September 28, 2010

متن پیاده شده روز سه شنبه 6 مهر 1389

سه شنبه شش مهر ماه89 28 سپتامبر 2010 میلادی

امروز درباره هشت موضوع صحبت می کنیم.

موضوع اول این که جلسه بازاری ها و وزارت دارایی به جایی نرسیده و غیر از شهرهایی مثل تهران و سبزوار و تربت حیدریه شهرهایی مثل قزوین هم به اعتصاب بازار طلا فروش ها پیوسته است. به هر صورت دعوا بر سر مالیات بر ارزش افزوده که دو سال است که دولت می خواهد اجرا کند و هر بار عقب نشینی می کند شدت گرفته است چرا که طلافروشان معتقداند مالیات بستن بر هر بخش کار آنها یعنی طلا، دست مزد ساخت و فروش نه فقط عملی نیست بلکه قیمت را به قدری بالا می برد که امکان خرید برای مصرف کننده پایین می آید و وضع کساد بازار باز هم کساد تر خواهد شد.

نکته دوم این که معلوم شده آقای محمد لاریجانی فرماندار تهران در حمله به منزل آقای کروبی دست داشته و تازه در شب های حمله با استاندار آقای مرتضی تمدن هم در ارتباط بوده است. این به نظر من دو موضوع را نشان می دهد. یکی این که شانس دخالت طرفداران آقای احمدی نژاد در این حمله را بالا می برد و کشمکش هایی داخل حکومت را نشان می دهد و یادمان هست که سپاه، راوابط عمومی لشکر محمد رسول الله ، سعی کرد که دخالت سپاه را تکذیب کند. علاوه بر این نشان می دهد که آدم هایی که مناصب دولتی قرار گفتند تا چه اندازه آدم های چند منظوره ای هستند و یا بهتر است بگوییم که ار میان چماقداران مسوولین انتخاب شده است.

نکته سوم این که آقای سید ضیا نبوی دانشجوی مبارز که با حکم تبعید به زندان اهواز منتقل شده در آنجا مورد ضرب و شتم قرار گرفته و شرایط بدی در زندان دارد که اسباب نگرانی همه را فراهم کرده است.

همین طور حکم تبعید برای مجید دری و شیوا نظرآهاری در مرحله تجدید نظر است نگرانی آور است.

آقای کروبی هم در نامه ای برای بازگشایی دانشگاه ها نوشته فشار های وارده بر دانشگاه را یادآورد شده و تاکید کرده آنها که میگویند دانشگاه را با خاک یکسان می کنیم ، مثل وزیر علوم، خیال باطلی دارند و تحکیم وحدت هم در اطلاعیه خوبی ار فشار ها بر جنبش دانشجویی و مقاومت دانشجویان یاد کرده و گفته که سکوت ظاهری جنبش به معنی سکون آن نیست و همچون آتشفشانی در زیر پوست جامعه نارضایتی ادامه دارد. این دفتر همین طور خواهان برنامه ریزی جدید و راهکار های جدید برای جنبش شده و همان طور که قبلا هم صحبت کرده تسلط به برنامه ریزی استراتژیک برای حنبش، و هدف گزاری و چالش تشکیلاتی جنبش که تحت ضربات حکومت بوده از مسایلی است در هر برنامه ریزی باید مورد نظر قرار بگیرد.

نکته چهارم این که روزنامه کیهان به خانواده شهیدان باکری به شدت حمله کرده است. باند جدیدی از خانواده ها هم آنها درست کرده اند و نامه هفده خانواده که چهارده خانواده شهدا هستند در مقابله با خانواده های باکری و همت درست کرده اند همین طور به خانواده آقای محلاتی حمله کرده چون مخالف مشی کودتاچی ها بوده اند. این نشان می دهد این جبهه ای که از طرف خانواده شهدای جنگ علیه کودتاچی ها باز شده تا چه اندازه آنها را آسیب پذیر کرده است.

آقای رحیم صفوی هم در مورد شکست حصر آبادان دورغ های شاخ داری گفته از جمله این که آقای خامنه ای در شورای عالی دفاع آدم موثری بوده که آن عملیات انجام شده. این حرف ها آدم را یاد مارشال ژوکوف می اندازد که در ماجرای حمله آلمان به روسیه که فرمانده دفاع از مسکو بود بعد از اتمام جنگ سعی می کردند نقش اش را تا آنجا که امکان دارد کم رنگ کنند و نقش استالین را پررنگ کنند. الان همان اتفاق می افتد و سعی می کنند برای جوان تر های خودشان آقای خامنه ای را مغز متفکر جنگ جلوه دهند در حالی که ایران جنگ را تا زمان بیرون کردن عراق از خاک ایران روی استراتژی مرحوم تیمسار فلاحی طراحی کرده بود و این استراتژی که متفکرین ارتش طرح ریزی کرده بودند به درستی کار کرد و نهایتا هم منجر به خروج عراق از خاک ما شد اما متاسفانه جنگ شش سال ادامه یافت و سوء تعبیر سپاهی ها منجر به بروز خسارت های بزرگی برای کشور انجامید.

نکته پنجم این که رییس کمیسون انرژی مجلس گفته که ما از قرارداد های نفت و گاز بی خبریم و این حرف وزیر نفت که گفته در بنزین خودکفا شده ایم صحت نداردو جز فرسوده کردن کارخانجات پتروشیمی و محروم شدن از صادرات هفت میلیارد دلاری این محصولات عایدی دیگری ندارد.

همین طور رییس کمیسیون امنیت ملی و سایت خارجی مجلس هم از شرایط تحریمی که منجر به زمینگیر شدن صنایع کشور شده صحبت کرده و گفته حذف یارانه ها در این شرایط صلاح نیست.

آقای خامنه ای هم در دیدار کمیسیون تلفیق مجلس گفته که پس گرفتن لایحه برنامه پنچم توسط دولت عمل نپخته ای بود و در واقع یک حمله به دولت کرده است.

نکته ششم این که امتیاز روزنامه های بهار زنجان و اندیشه تو لغو شده و شایعه تعویض آقای رامین معاون مطبوعاتی هم مطرح بود که تکذیب شد که حاکی کشمکش در وزارت ارشاد است.

نکته هفتم این که آقای محسنی اژه ای دادستان کل که سخنگوی قوه قضاییه هم هست اعلام کرد که حزب های مشارکت و انقلاب اسلامی به حکم دادگاه رسما منحل شده اند و همین طور ایشان از ماجرای آقای رحیمی و کامیون های هووی چینی که جان بسیاری از هموطنان ما را گرفته طفره رفته است.

نکته آخر این که آقای دکتر سودبخش ، یکی از دو دکتر ترور شده، ظاهرا کسی بود که به او فشار آورده بودند که قربانی های شکنجه و تجاوز در زندان ها را ناشی از ممنژیت اعلام کند که زیر بار نرفته و چون قصد خروج از کشور را داشته ترور اش کرده اند که این اسرار در دنیا نگوید.

اندکی صبر سحر نزدیک است.

تا فردا شاد پیروز موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی
V