September 1, 2010

متن پیاده شده روز چهارشنبه 10 شهریور 1389

سلام،

چهارشنبه 10 شهریور 89، 1 سپتامبر 2010 میلادی

ابتدا عذر خواهی بکنم از اینکه به دلیل در سفر بودن برنامه کوتاهتراست و کیفیتش هم مناسب نیست که عذر خواهی می کنم.

نکته اول از 5 موضوعی که می خواهم صحبت کنم راجع به اطلاعیه کمیته اجرایی مقاومت مدنی مردم ایران است که برای روز جمعه راهپیمایی روز قدس 6 محور را پیشنهاد کرده. پیشنهاد اول اینکه در مسیرهای رژیم حرکت نکنیم. پیشنهاد دوم اینکه 11 صبح در میادین ششگانه راه آهن، هفت حوض، میدان محسنی، ونک، صادقیه، سعادت آباد شروع حرکت باشد

اما اگر هر کدام از این میادین در اشغال مزدوران بود بلافاصله از جای دیگری که فعالین در نظر می گیرند تجمع آغاز بشود و حرکت کردن و در واقع پخش شدن در سطح شهر را این کمیته پیشنهاد کرده، تهیه فیلم و عکس را از هر جایی که تظاهرات هست پیشنهاد کرده، پوشاندن صورت و رعایت مسایل امنیتی را توصیه کرده، شعار محوری را نه "غزه نه لبنان جانم فدای ایران" مطرح کرده و در شهرهای کوچک و حتی در شهرهای بزرگ شعارنویسی به دیوار را هم در این روز پیشنهاد کرده. همینطور پنج شنبه شب ساعت 10 شب سر دادن شعار الله اکبر به همراه شعارهای دیگر جنبش را بر سر بام ها پیشنهاد کرده. راجع به روشهای اجرایی که کمیته مقاومت مدنی مردم ایران پیشنهاد کرده فردا بیشتر صحبت می کنیم.

نکته دوم اینکه آقای وزیر اطلاعات آمده و گفته 17 میلیارد و هفتصد میلیون دلار از سال 1991 تا سال 2010 آمریکایی ها خرج کردند برای پایین آوردن حکومت جمهوری اسلامی و نکته جالب در صحبت ایشان از این عدد و رقم هایی که معلوم نیست که چه اساسی را دارد و نشان می دهد که عدد و رقم نمی فهمد این آقای وزیر اطلاعات، این است که تاکید کرده و تکرار کرده ایشان که اعضای وزارت اطلاعات ولایت مدار هستند و در خط رهبری و ولایت فقیه هستند. این اکیدات نشان می دهد که مطالب و شایعاتی که از مشکلات در درون وزارت اطلاعات و درگیری با کودتاچیان و سپاهیان مطرح می شود کاملاً جدی است و مشکل جدی دارند.

نکته سوم اینکه آقای ذوالنور نماینده ولی فقیه در سپاه در صحبتی که در جمعی از بسیجیها داشته حملات بسیار تند و نژاد پرستانه ای را نسبت به یهودیان مطرح کرده و جالب است که ایشان دوباره مطرح کرده که حرفهایی را که احمدی نژاد هم یک موقع می زد که آمریکاییها اماکن زیارتی را زیر نظر دارند که اگر امام زمان ظهور کند او را بکشند. این حرفها کاملاً نشان می دهد که یک کسانی را اینها مخاطب دارند که مغز شوییشان بکنند یا مغزشوییشان کردند و می توانند این حرفها را احتمالاً به خورد آنها بدهند.

و نکته چهارم اینکه آقای متکی در مصاحبه ای که با اشپیگل آلمان داشته وقتی که جداً مطرح کرده که در ایران اعدام سیاسی نداریم، سنگسار به ندرت اتفاق می افتد و خلاصه وقتی هم که خبرنگار پا پیش شده عصبانی شده و گفته که شما خودتان بدترید، جنگ را شروع کردید، آدم کشی کردید، شما آلمانیها نمی توانید از حقوق بشر صحبت کنید و یکی نیست به ایشان بگوید که اگر نازیها در آلمان کاری کردند هم ملت آلمان از دنیا بعدها بارها عذرخواهی کردند و هم سران حزب نازی را در دادگاه نورنبرگ به جرم جنایت علیه بشریت محاکمه کردند آنچنان که آقای متکی و سران جمهوری اسلامی را در دادگاهی باید به جرم جنایت علیه بشریت محاکمه کرد. آقای شیخ قدرت علیخانی وکیل مجلس هم در مصاحبه ای مطرح کرده که آقای متکی در وزارت خارجه حتی عزل و نصب سفرا هم به دستش نیست و از بالا سرش آقای احمدی نژاد دخالت می کند که این حرفها تقویت می کند آن کشمکشی را که بر سر وزارت خارجه بین آقای خامنه ای و آقای احمدی نژاد در گیر است.

و نکته آخر اینکه کیهان در حملات تندی که به همسر آقای سارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه، کرد و او را فاحشه خطاب کرد وقتی که با شماتت حتی وزرات امور خارجه ایران مواجه شده دوباره حرفهایش را تکرار کرده و صحبت از اعدام کردن همسر رئیس جمهور فرانسه کرده. به نظر می رسد که این قبیل برخوردها این کارها سطح و اندازه کیهان نویسها را نشان می دهد و کاری که در این کشور دارند می کنند و برخوردی که با دنیا دارند که انصافاً جای تاسف دارد.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشد. به امید پیروزی ایران و ایرانی.
V