October 27, 2010

متن پیاده شده روز چهارشنبه 5 آبان ماه 1389


سلام،

چهارشنبه 5 آبان 89، 27 اکتبر 2010 میلادی

در مورد 8 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه 165 نفر از پزشکان طی نامه ای خواهان آزادی دکتر علی شکوری راد رئیس بخش رادیولوژی بیمارستان سینا شدند. آقای شکوری راد یکی از اعضای بلند پایه حزب مشارکت است. همینطور 22 پزشک دیگر که تحت سرفصل تیم های اضطراری دوران دفاع مقدس امضاء کردند طی نامه دیگری خواهان آزادی آقای شکوری راد شدند.

خانم نسرین ستوده وکیل مدافع آزادی بیان روز گذشته با خواهرش ملاقات کرده، اولین باری است که اجازه ملاقات دادند و در این ملاقات اعلام کرده که پس از 28 روز اعتصاب غذای خودش را شکسته. همینطور خانم زهره افتخاری همسر سعید ملک پور، کسی که به جرم دست داشتن در طراحی سایتهای مختلف از جمله سایت های مستهجن اعلام شد که به اعدام محکوم شده طی مصاحبه ای اعلام کرده که همسرش هرگز چنین کارهایی نکرده و آنچه هم که به او نسبت داده می شود بر اساس اعترافاتی است که در زندان از او گرفتند با فشار و زور و آقای ملک پور الان بیش از 2 سال است که در زندان است.

نکته دوم اینکه دانش آموزان تهرانی درانتخابات شورا های مدارس که برگزار شده در برگه های رای مثل سالهای گذشته که در بسیاری از جا ها میرحسین موسوی را نوشتند یا شعارهای دیگر جنبش مثل یا حسین-میرحسین یا مرگ بر دیکتاتور و در نتیجه در بسیاری از مدارس ناچار شدند که انتخابات را باطل کنند.

نکته سوم اینکه به دنبال گزارشهای قبلی که داشتیم و سیاست نابخردانه ای که پولهای ایران را، پولهای متعلق به صندوق بازنشستگی معلمان، بازنشستگی نیروهای مسلح، بازنشستگی کارگران ذوب آهن را به پاره ای از کشورهای اسلامی برده بودند که بتوانند بانک تاسیس کنند و این موضوع طبیعتاً آشکار شده و جلوی آن گرفته شده، گزارشهای جدید حاکی از آن است که 200 میلیون دلار از این پولها، پول ایران در کشور مالزی مسدود شده، 125 میلیون دلار در کشور بحرین بلوکه شده و سرنوشت 200 میلیون دلار دیگر در آذربایجان هم نامعلوم است و ظاهراً آذربایجان خواستهایی در دریای خزر از ایران دارد تا این پولها را آزاد بکند. همینطور گزارش دیگری حاکی است از اینکه در 3 ماه گذشته صادرات نفت ایران به اروپا هرماه کاهش داشته و امروزه به روزی تنها 55 هزار بشکه نفت رسیده و در عوض فروش به آسیا بخصوص چین افزایش پیدا کرده. همینطور شرکت بریتیش پترولیوم هم اعلام کرد که از آخرین پروژه و تنها پروژه ای هم که در ایران هست هم بیرون رفته وهیچ کاری دیگر در ایران ندارد. در مورد سوخت هواپیما های ایرانی که در اروپا نداده بودند، در انگلیس فرودگاه هیترو لندن منجر به درگیریهایی هم شده بود، ایران هم متقابلاً هم اعلام شده بود که به هواپیمای انگلیسی سوخت نداده و احتمالاً ادامه این ماجرا اگر ایران و آنچه که قبلاً هم گفته بخواهد مقابله به مثل بکند آنوقت بسیاری از پروازهای شرکتهای اروپایی به ایران قطع می شود.

نکته چهارم اینکه آقای اصغر جلالیان عضو کمیسیون انرژی مجلس اعلام کرده بنزینی که به روش کارخانجات پتروشیمی تولید می شود سرطان زا و خطرناک است، ضمن اینکه قیمت آن هم اصلاً اقتصادی نیست و ضمن اینکه اطلاعات یگر نشان می دهد که تنها بخش کوچکی از نیاز کشور را تامین می کند.

نکته پنجم اینکه آقای سعیدی نماینده رهبری در سپاه اعلام کرده که فعالیت سپاه در امور سیاسی اشکالی ندارد چون سپاه ولایت محور است ولی ارتش حق دخالت در سیاست را ندارد. در واقع ایشان سعی کرده آن حرف معروف آقای خمینی را که نیروهای نظامی را منع کرده از سیاست به این ترتیب توجیه بکند و بگوید که آن حرف شامل سپاهی ها نمی شود بلکه فقط ارتش را شامل می شود. همینطور وزیر اطلاعات هم که استاد حرفهای عجیب و قریب زدن است دسته گل جدیدی ایشان به آب داده و گفته که با طراحی مسیر توسط رهبری دولت نهم و دهم سر کار آمده یعنی دولت آقای احمدی نژاد و به زبان دیگر آقای وزیر پذیرفته که تقلبهای انتخابات و مهندسی کردن انتخابات و این همه کارهایی که شده حتی دوره قبل که خیلی ها مثل آقای کروبی، آقای رفسنجانی دادشان بلند شد که تقلب شده، همه اینها با طراحی شخص آقای خامنه ای بوده که حرف درستی هم هست و به قول بعضی بچه ها که گفته بودند که آقای وزیر اطلاعات یک حرف درست زده باشد آنهم این حرف است.

