May 26, 2010

متن پیاده شده روز چهارشنبه 5 خرداد 1389

سلام،

چهارشنبه 5 خرداد 89، 26 می 2010 میلادی

در مورد 12 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه آقای جعفر پناهی روز گذشته آزاد شد و برای معالجه به بیمارستان منتقل شد. آزادی جعفر پناهی نشان داد که وقتی که او دست به اعتصاب غذا زد و دنیا هم از او پشتیبانی کرد، حکومت چگونه ناچار به عقب نشینی شد و هر سه خواسته جعفر پناهی را برآورده کرد. آقای مجید توکلی این شرف جنبش دانشجویی ایران دست به اعتصاب غذا زده از روز یکشنبه، همینطور حسن رونقی ملکی وبلاگ نویسی که به بابک خرم دین ومعروف بود، او هم دست به اعتصاب غذا زده.

نکته دوم اینکه گزارش تکان دهنده فعالان حقوق بشر از بند یک زندان گوهردشت کرج منتشر کردند بخصوص از رفتاری که با زندانیان هست توسط رئیس بند آقای حسن آخریان و زندانی به نام بهرام تصویری که این گزارش تکاندهنده اوج سبوعیت و وحشی گری زندانبانان، نگهبانان و بازجوهای این زندان بخصوص بند 1 را نشان می دهد. همینطور از سلول های انفرادی معروف به سگ دانی در این گزارش ذکر شده و ضرب و جرح ها، تجاوزها و غیره و غیره که این گزارش در سطح دنیا قرار است پخش شود، منعکس بشود، ترجمه شود، گزارش شود و سازمانهای حقوق بشری را برای بررسی آن بسیج بکند.

نکته سوم اینکه آقای صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مصاحبه ای که با شبکه یک سیما، خبرصبحگاهی داشته، در مورد این تعویض اورانیوم 3 درصدی با 20 درصدی در ترکیه، چند تا نکته را ایشان اعتراف کرد. یکی اینکه 50 تن اورانیوم ایران در فرانسه است و دیگر اینکه درواقع ایشان پذیرفته که برای خریدن اورانیوم 20 درصدی نیازی به دادن اورانیوم 3.5 درصدی نبوده و آنچه که ایران دارد می کند یک عقب نشینی آشکار و یک کوتاه آمدن آشکار است و دیگرهم اینکه ایشان تاکید کرده که رهبری در نهایت مسوول اتفاقاتی است که می افتد، بعد هم آقای احمدی نژاد. البته یک حرف دیگر هم باید اضافه کرد و آن اینکه اصل کارها و پروژه هم دست سپاه است و سازمان انرژی اتمی که ایشان رئیسش است در واقع هیچ کاره است.

نکته چهارم اینکه خانم رهنورد همراه با آقای مهندس موسوی در جمع جوانان حزب اعتماد ملی که صحبت کردند به طور خلاصه خواست جنبش زنان را در دو محور خلاصه کرده، یکی همدوش با مبارزات ملت ایران، خواسته جنبش زنان را ایشان آزادی، دموکراسی و قانونگرایی و عدم دخالت دولت و حکومت در احوال فردی مردم دانسته و از سوی دیگر خواست رفع تبعیض و تحقق اهداف حقوقی زنان مخصوص خانمها در واقع در سوی دیگر مطالبات زنان قرار دارد. در واقع می شود گفت این حرف خانم رهنورد خلاصه ای از مرحله فعلی مبارزات مردم ایران و جنبش زنان ایران در ستون فقرات جنبش آزادیخواهی مردم ایران و جنبش سبز را نشان می دهد.

نکته پنجم اینکه نزدیک به 10 میلیارد دلار پروژه دیگر با ترک تشریفات مناقصه واگذار شد به قرارگاه خاتم الانبیاء بعد از اینکه ترکیه هم از فازهای 22 و 23 و 24 پارس جنوبی بیرون رفت این پروژه هم به سپاه واگذار شده و هیئتی را که دولت گذاشته برای راه اندازی پارس جنوبی تصمیم گرفته که در واقع این میلیاردها میلیارد دلار پروژه دیگر را هم به سپاه بدهد و با فرماندهی آدمی مثل آقای قاسمی که کسی است که در واقع مشهور به فساد و فسادهایی هم که قبلاً داشته و جالب هم این است که در همین پارس جنوبی فازهای 15 و 16 را که سپاه عهده دار اجرایش بوده، نتوانسته تا حالا اجرا کند و نزدیک به 6 هزار کارگر بیکار شدند. جالب است که این بزرگترین مخزن یکجای گاز دنیا که بین ایران و قطر مشترک است الان بیش از 11 سال است که قطری ها استخراج می کنند و برآورد می شود که نزدیک به 48 میلیارد دلار تاکنون از این مخزن مشترک قطربرداشت کرده و از ایران جلو هستش در برداشت، در حالیکه در سمت ایران با ندانم کاریهای حکومت یکی بعد از دیگری سرمایه گذارها و صاحبان تکنولوژی از ایران رفتند و بعد هم بخشهایی مثل سپاه در کمال نادانی و پر از فساد به این پروژه ها نزدیک شدند و آنچه که تباه دارد می شود منابع کشور است.

