March 8, 2011

متن پیاده شده روز سه شنبه 17 اسفند 1389


سلام،

سه شنبه 17 اسفند 89، 8 مارچ 2011 میلادی

در مورد 10 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه شب گذشته از بسیاری از نقاط تهران، رشت، کرج و شهرهای دیگر تا الانی که خدمتتان دارم صحبت می کنم، گزارش به من رسیده که الله اکبر بر سر بامها گفته شده و شعار مرگ بر دیکتاتور سر داده شده. امروز راهپیمایی ساعت چهار بعد از ظهر در سراسر شهرهای کشور از تهران تا تبریز، از تبریز تا زاهدان، از اهواز تا مشهد انجام خواهد شد و در تهران مادران داغدار گفتند که در خیابان فاطمی، چهار راه امیر آباد جمع خواهند شد

و پاره ای از فعالین زنان در میدان محسنی و تندیس مادر را به عنوان نقطه عزیمت خودشان انتخاب کردند. روز 8 مارچ یا 17 اسفند روز جهانی زن هم هست و این سه شنبه اعتراضی همبستگی و پشتیبانی ما را از خواستهای جنبش زنان برای حقوق برابر هم نشان خواهد داد. من دیگر تکرار نمی کنم همه آن چیزهایی را که قبلاً در راهپیمایی های پراکنده، سریع، برق آسا و پر از حرکت قبلاً تکرار کردم. به هر صورت بازهم خواهش من این است که موارد ایمنی را رعایت بکنید، پوشاندن صورت، عدم شناسایی، قول و قرارهای قبلی، تا آنجاییکه ممکن است در هر محله ای اگر فکر می کنید شناخته می شوید محله نزدیکتر، شناسایی محل جای گریز و فرار، حواستان باشد که موتورسوارها خیلی خیلی بچه هستند چون اینها ناچار شدند آدمهای 14-15 ساله را به خدمت بگیرند ولی همین بچه ها اسلحه دارند، از روی نادانی ممکن است شلیک بکنند و گرفتن فیلم، عکس و ارسال آنها هم نکته ای دیگری است که می توانید با جا گرفتن در جای مناسب بدون در میدان بودن بلکه پشت پنجره ای که دیده نمی شوید یا در جاییکه مناسب هست فیلم و عکس را تهیه کنید و ارسال کنید.

نکته دوم اینکه محسن دکمه چی بازاری زندانی در زندان رجایی شهر کرج که به 10 سال زندان محکوم شده، متاسفانه به بیماری سرطان مبتلا شده و هر چه زودتر باید به معالجاتی در بیرون از زندان دسترسی داشته باشد که هنوز او را در زندان نگه داشتند. خبر می رسد که موجی از دستگیری علمای اهل سنت در خراسان آغاز شده و این دستگیریها و برخوردهای حکومت با اقلیتهای مذهبی و قومی کشور کماکان ادامه دارد.

نکته سوم اینکه صد نفر از کارگران مجتمع صنعتی گوشت فارس که سال گذشته اخراج شدند و هنوز مطالباتشان را به آنها ندادند در نزدیکی تالار سخنرانی آقای احمدی نژاد تظاهرات کردند که با برخورد نیروهای امنیتی با این کارگران گرسنه و فقیر پراکنده شدند اما خبری از مطالبات آنها و پرداخت حقوق به حق آنها نیست. در استان مازنداران هم در روبروی استانداری در شهر ساری مالباخته هایی که پولشان را شرکت تعاونی مسکن بهمن وابسته به سپاه خورده جمع شدند و خواهان پس گرفتن پول خود شدند.

نکته چهارم اینکه خبرنگاران سبز گزارش تکمیلی مربوط به قاچاق مواد مخدر را روز گذشته منتشر کردند. به موجب این گزارش نشان داده می شود که فرود هواپیما با 29 تن مواد مخدر در فرودگاه امام تهران به دلیل این بوده که مسیر اینها لو رفته و این شبکه دولتی سپاه پاسداران برای قاچاق مواد مخدر با واکنش مواجه شده، حسابهای بانکی آنها را در هنگ کنک و مسیرهای قاچاق آنها را مسدود کردند. به هر صورت این گزارش خبرنگاران سبز حاکی از این است که در سال 2010 مجموعاً 4 میلیارد دلار درآمد از این محل داشتند و برای سال 2011 برنامه ریزی کرده بودند که مواد مخدر را از افغانستان به همه دنیا بفرستند زیر پوششهای دیپلماتیک، با جاسازی در کشتیها و غیره، اما با این مقابله ای که با آنها شده امسال به چنین درآمدی نخواهند رسید و 20 میلیارد دلاری که برای سال 2011 برنامه ریزی کردند از دسترس شبکه قاچاق سپاه پاسداران بیرون خواهد رفت.