نکته ششم اینکه آقای خامنه ای در صحبتی که در قم داشته مطرح کرده که عده ای بر اثر بی بصیرتی و به اشتباه ادعای تقلب در انتخابات را مطرح کردند. البته این بی بصیرت اسم کلی است آقای خامنه ای برای هر کسی به کار می برد که حرفهای ایشان را قبول نداشته، ندارد یا دنبال ایشان راه نمی رود. به هر حال ایشان یک دروغ آشکار هم گفته، ایشان گفته که آرای مردم در مقابل چشمان نمایندگان نامزدهای معترض بازبینی شود در حالی که این حرف هرگز از طرف آقای خامنه ای زده نشد و یک دروغ است در روز روشن و معلوم نیست ایشان چطوری دنبال مرجع دینی شدن هست وقتی که اینطور آشکارا مثل آقای احمدی نژاد دروغ می گوید. آقای موسوی در سال گذشته در هفتم این ماه نامه ای که رسماً هم منتشر کرد و همه اطلاع دارند درخواستش این بود که هیئت مستقلی متشکل از نمایندگان نامزدهای معترض و نمایندگان مراجع تقلید آراء را بازشماری بکنند و یا حتی صندوق هایی را به اصطلاح به صورت گزینشی بردارند و بازشماری بکنند که موافقت نشد.

نکته هفتم اینکه هفت نماینده از اقلیت مجلس طی نامه ای از وزیر خارجه سوال کردند و او را برای پاسخ به مجلس دعوت کردند، سوال درستی هم مطرح کردند، پرسیدند که در 5 سال گذشته چقدر ایران به طالبان پول داده، مستند قانونی این پرداختها چه هست؟ و ایا اصلاً دولت اطلاع داشته یا نه؟ در واقع به زبان دیگر می خواهند بگویند که سپاه این کارها را کرده از بالا سردولت که نه تنها در افغانستان بلکه در عراق و در خیلی جا های دیگر. به هر صورت آنچه که ایران در افغانستان در چند سال گذشته کرده یک بعدش شده این روزها خبر مهم خبرگزاریها که در کیسه و گونی در واقع پول به آقای حامد کرزای می داده، درو اقع رشوه می داده به آقای حامد کرزای، اما در همین حال ایران به آیت ا... محسنی که مخالف مذهبی هست پول داده، ایران در همین حال به طالبان هم پول پرداخت کرده، به رقبای سیاسی آقای کرزای هم پول پرداخت کرده و ضمناً به آقای حکمتیار هم پول پرداخت کرده، ایشان را به ایران آورده یا فرستاده به کره شمالی. در واقع سیاستی که اساس آن برآشفته کردن افغانستان بوده یا بهتر است بگوییم به هدر دادن پولهای ایران به شکل دخالت در کشور همسایه.

اما نکته آخر ادامه بحث ما از روزهای گذشته است که اگر خاطرتان باشد در چارچوب استراتژی کلان جنبش صحبت کردیم که در این مرحله یک استراتژی چهارگانه را می شود برای جنبش تصور کرد: فشار روی سپاه، فشار روی آکسیونهای عدم همکاری برای حرکت به سمت فلج سازی، تشکیل شبکه های اجتماعی که کارهای حکومت بتدریج به آنها منتقل بشود و مسئله آموزش عمومی و بحث بیشتر راجع به مبارزات بی خشونت و کارآمدی آنها بین مردم. در مورد سپاه، بخش اول این استراتژی چهارگانه صحبت کردیم که در واقع سه بخش سپاه: بخش نظامی، سپاه کاسب و سپاه قاتل را ازهم تفکیک کردیم و گفتیم که جنبش موفق شده که بخش نظامی را مقدار زیادی کنار بگذارد و الان اختلاف بین بخش کاسب و قاتل در حال تشدید است که با فشارهای بین المللی اگر همراه بشود با تحریم های داخلی از کالاهای سپاه در مراحل بعدی جنبش می تواند این شکاف را عمیق تر بکند و در خصوص سپاه قاتل هم در واقع گفتیم که در واقع یک سپاه کوچک در حال شکل گیری است بیرون از امکانات سپاه و مثل همان قوه قضاییه در جیب رهبری در واقع شکل گرفته. اما بحث بعدی ما در خصوص تشکیل شبکه های اجتماعی است، نقش آنها در حال حاضر و بخصوص در دروه گذاراز حکومت فعلی به دموکراسی که از فردا راجع به آن بحث صحبت خواهیم کرد.

اندکی صبر سحر نزدیک است.

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید.

به امید پیروزی ایران و ایرانی.
V