September 11, 2009

متن پیاده شده روز جمعه ۲۰ شهریور ۱۳۸۸

سلام جمعه 20 شهریور1388، 11 سپتامبر 2009 میلادی

اول عذر خواهی کنم از این که این برنامه روز جمعه دیر بدستتان می رسد یک اشکال در بخش نرم افزاری داشتیم و وقتی حل شد مشکلی در میکروفون بوجود آمد که الان از روی میکروفون دوربین ضبط می شود و در نتیجه کیفیت صدا بدتر از روزهای قبل است که امیدوارم به بزرگواری خودتان ببخشید. سعی می کنم به این دلیل کوتاه تر صحبت کنم.

چهار موضوع را مطرح می کنم.

اول- نگاهی به این چند ثانیه فیلم بیاندازید که در بزرگراه نیایش در تهران گرفته شده است. یکی از دوستان پوستری را از پل عابر پیاده آویزان کرده و روی پوستر نوشته روز قدس، روز سبز و عکس اقای مهندس موسوی را بالای آن چاپ کرده و آن قدر هم این پلاکارد مانده که خودش یا دیگری توانسته فیلم تهیه کند. از این نکته می خواهم این استفاده را بکنم که استفاده از پل های عابر پیاده ، پل های اتومبیل رو و ساختمان های بلند و هر مکان مناسب دیگر برای آویزان کردن پلاکارد و پارچه یا ریختن اعلامیه به پایین و یا خیلی ساده کاغذ سبز به خصوص در مناطق پر جمعیت ، کارهایی است عملی و بسیار مفید و پیام ما را هم به مردم می رساند. در روز قدس هم حضور میلیونی ما می تواند تحرکات حکومت و نقشه هایش را خنثی کند و استفاده از همین تاکتیک در آن روز هم موثر و مفید است.

دوم- مقاله آقای دکتر سروش تحت عنوان " جشن زوال استبداد دینی" مقاله ای است بسیار خواندنی که می خواستم به عنوان یک نوشته آموزشی خواهش کنم همگی مطالعه نمائید. آقای دکتر سروش در این مقاله لیست بلند بالایی از جنایات حکومت آقای خامنه ای و دلایل عدم مشروعیت انان را با آن قلم شیوا عنوان می نماید. بحث ایشان در خصوص جامعه اخلاقی و حکومت فرادینی هم به خوبی نشان می دهد که ایده آل ، حکومتی است که نسبت به دین و یایمان و عقیده مردم بی طرف باشد و کاری به کار باورهای ملت نداشته باشد و از طرف دیگر مشکلات را هم از مبانی عقلی حل می کند. این نوشته روی سایت آقای دکتر سروش و سایر سایت ها هست. من هم روی سایت خودم می گذارم و خدمتتان ارسال می کنم.

سوم- مطلب دیگر این است که چگونه یک نفر در ایران( کلاینت) به کامپیوتر یک نفر دیگر در خارج ( سرور) وصل شود. چه برنامه هایی را باید دانلود کنند در ایران و در خارج تا این ارتباط برقرار شود. بعضی دوستان دانشجو در خارج با دانشگاههای خودشان صحبت کرده اند و با اجازه دانشگاه ، فردی که از ایران می آید ، به کامپیوتر دانشگاه وصل می شود. و این برنامه ها را به عنوان " سرور" روی کامپیوتر دانشگاه قرار می دهند بنابراین کسی که در ایران است با این روش می تواند به کامپیوتر و اینترنت پر سرعتی در خارج وصل شود و مشکلی را که حکومت با پایین آوردن سرعت اینترنت پیش پای جنبش گذاشته است می توانیم به این ترتیب رفع کنیم. دوستان ما در اینجا زحمت کشیده و مجموع بحث فنی را به صورت پاورپوینت تهیه کرده اند که من ضمیمه برنامه امروز می کنم و روی سایت قرار می دهم و خدمتتان هم می فرستم. خواهش می کنم با دقت نگاه کنید و اگر هر مشکل فنی هم بود در میان بگذارید تا پاسخ لازم را خدمتتان بدهیم.

مطلب آخری در مورد فیلم خانم مخملباف است به نام " روزهای سبز" که امشب در فستیوال ونیز نمایش داده می شود و از تلویزیون فارسی بی بی سی هم پخش خواهد شد و بعد از آن در بسیاری از تلویزیون های دنیا هم نشان داده خواهد شد. به هر حال توصیه می کنم این فیلم را ببینید چرا که نشان می دهد چگونه ملت ایران برای آزادی تلاش کرده و می کند.

تا فردا شاد و پیروز و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.