September 6, 2010

متن پیاده شده روز دوشنبه 15 شهریور 1389

دوشنبه 15 شهریور ماه89 شش سپتامبر 2010 میلادی

امروز درباره هشت موضوع صحبت می کنیم.

موضوع اول دستگیری خانم نسرین ستوده وکیل مدافع و طرفدار حقوق بشر است. همین طور حکم اعدام آقای حبیب الله گل پری پور از مبارزین کرد توسط دیوان عالی کشور تایید شده و نگرانی ها افزایش یافته است . خواهر فرزاد کمانگر ، معلمی که چندی پیش اعدام شده بود دستگیر شده و مادر او در بیمارستان مورد عیادت مادران پارک لاله قرار گرفته است.

نکته دیگر این که سپاه محمد رسول الله اعلام کرده که حمله به منزل آقای کروبی کار عناصر خودسر بوده است و ارتباطی به بسیج و سپاه ندارد. معلوم نیست این چه جور عناصر خودسر یا بهتر بگوییم سر های خودی هستند که می توانند پنج روز آنجا اجتماع کنند، کارت بسیج جیبشان باشد و تیراندازی کنند و گاز اشک آور بزنند و هیچ کس هم نتواند جلوی آن ها را بگیرد حتی وقتی آقای هادی شیرپور با همسراش آنجا امده بوده چادر از سر زن اش بکشند و ده ها کار دیگر و حالا که این طور آبروریزی شده سپاه در حال پاک کردن دامن خود اش است .

تجربه شخصی من چه در مورد حمله به روزنامه جامعه و چه در مورد حمله به مجله کیان نشان می دهد حمله کنندگان زیر نظر مشتقیم بیت بودند و این عناصر خودسر از زیر عبای شخص آقای خامنه ای بیرون می آیند . اما یک نکته را هم باید گفت و آن این که داخل طیف کودتاچی ها و اصول گراها ولوله ای افتاده و هر کس سعی می کند دیگری را متهم کند از جمله سایت جهان نیوز که متعلق به آقای زاکانی و جمعیت ایثارگران است و از کانالی به مجتبی خامنه ای وصل است به شدت این کار را محکوم کرده است و گفته است که این باعث شد آبروی ما در روز قدس برود و همه چیز تحت شعاع این حمله قراربگیرد. از طرف دیگر سایت جوان متعلق به سپاه و روزنامه کیهان سعی می کنند این آبرو ریزی را باندازند گردن خود اصلاح طلبان که ماجرای جالب و خنده داری است. بعضی هم معتقد اند این حمله کنندگان کسانی اند که سایت نوسازی و نشریه همت را اداره می کنند و همان کسانی هستند که جلوی مجلس هم به آقای لاریجانی توهین کردند این عده به آقای احمدی نژاد نزدیک اند. اما هر چه باشد آن چه می توان در این باره به صراحت گفت این است که این ارازل و اوباش زیر نظر سپاه و بیت رهبری است و فقط در صورت و دستگیری و محاکمه این افراد است که می توان گفت فرمانده کل قوا آقای خامنه ای در جریان این امور نبوده است.

نکته سوم این که معلمان حق التدرسی که بیش از 120 هزار نفر هستند در آستانه اخراج قرار گرفته و مجداد در برا بر مجلس تجمع داشتند . ماجرای رکود اقتصادی کشور که دولت آقای خامنه ای درست کرده بعد از تعطیلی کارخانه جان و بیکاری کارگران به بخش های از دولت هم سرایت کرده و از این پس بسیاری از کسانی که برای دولت هم کار می کنند در آستانه بیکاری قرار می گیرند.

نکته چهارم این که دولت آقای احمدی نژاد برنامه پنج ساله ای که به مجلس داده بود پس گرفت در واقع به مجلس لج کرد چون بعضی جا های آن را عوض کرده بود از طرف مقابل هم وکلایی هم مثل آقای رسایی و کوچک زاده – از پشتبانان کودتا در مجلس- علیه آقای لاریجانی به کمیسیون اصل نود مجلس شکایت کرده اند و همین طور آقای مصباح یزدی در یک سخنرانی مطرح کرده که آقای مهندس بازرگان آدم راست گویی بود و او ملیت ا مقدم بر اسلام می دانست اما این هایی که در دولت هستند هم این طوری فکر می کنند اما این را بیان نمی کنند و دورغ می گویند . این انتساب دورغگویی به دولت از سوی مصباح اختلاف جدیدی است که در حال شکل گیری است و وقتی مجموع این ها را کنار هم می گذاریم معلوم می شود که آن وحدتی که آقای خامنه ای دو هفته پیش از آن دم زد برای هیچ کلام از این آقایان ارزشی ندارد.

نکته پنجم آقای ابوردینه سخنگوی دولت آقای محمود عباس طی صحبت شدید الحنی پاسخ آقای احمدی نژاد را داده و گفته کسی که قدرت را دزدیده و نماینده مردم ایران نیست حق ندارد درباره مردم فلسطین و نماینده آن ها حرفی بزند . به نظرم دست گذاشتن دولت آقای عباس روی این نکته که احمدی نزاد رای مردم ایران را ندارد که خیلی هم دولت احمدی نژاد را عصبانی کرده جالب است. سخنگوی وزارت امرو خارجه مطرح کرده که بهتر است که آقایان توهین آمیز حرف نزنند و مراقب حرف هاشان باشند انگار نه انگار که آقای احمدی نژاد و دولت اش صبح تا شب به همه دنیا توهین می کنند.

نکته دیگر این که گزارش های رسیده حاکی از این است که بیت رهبری به شدت نگران نماز عید فطر است و بیش از دوهزار اتوبوس در استخدام گرفته اند که آدم بیاورند بریا نماز بیاورند اما ظاهرا نمی توانند بیش از هزار اتوبوس را از آدم پر کنند به مساجد هم ابلاع کرده که نماز نخوانند به این خیال مردم برای نماز عید فطر بیایند پشت سر آقای خامنه ای نماز بخوانند غافل از این که مردم به ظالم اقتدا نمی کنند و نماز عید را به صورت فرادا خواهند خواند. این بی آبرویی روز قدس احتمالا در روز عید هم دیده خواهد شد که حکومت نمی تواند نیرو بسیج کند.

نکته هفتم این که واتیکان حکم سنگسار خانم محمدی را غیر انسانی اعلام کرده و با توجه به این که مشی بسیار محافظه کارانه واتیکان باید این ابراز نظر را بسیار تند ارزیابی کرد.

نکته آخر اینن که شایع است که آقای جنتی به دلیل سکته مغزی در بیمارستان بستری شده است.

بحث روز قدس و تحلیل در این باره که دیروز شروع کردیم را فردا ادامه می دهیم و مفصل درباره اش حرف می زنیم.

اندکی صبر سحر نزدیک است.

تا فردا شاد پیروز موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی
V