January 4, 2011

متن پیاده شده روز سه شنبه 14دی 1389


سه شنبه چهارده دی 89، 4 ژانویه 2010 میلادی

امروز در مورد دوازده موضوع صحبت می کنیم.

عقب نشینی دولت در برابر اعتصاب

موضوع اول این که دولت در اولین قدم در اجرای طرح حذف یارانه ها در برابر اعتصاب خاموش کامیون داران عقب نشینی کرد. کامیون دار ها که به نرخ جدید گازوئیل اعتراض داشتند، از حمل بار خودداری کردند و خیلی بارها از جمله مواد غذایی در بندعباس به زمین مانده بود . بالاخره دولت عقب نشینی کرد و اعلام کرد نرخ گازوییل همان 150 تومان است به علاوه یک ریال که با نرخ سهمیه ای یک قِران تفاوت دارد.

این عقب نشینی دولت نشان داد این طرح تا به چه اندازه نا مطمئن و بی برنامه اجرا شده است و دولت تا چه میزان در این باره آسیب پذیر است.

قابل پیش بینی هم هست که هر جایی که دولت احمدی نژاد احساس کند مردم جلویش ایستاده اند اجرای طرح را رها کند و آن وقت یک کسری بودجه بسیار بزرگ خلق کند که به دلیل پرداخت نقدی بخش از یارانه ها و اضافه کردن نقدینگی یک تورم بزرگ را هم بر دوش کشور و مردم بگذارد.

این درسی است که برای آکسیون های بعدی باید در ذهن داشته باشیم و بدانیم که عدم پرداخت ها و عدم همکاری تا چه اندازه می تواند تاثیرگذار باشد.

بانک مرکزی هم برای اولین بار نرخ تورم را دو رقمی اعلام کرد البته این عدد صحت ندارد و نرخ تورم بسی بیش از 10.5 درصدی است که بانک مرکزی اعلام می کند.

تحولات حقوق بشری

نکته دوم این که مدیر سایت آینا نیوز به چهار ماه حبس محکوم شده رضا رخشا رییس سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه که به شش ماه محکوم شده بود راهی زندان شد. خانواده حبیب الله لطیفی همگی به قید وثیقه آزاد شدند و از زندان اوین خبر می رسد که وزارت اطلاعات مامور و بازجو دربند 350 اوین مستقر کرده که بچه های زندانی سیاسی را در ملاقات ها و تماس ها بیشتر مراقبت کنند و در واقع زندانی را تحویل سازمان زندان ها نداده اند و کماکان وزارت اطلاعات دخالت می کند.

مادر عماد بهاور در مصاحبه ای گفته که دفاعیه عماد را نتوانسته اند بدهند و وکیل عماد بهاور هم نتوانسته با او تماسی داشته باشد.

عقب نیشنی قوه قضاییه

نکته سوم این که آقای محسنی اژه ای دادستان کل کشور از حرف های دادستان تهران جعفری دولت آبادی عقب نشینی کرد و گفت که منظور او این نبوده که به زودی رهبران جنبش دستگیر می شوند او گفته که دستگیری و یا محاکمه سران جنبش "اقتضائاتی" دارد و آن ها باید تامین شود. خیلی ها معقداند منظور او دستور آقای خامنه ای است اما خود آقای اژه ای گفته که جنبش عقبه ای در آمریکا و اسراییل دارد و آن ها باید حل شود و بعد به محاکمه رهبران جنبش و یا به قول ایشان فتنه رسید. خلاصه این که بعد از نامه آقای کروبی که خواستار یک محاکمه علنی شده بود آقایان عقب نشینی کردند.

آقای اژه ای همین طور اظهار آقای رحیمی را که به جرم اختلاس و فساد در پرونده ای که چند نفر هم در آن کشته شده اند تکذیب کرد.

