کردن پاره ای از فرماندهان نظامی و بتواند مثل شاه که دائما فرماندهان نظامی را عوض می کرد از ترس کودتا یا اقدام علیه خودش شب و روز خواب نداشته باشد که مبادا علیه خودش دست به اسلحه ببرند.
(کوتاه شده)

برگرفته از رادیو فردا