October 30, 2010

متن پیاده شده روز شنبه 8 آبان ماه 1389


شنبه هشت آبان 89 ، سی اکتبر2010 میلادی

درمورد نه موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول این که شش سازمان حقوق بشری از جمله عفو بین الملل، دیده بان حقوق بشر درخواست برخورد قاطع سازمان ملل با ایران را کرده اند.

مادران کمپین یک میلیون امضا برای تغییر برای برابری در نامه ای به آقای صادق لاریجانی رییس قوه قضاییه خواستار برخورداری نسرین ستوده از حقوق اولیه زندانی شده اند در این نامه آمده که خانم ستوده را به خاطر دفاع از حق و عدالت مجازات نکنید.

نکته بعدی این که آقای ارسلان صادقی و آقای مازیار معصومی دو تن از دانشجویان طیف چپ دانشگاه اصفهان به دستور مستقیم وزارت اطلاعات از دانشگاه اخراج شدند. در یزد هم برخورد با دانشجویان چپ بیشتر شده اند محسن وفایی دستگیر و سپس آزاد شد. نیما کاویانی دستگیر و با قید وثیقه آزاد شد و فرخ باستانی کماکان در بازداشت است. به نظر می رسد موج جدیدی از برخورد با دانشجویان چپ در دانشگاه ها آغاز شده است که با مشکلات اقتصادی کشور بی رابطه نیست.

نکته چهارم این که آقای نقدی در همین سمینار جنگ نرم گزارش داده که بسیج با وزارت آموزش و پرورش همکاری می کند برای تحول در کتاب های آموزش دفاعی دانش آموان، همین طور آقای حسین ساجدی نیا فرمانده انتظامی تهران درباره طرح محله محور که از امروز شنبه در بیش از 2000 نقطه پایتخت این طرح به اجرا در می آید. خیلی ها معتقد این این تحرکات و مانور ها از ترس واکنش مردم به طوفان اقتصادی است که در راه است و البته آقایان باید بدانند که این قشون کشی ها در برابر تاکتیک های مبارزات بی خشونت رنگ می بازد چرا که اگر همه پلیس را جمع کنند نمی توانند مردم را مجبور کنند که قبض گازشان را دهند اگر مردم تصمیم بگیرند این کار را نکنند.

نکته پنجم این که آقای محمدی علی خطیبی نماینده ایران در اوپک اعلام کرده که کاهش حجم مبادلات نفتی بین ایران و چین و ژاپن کوتاه و مقطعی است که در واقع تایید کاهش صادرات نفت ایران است.

شرکت گز پروم روسیه هم گفت که پروژه انتقال گاز ترکمنستان به افعانستان، پاکستان و هندوستان مشارکت خواهد کرد و روسیه امنیت این خط لوله را به عهده می گیرد قبلا گز پروم اعلام کرده بود در پروژه خط لوله صلح ایران مشارکت نخواهد کرد. اگر پروژه ترکمنستان اجرا شود سرنوشت خط لوله ایران در ابهام فرو خواهد رفت و به نظر می رسد که رقابت پنهان ایران و روسیه در بازارهای جهانی گاز که دو در آن پتانسیل های بالایی دارند اینجا هم خودش را نشان دهد.

سنگاپور اعلام کرده که کنترل بیشتر بر مبادلات با ایران خواهد کرد و بانک مرکزی عراق هم گفته که تحریم های بین المللی درباره ایران را اجرا می کند.

نکته ششم این که کارگران کاخانه کیان تایر به عدم دریافت حقوق شان اعتراض کرده اند و نماینده ای را به وزارت صنایع فرستاده اند و تهدید کرده اند که اگز پاسخی نگیرند امروز همه کارگران جلو وزارت صنایع اجتماع می کنند.

نکته هفتم این که شرکت کشتیرانی که محموله موازییک هایی را حمل کرده که بین اش مواد منفجره بوده است و در نیجریه کشف شد تایید کرده است که این مواد از ایران بارگیری شده بوده است.

نکته هشتم این که کمینه شوراهای مجلس پیشنهاد را مطرح کرده که به موجب آن شهرداران بیشنهاد وزارت کشور و تنها شوراهای شهر منصوب خواهند شد. اگر چنین طرحی تصویب شود آن وقت کنترل شهردارها به دست دولت خواهد افتاد و این مختصر دخالت مردم در اداره شهر هم صلب خواهد شد.

اما بحث آخر ما درادامه استراتژی جنبش در این مرحله بود . این را گفتیم که بعد از فاز تظاهرات خیابانی چهار محور در برنامه استراتژیک ما قرار می گیرد و درباره فشار بر سپاه و ایجاد شبکه های اجتماعی صحبت کردیم. این نکته را اضافه کنم که در تشکیل شبکه ها، این از ویژگی دیکتاتوری هاست که وقتی در همه مختصات جامعه حاضر می شوند و خودشان دچار زوال مشروعیت می شوند همچنان که گاندی در برابر استعمار انگلیس انجام داد واجب است که درمیان مردم امکاناتی به وجود بیاید که کنترل جامعه به دست مردم را محقق کند. اما فردا به بخش آموزش عمومی در اداکه استراتژی چهارگانه می پردازیم .

اندکی صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد پیروز موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی
V