نکته پنجم اینکه معاون وزارت نفت گزارش کرده از اینکه قرار است اوراق قرضه ای چاپ بکنند به صورت ارزی که از اوراق مشارکت قبلی که چاپ کردند با بهره 8 درصد بازهم مطلوب تر خواهد بود و در واقع پیش فروش نفت ایران را خواهند کرد و خریداران در واقع در فروش نفت هم شریک خواهند شد. در واقع پیشاپیش چوب حراج زدند حتی به منابع نفت کشور.

نکته ششم اینکه روزنامه رسالت در گزارشی نوشته که در بودجه سال 90 که در مجلس مطرح هست، بندی هست که 350 میلیارد تومان بدون ذکر جزییات در اختیار دولت قرار می گیرد که به اشخاص صاحب نام مهم پرداخت شود. چه کسانی، چه آدمهایی و چگونه؟ هیچ ذکری در بودجه نشده. در واقع آقای احمدی نژاد که گفته که بودجه باید جیبی بشود و در جیب جا بگیرد، عملاً با انحلال سازمان برنامه و دست زدن به بودجه، روال بودجه ریزی و برنامه ای را که از زمان رضا شاه تا دولت ایشان در کشور جاری بود و حساب کتاب داشت بهم زده و بدتر از همه مجلسی است که تن می دهد به این همه خفت و وظیفه ای که بیش از همه به عهده مجلس است که دخل و خرج مملکت را کنترل بکند عملاً چشم بسته و با این جورعدد نویسی ها و این جور مبهم بودن بودجه میلیاردها تومان پول کشور حیف و میل می شود و به اعوان و انصار خودشان پرداخته می شود.

نکته هفتم اینکه آقای طائب، رئیس سازمان امنیت سپاه، کسی که سازمان امنیتی زیر دست آقا مجتبی خامنه ای را رهبری می کند و به دلیل پرونده تجاوز به ترانه موسوی و خیلی کسان دیگر مدتی در پشت پرده بود، اخیراً به دلیل فسادهایی که داشته به روی پرده آمده و شروع کرده به صحبت که کاملاً نشان دهنده این است که سازمان اطلاعات و امنیت سپاه چاره ای ندارد جز اینکه خودش بیاید جلو برای اینکه خیلی بخشهای دیگر حاضر به همکاری با آن نیستند. او در صحبتی که در مدرسه معصومیه، جمعی از طلاب مدرسه معصومه، عترت و الهادی در قم داشته درواقع یعنی مدارسی که در واقع بسیج طلاب هستند و بجای طلبه علمیه یک سری بسیجی کتک زن و لباس شخصی ها در آنجا حضور دارند. در آنجا مطرح کرده ایشان که آن نامه ای که صادق لاریجانی به رهبری نوشته بود و منتشر شده بود از دخالتهای بیت رهبری و امنیتی ها در قوه قضاییه در واقع ایشان تایید کرده که آن درست بوده فقط شفاهی بود ضمن اینکه خط و نشان کشیده برای برادران لاریجانی که اگر حرفی بزنند و دشمن سوء استفاده بکند آنوقت آن گزارشهایی را که مطرح است که دولت احمدی نژاد به کمک آقای طائب و اینها درست کرده منتشر خواهد شد و در واقع تهدید کرده برادران لاریجانی را ضمن اینکه آقای طائب ابراز نگرانی کرده از تداوم تظاهرات و بحران اقتصادی که پیش روی کشور است.

نکته هشتم اینکه آقای دستغیب گفته که دعوتنامه ای برای مجلس خبرگان برای او نرسیده بنابراین در جلسه امروز و فردای خبرگان ایشان شرکت نخواهد کرد. همینطور خبر رسیده بود که آقای مهدوی کنی روز گذشته ناگهان به دیدار آقای خامنه ای رفته که خیلی ها معتقدند که امروز معلوم خواهد شد که احتملاً انصراف داده از کاندیداتوری برای مجلس خبرگان یا نه.

و نکته نهم اینکه بی بی سی نظرسنجی از 28 هزار و شصتد و نوزده نفر در 27 کشور دنیا به صورت حضوری و تلفنی کرده که این نظرسنجی نشان می دهد که حکومت جمهوری اسلامی در ایران منفورترین حکومت دنیاست و پس از آن دولتهای کره شمالی، پاکستان و اسراییل قرار دارند. جمهوری اسلامی ایران با سه درصد افزایش محبوبیت آن به 59 درصد رسیده.

و نکته آخر اینکه جمعی از دانشجویان دعوت کردند از 21 تا 23 اسفند در مقابل مقر سازمان ملل در شهر ژنو تحصن داشته باشند. همینطور در 25 کشور دنیا قرار است روز شنبه تظاهرات باشد که اطلاعات بیشتر را روزهای آینده خدمت شما ارایه خواهم کرد.

اندکی صبر سحر نزدیک است.

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید.

به امید پیروزی ایران و ایرانی.
V