September 2, 2010

متن پیاده شده روز پنجشنبه 11 شهریور 1389

سلام

پنجشنبه 11 شهریور 89، 2 سپتامبر 2010 میلادی

امروز در مورد هفت موضوع صحبت می کنیم.

موضوع اول: اینکه فردا جمعه دوازده شهریور ماه روز قدس است و شعار نویسی روی دیوار ها افزایش پیدا کرده است.

فیلم ها و گزارش هایی منتشر شده که نشان می دهد که چگونه شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران روی دیوار ها نوشته شده است. همین طور برای چهارمین شب متوالی شب گذشته عده ای دور منزل آقای کروبی تجمع کرده بودند، از لباس شخصی های رژیم و شعار علیه آقای کروبی داده اند و در واقع نگرانی اصلی شان در این حرکتی که می کنند مسئله ی روز قدس است و حرکتی که احتمالا جنبش می کند. همان طور که دیروز هم صحبت کردم "کمیته اجرایی مقاومت مدنی مردم ایران" اطلاعیه ای منتشر کرده که من براساس اطلاعیه آن ها امشب مرور می کنم به پیشنهاداتی که "کمیته اجرایی مقاومت مدنی مردم ایران" منتشر کرده است.

پیشنهادات "کاما" برای روز قدس:

1- عدم حضور در مسیر های رژیم: چرا که رژیم نشان داده وقتی که می داند جنبش در مسیرهای معینی می رود ولو مسیر های خودش باشد شروع به زد و خورد می کند، نیرو می چیند، و بچه ها را مورد ضرب و شتم و دستگیری قرار می دهد و مدت هاست در واقع بی آبرویی را برای خودش خریده. بنابراین هیچ ضرورتی ندارد که در مسیرهای رژیم حرکت بشود.

- در عوض سازمان دهی در محله ها و میادین شهر پیشنهاد شده است. مثلا در تهران میدان راه آهن، میدان هفت حوض، میدان صادقیه، سعادت آباد، میدان محسنی و میدان ونک، شش میدانی است که پیشنهاد شده و اگر هم در این میادین مزدورها حضور داشتند، رفتن به منطقه دیگری و پخش شدن در سطح شهر و کنترل شهر در نقاطی که مزدورها امکانش را ندارند، اساسا امکان برخورد را هم ندارند و به این ترتیب کنترل شهر تهران و سایر شهر ها در روز قدس.

2- ساعت شروع 11 صبح و پوشاندن صورت: موارد امنیتی مثل پوشاندن صورت ها با ماسک هایی که هر کسی در جیبش می تواند داشته باشد و موقعی که حرکت را شروع می کند، آن ماسک های کاغذی را بزند پیشنهاد شده است که پیشنهاد خوبی است برای اینکه هیچ دلیلی ندارد که ما امنیت را به خطر بیندازیم.

3- تهیه فیلم و عکس از تظاهرات و شعارهای مردم: و ارسال آن هاست. در هر منطقه و هر تعدادی که جمع هستند و کارهایی که بچه ها می کنند برای اینکه بزرگترین و برنده ترین سلاح ما فیلم و عکس است که منشر می شود.

4- شعار محوری تظاهرات "نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران" پیشنهاد شده است، البته بعلاوه سایر شعارهای جنبش که در دفاع از آزادی و حقوق بشر، دموکراسی، جدایی دین از سیاست و محکوم کردن استبداد دینی، ولایت فقیه و دیکتاتوری و کودتاچی هاست.

5- شعار نویسی و دیوار نویسی در شهرستان های کوچک: شعار نویسی روی اتومبیل های مزدوران، شعارنویسی روی دیوار ها، روی پست های برق، تلفن، هرجایی که امکان داشته باشد بخصوص شهرهای کوچک که ممکن است امکان تظاهرات کم باشد برای اینکه بچه ها زود شناسایی می شوند. همین طور در شهرهای بزرگ هم می شود این کار را کرد.

6- پنجشنبه شب هنگام افطار صدای ربنای استاد شجریان در همه جا پخش بشود و ساعت ده شب، الله اکبر و سایر شعارهای جنبش از سر بام ها پخش بشود.