نکته ششم اینکه ماجرای مدرک آقای رحیمی معاون آقای احمدی نژاد هم بالا گرفته و این بار وزیر علوم آقای احمدی نژاد هم تایید کرده که مدرک آقای رحیمی قلابی است. ظاهراً ماجرای مدرک ایشان حتی قلابی تر از آقای کردان است. به هر صورت ایرانا خبرگزاری رسمی که در دست دولت است تاکید کرده که نخیر مدرک ایشان درست است. به هر صورت این هم یک وجه دیگری از تقلب در دولت آقای احمدی نژاد است.

نکته هفتم اینکه کارگران قند بردسیر دیروز در حدود 300 نفراز آنها دیروز دست به تجمع و راهپیمایی زدند برای حقوق عقب افتاده خودشان. در واقع کارخانجات قند کشور که همگی ورشکست شدند یکی بعد از دیگری کارگران با مشکل و عدم پرداخت دستمزدهایشان مواجه می شوند و در واقع کارخانجات قند ما در جلوی واردات بی رویه همه آنها دچار مشکلات مالی شدند.

نکته هشتم اینکه دانشجویان دانشگاه آزاد ماهشهر هم در اعتراض به حضور آقای احمدی نژاد، روز دوشنبه دست به تجمع و اعتراض و دادن شعار کردند.

نکته نهم اینکه روزنامه نیویورک تایمز دیروز در گزارشی که به صدر اخبار همه دنیا هم اومد در گزارشی که منتشر کرده به نقل از یک سند محرمانه هفت صفحه ای پرده برداشته از اینکه آقای پترایس فرمانده ارتش امریکا در منطقه خاورمیانه و خاور نزدیک در واقع در سپتامبر گذشته دستور داده که گروه های مخفی ارتش امریکا در کشورهای منطقه برای مقابله با القاعده، همینطور جمع آوری اطلاعات و زمینه سازی گاهی برای حمله آمریکا عملیات بکنند از جمله در کشورهایی مثل ایران یا یمن. به هر صورت اگر این گزارش صحت داشته باشد و ارتش آمریکا توضیح قانع کننده ای ندهد جای اعتراض جدی به ارتش آمریکا هست که در خاک کشور ما دست به فعالیت هایی زده بدون اجازه ملت ایران و بدون اینکه دولت منتخب ملت در آنجا حاکم باشد و کار مخفیانه کردن و دخالت بیگانه در کشور به هر صورت محکوم و محل سوال ملت ایران است.

نکته دهم اینکه وزیر اقصاد و دارایی در گزارشی که مجلس در پاسخ آقای کواکبیان که سوال کرده بوده راجع به واگذاری مخابرات، رسماً ایشان تایید کرده که در واگذاری سهام هشت میلیارد دلاری مخابرات که بیش از پنجاه و چند درصد سهام مخابرات است، در واقع با نفوذ مقامات امنیتی رقبا را از میدان خارج کردند. ایشان اشاره دارد به آن واگذاری مشکوکی که سال گذشته به کنسرسیومی از سرمایه گذاری توسعه اعتماد و شهریار مهستان، دو شرکتی که زیر نظر بنیاد تعاون سپاه هستند به همراه گسترش الکترونیک مبین که زیر نظر ستاد اجرای فرمان هشت ماده ای امام است که زیر نظر دفتر رهبری فعالیت می کنند. بنابراین مخابرات ایران را مثل گوشت قربانی، دفتر رهبری و سپاه پاسداران با همدیگر در واقع حیف و میل کردند و اموال ملت را به دست خود گرفتند. ضمن اینکه گزارشهایی هم هست که آن پول هشت میلیارد دلار را هم ندادند و تنها یک هشتم آنرا احتمالاً پرداخت کردند.

نکته یازدهم اینکه در مشهد پلیس گفته که برای بد حجابی می خواهد یک میلیون و سیصد هزار تومان جریمه بگذارد، در تهران هم آقای ساجدی نیا فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفته که در واقع دوربین دست نیروی انتظامی دادند که عکس بگیرند، فیلم بگیرند از بد حجابی و ضمیمه پرونده بکنند، ایشان البته راجع به 22 خرداد هم از حالا گفته که پلیس برخورد خواهد کرد، از این حرفهایی و تهدید اتی که همیشه می کنند، اما جالب این است که این موجی که برای ایجاد رعب و وحشت به اسم مبارزه با بد حجابی شروع کردند، در واقع یکبار دیگر مبارزه جانانه ملت ایران بخصوص زنان ایران را نشان می دهد که در یک مقاومت مدنی چگونه در واقع سالهاست که زیر بار این قانونهای من درآوردی و خارج از عرف حکومت نمی روند.

نکته آخری گزارشی است که من در مورد حک شدن سایت خودم در چند ماه گذشته می خواهم بدهم که تفسیرش را می گذارم برای فردا که چه اتفاقی افتاد و چقدر متقلبانه و تقلب گرایانه حکومت کار کرده بود.

اندکی سبز سحر نزدیک است.

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید.

به امید پیروزی ایران و ایرانی.