فشار بر بهاییان، اظهار رسایی و اخراج کریمی

نکته چهارم این که در شهر رفسنجان نهمین مغازه هموطنان بهایی ما آتش زده شد و اظهار نامه را داه اند و واقها عرق شرم بر پیشانی می نشاند و در واقع هموطنان ما را از حقوق شهروندی شان محروم کرده اند.

نکته پنجم این که آقای رسایی از نمایندگان مجلس پشتیبان کودتا به دادگاه ویژه روحانیت اظهار شده که البته از اتهامات اش صحبتی نیست اما خیلی ها معقداند به شکایت آقای مهدی هاشمی به دادگاه اظهار شده است.

بازپرس دادگاه کارکنان دولت هم اظهار مدیر مسوول روزنامه جوان را که شکایت از فایزه هاشمی منتفی دانسته و گفته که یک اشتباه اداری بوده است به هر حال این دو خبر در کنار هم نشان می دهد که در دستگاه قضایی بسیاری هستند که همکاری با کودناچی ها ندارند و از اختیاراتی که دارند گاهی استفاده می کنند.

نکته ششم این که آقای علی کریمی از همراهان جنبش سبز به بهانه غیبت و سفر به دوبی از تیم استیل آذین اخراج شده در حالی که بازی در برابر آث میلان با اجازه باشگاه بوده و بسیاری معتقد اند این اخراج در راستای ایستادن او در کنار مردم و مواضع سیاسی او بوده است.

دولت بی پول و بی دقت

نکته هفتم این که سندیکای صنعت برق اعلام کرده که بدهی شش هزار میلیارد تومانی دولت به بخش های مختلف این صنعت پرداخت نشده و بیش از 900 هزار نفر در معرض خطر خواهد بود.

آقای صالحی رییس سازمان انرژی اتمی اعلام کرده که نیروگاه اتمی بوشهر در اواخر بهمن ماه با یک یا دو هفته عقب یا جلو افتتاح می شود. دقت رییس سازمان انرژی اتمی در امری مثل راه انداختن نیروگاه خیلی جالب است. در ضمن ایشان درباره ویروس استاکس نت گفته که این ویروس صدمه ای به نیروگاه نزده است.

نکته هشتم این که آقایان چمران و دانش جعفری گفته اند که جز مشاوران آقای احمد نژاد نبوده اند که بخواهند برکنار شوند، درست هم گفته اند و این دقت در دفتر آقای احمدی نژاد را نشان می دهد که نمی دانند کی مشاور هست و کی نیست. آقای اعتمادیان از موتلفه که مشاور اصناف از زمان آقای رفسنجانی بوده است و به زور آقای خامنه ای مانده بود شاید مهمترین کسی باشد که از مشاوره آقای احمدی نژاد برکنار شده است.

اظهارات مختلف

نکته نهم این که آقای رفسنجانی گفته دانشگاه آزاد آن قدر ریشه دوانده که کسی نمی تواند جلو اش را بگیرد و البته آقای الهام که به عنوان رییس این دانشگاه مطرح بود به آقای رفسنجانی حمله کرده است.

نکته دهم این که شهرزاد نیوز به نقل ازحسن موسوی بخشدار خسرو شهر تبریز گفته که در اطراف این بخش داری سن ازدواج دختران به هشت سال رسیده که باید از فقر و نداری این خانواده ها نالید.

نکته یازدهم این که خانم دیلما رسوف رییس جمهور جدید برزیل در اولین قدم در مراسم تحلیف خوداش نگرانی خوداش را نسبت به نقض حقوق بشر در ایران اعلام کرد و هشدار داد.

خواص با بصیرت

نکته آخر این که سازمان دانش آموختگان عدالت که وابسته به کودتاچی هاست 72 تن از یاران آقای خامنه ای را به عنوان خواص با بصیرت اعلام کرده که از آقای نوری همدانی تا علیرضا افتخاری در آن هستند.

اندکی صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد پیروز موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی
V