به این ترتیب این پیشنهاد ها پیشنهاد های عملی و اجرایی هستند که بعلاوه سایر ابتکاراتی که در جهت سبز کردن شهر های کشور انجام می گیرد، می تواند که روز قدس را به یک نقطه عطفی در جنبش سبز دموکراسی خواهی مردم ایران تبدیل بکند.

موضوع دوم: عده ای از لباس شخصی ها خانم رهنورد را در خیابان متوقف کرده اند و باهاش شروع به بحث کرده اند و همین طور خانم کروبی هم در نامه ای به آقای خامنه ای به درستی مطرح کرده که اگر با آقای کروبی مخالفتی هست، فامیل و همسایه ها چه گناهی کرده اند و ایشان به درستی تاکید کرده اند که زمان شاه هرگز با خانواده ها برخوردی نمی شد. به نظر من این آقایان جمهوری اسلامی، آقای خامنه ای و دیگران خودشان هم می دانند که مشروعیتی ندارند و بنابراین اصلا برایشان مهم نیست هرگونه بی آبرویی را درآوردن.

موضوع سوم: در دو سه شب گذشته بخصوص در بیست و چهار ساعت گذشته حضور گسترده نیروهای امنیتی اطراف منزل آقای عبدالله نوری، که به شکل یک پادگان درش آورده اند دیده می شود برای اینکه جلوگیری بکنند از مراسم شب های قدر در منزل ایشان برگزار بشود.

موضوع چهارم: آقای موسوی و کروبی در ملاقاتی که روز گذشته با همدیگر داشتند تاکید بر سه موضوع کرده اند:
اول: دفاع از حقوق ملت ها بدون دخالت در امور داخلی آن ها و دفاعی که ملت ایران در روزی مثل روز قدس از آرمان های ملت ها می کند اما بدون اینکه منافع ملی را به خطر بیندازد.
دوم: دروغ گویی و کیمیا بودن راستگویی در شرایط فعلی است.
سوم: گسترش فساد و رانت خواری در کشور و وضعیت بد اقتصادی مردم است.

موضوع پنجم: که می خواهیم راجع بهش صحبت بکنیم اینست که جمعی از اقتصاد دانان بین المللی و محافل اقتصادی بین المللی هشدار دادند که ایران با رونق کاذب بازار بورس توسط سرمایه های دولتی دارد سرمایه های مردم را به غلط هدایت می کند به سمت بورس برای اینکه از خروج سرمایه ها از کشور که شکل گرفته جلوگیری کند و این خطر هست که رونق کاذب به محض اینکه بشکند سرمایه های مردم برباد می رود چرا که بازار بورس مثل بانک نیست که حداقل اصل پول محفوظ باشد. بلکه با سقوط سهام سرمایه ها دود می شود و به آسمان می رود.
در همین راستا گزارشی هم منتشر شده بود که نشان می داد که شرکت هایی که یک شبه ثبت شدند و صد هزارتومان سرمایه شان است، میلیاردها دلار در پروژه های نفت و گاز، پروژه های پارس جنوبی کار گرفتند و گاهی تا سه میلیارد یورو کار را یک شرکت وابسته به سپاه و دولت که یک شبه ثبت شده توانسته بگیرد. به هر حال فساد گسترده در ارکان حکومت چه در بازار بورس، چه در پروژه ها، چه در بخش های مختلف از این مثال ها به خوبی دیده می شود.

موضوع ششم: از اول مهرماه ورود اشخاص به کشور توسط سپاه کنترل خواهد شد به جای نیروی انتظامی و این امر کاملا نشان می دهد که سپاه پاسداران مسائل امنیتی را خودش کنترل می کند و در واقع به نیروی انتظامی اعتمادی ندارند.

موضوع هفتم: مذاکرات صلح خاورمیانه میان محمودعباس و نتانیاهو آغاز شده و ظاهرا خبرگزاری ها گزارش داده اند که این مذاکرات بسیار خوب پیش می رود و گزارش های دیگر حاکی از اینست که ایران به شدت به حزب الله لبنان فشار می آورد برای اینکه درگیری درست بکنند و صلح را به این ترتیب به هم بزنند. دیروز هم خبرگزاری ها منتشر کردند که حماس عملیات انجام داده و چهار اسرائیلی را کشته که شاید این ماجرا چوب لای چرخ روند صلح در خاورمیانه بگذارد.

اندکی صبر سحر نزدیک است
تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی V